Špatný start, nedrží volnoběh!

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Erik » pon čer 29, 2009 09:31

Raduz píše:
Když se podaří nastartovat bez šlapání na plyn otáčky studeného motoru jsou cca 1200, po zahřátí volnoběh cca 500-600, ovšem po vyřazení kvaltu za jízdy dost často prostě chcípne!!! :roll:


Takhle se mi projevovala špatná váha vzduchu. Ale byl to osmiventil.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Erik
 
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvekod Raduz » pon čer 29, 2009 14:43

Petr HC píše:Toto mi dělal nový vůz po ujetí 600 km. Po překontrolování všech ukostřovacích bodů, jejich dotažení a preventivním vysunutí/zasunutí konektorů se závada již neobjevila, Zkus to také.

Zkