Stránka 2 z 4

PříspěvekNapsal: pon čer 29, 2009 09:31
od Erik
Raduz píše:
Když se podaří nastartovat bez šlapání na plyn otáčky studeného motoru jsou cca 1200, po zahřátí volnoběh cca 500-600, ovšem po vyřazení kvaltu za jízdy dost často prostě chcípne!!! :roll:


Takhle se mi projevovala špatná váha vzduchu. Ale byl to osmiventil.

PříspěvekNapsal: pon čer 29, 2009 14:43
od Raduz
Petr HC píše:Toto mi dělal nový vůz po ujetí 600 km. Po překontrolování všech ukostřovacích bodů, jejich dotažení a preventivním vysunutí/zasunutí konektorů se závada již neobjevila, Zkus to také.

Zkusím, děkuji.

Erik píše:Takhle se mi projevovala špatná váha vzduchu. Ale byl to osmiventil.

To by ji, ale měla diagnostika taky napráskat nééééé???

PříspěvekNapsal: pon čer 29, 2009 15:51
od plavec
Raduz píše:Erik napsal:
Takhle se mi projevovala špatná váha vzduchu. Ale byl to osmiventil.

To by ji, ale měla diagnostika taky napráskat nééééé???

Samozřejmě, mě to práskla diagnostika a pak se rozsítil i check engine když mi odešla váha vzduchu.

EDIT: A dělá ti to hlavně za teplýho motoru? U mě je typickej příklad, když dojedu do města zaparkuju před krámem a za hodinku se vrátím a hůř startuju. :?

PříspěvekNapsal: úte čer 30, 2009 06:17
od Petr HC
plavec píše: ...když dojedu do města zaparkuju před krámem a za hodinku se vrátím a hůř startuju. :?

A není to tento problém ? Viz -- Fórum: Elektrická soustava Zaslal: st leden 07, 2009 22:31 Předmět: Re: Zapalování

PříspěvekNapsal: úte čer 30, 2009 07:44
od Raduz
plavec píše:A dělá ti to hlavně za teplýho motoru? U mě je typickej příklad, když dojedu do města zaparkuju před krámem a za hodinku se vrátím a hůř startuju. :?

Je fakt, že 90% je to opětovný start ještě teplého motoru, také mě nepadlo jestli se z palivového potrubí nevypaří benzín něco jako u Škodovek se musel napumpovat protože spadl, ale to je asi blbost.

A není to tento problém ? Viz -- Fórum: Elektrická soustava Zaslal: st leden 07, 2009 22:31 Předmět: Re: Zapalování

Koukal jsem na to, zajímavé. :shock:

PříspěvekNapsal: stř črc 01, 2009 18:10
od plavec
Petr HC píše:A není to tento problém ? Viz -- Fórum: Elektrická soustava Zaslal: st leden 07, 2009 22:31 Předmět: Re: Zapalování

Startovat na podruhé je stejné mletí prázdné slámy. Ale sejmul jsem šktící klapku a sundal z ní krokový motorek volnoběhu a důkkladně vyčistil celý ten bazmek technickým benzínem.Výsledkem je lepší regulace otáček.Motor jde lépe "za plynem" ovšem tendenci ke zhasnutí těsně po startu to má stále.
Lanko plynu má mít kousek "mrtvý chod" nebo by mělo být napnuto :?: Myslím mezi bowdenem a ovládáním klapky.Dle diagnostiky totiž klapka otevírala jen do 60procent, tudíž jsem lanko trochu natáhl, ale tak, abych nezvedl volnoběžné otáčky.Ovšem když sešlápnu pedál až k podlaze tak se ta klapka nedostane až na konec dráhy. (To už jsme diagnostikou neověřovali, pouze "hmatem" )
Krokový motorek má chodit pořád stejným počtem kroků, ať jsou otáčky jakékoliv :?: Diagnostikou jsme za běhu motoru zjistili, že chodí různě při různých otáčkách.Je to v pořádku'?

PříspěvekNapsal: stř črc 01, 2009 18:13
od Saša
Chodí samozřejmně různě , hlavně podle teploty a zatížení (altík , klima pokud jí má) .

PříspěvekNapsal: stř črc 01, 2009 18:17
od plavec
Saša píše:Chodí samozřejmně různě
Díky, servisman tvrdil, že by to nemělo. Chápu tedy dobře že když nastartuju a budu !prošlapávat pedál plynu tak můžou se ty hodnoty kroků měnit?

PříspěvekNapsal: čtv črc 02, 2009 16:06
od Saša
plavec píše:Chápu tedy dobře že když nastartuju a budu !prošlapávat pedál plynu tak můžou se ty hodnoty kroků měnit?

To by nemuselo . Krokový motorek nastavuje buď přímo polohu (doraz) škrtící klapky nebo obtokový kanál . "Hodnota" pootevření je dána požadavkem ŘJ na volnoběžné otáčky . Poloha krokového motorku by se ale měla velmi měnit při pokusu o brždění motoru přes spojku při volnoběhu , zařazeném kvaltu a zabržděném autě . Bez přidávání plynu . ŘJ se bude totiž snažit zvýšit otáčky a bude "přidávat" na krokáči .

PříspěvekNapsal: čtv črc 02, 2009 20:36
od Petr HC
Raduz píše: Je fakt, že 90% je to opětovný start ještě teplého motoru, také mě nepadlo jestli se z palivového potrubí nevypaří benzín něco jako u Škodovek se musel napumpovat protože spadl, ale to je asi blbost.

For Raduz - ne není to blbost . u stojícího zahřátého karburátorového motoru se odpaří benzin z plovákové komory event. páry benzinu vytlačí část benzinu z čerpadla (na motoru) a potrubí .Za chodu motoru je celá tato cesta chlazena protékajícím palivem. U stříkačky je to podobné. Od zahřátého motoru se silně zahřeje sběrné potrubí trysek (obdoba common railu u dieselu) a benzin je parami vytlačen skrze trysky do sacího potrubí a netěsností redukčního ventilu zpět do přívodního potrubí . Pak je tedy nutno déle startovat, aby se sběrné potrubí natlakovalo. Někdy ani napoprvé motor nechytí, poněvadž ŘJ omezuje z bezpečnostních důvodů dobu chodu palivového čerpadla během startování (jinak by PČ běželo po celou dobu zapnutí zapalování a kdyby v té době praskla hadice …). Ale to už bych mlátil prázdnou slámu jak bylo řečeno.
For Plavec a Saša – 90% odpovědí na diskutovanou problematiku se najde v *xls grafech, které jsem zde uveřejnil .Dá se zde vyčíst jak závislost polohy krok.motorku na otáčkách ,zatížení motoru atd., ale i nalézt v tabulce (podle časové osy) závislost dalších více než 50ti analogových i digitálních parametrů (předstih jednotlivých válců, detonace, složení směsi , režim volnoběhu atd.atd.). Např. mně jde škrtící klapka max, do cca 77% .

PříspěvekNapsal: pát črc 03, 2009 14:01
od Saša
Petr HC píše:Někdy ani napoprvé motor nechytí, poněvadž ŘJ omezuje z bezpečnostních důvodů dobu chodu palivového čerpadla během startování (jinak by PČ běželo po celou dobu zapnutí zapalování a kdyby v té době praskla hadice …).

Čerpadlo začne znovu běžet při startování jakmile ŘJ zjistí že se motor otáčí . (stačí i půl otočky kliky)

PříspěvekNapsal: úte črc 28, 2009 20:35
od Raduz
Takže jsem byl u pana N, ten udělal diagnostiku, která nic neukázala, on si ale byl jist, že je třeba vyměnit motorek volnoběhu, vyměnil a poslal mě na zkušební jízdu, zkoušel jsem i nechat vychladnout motor a při různých teplotách startovat vždy OK. mám teď hodně krátkých i delších pojížděk s různě dlouhými přestávkami a vše zatím OK.

Shrnutí:
-vyměněno čidlo fáze (hlásila diagnostika),
-snímač polohy škrtící klapky(hlásila diagnostika),
-motorek volnoběhu(zkušenost pana N).

PříspěvekNapsal: stř črc 29, 2009 19:33
od plavec
Raduz píše:vyměněno čidlo fáze
kdeže jej lze najít?A má jej i euro2?

PříspěvekNapsal: stř črc 29, 2009 21:08
od Čahoun
plavec píše:
Raduz píše:vyměněno čidlo fáze
kdeže jej lze najít?A má jej i euro2?

Čidlo fáze (datčik faz) má až Euro 3 a výš. Nachází se na opačném konci vačkové hřídele než je rozvodové kolo.

PříspěvekNapsal: pon zář 28, 2009 18:27
od joles
Nechcem zakladať novú tému, mám podobnú závadu.
Na voľnobeh mi zdochne. štartuje dobre ale hneď po naštartovaní ho musím plynom držať v otáčkach. Podarí sa aj 800-1000ot., ale hneď ako uvoľním plyn, zdochne. Motor je ešte je horúci, uvidím ako studený.
Z palub. počítača som vytiahol chyby N0102, N0134, N1602.
V knižke píšu iba chyby PO (alebo P0 - maju to nejako domiešané)
Meranie paliva a vzduchu -
102 MAF or WAF circuit LOW INPUT
Nizkij uroveň vychodnogo signala
134 02 (asi O2) SENSOR B1 S1 CIRCUIT INACTIVE
Cep datčika O2 B1 S1 passivna
1602 som nenašiel.
Chyba 602 je v sekcii Computer and auxiliary Outputs
CONTROL MODULE PROGRAMMING ERROR, ale to asi nebude ono.
Vete poradiť?

Žeby krokáč voľnobehu?
Aj by som zabudol, 112, Euro3, r.v.2003, 16-v.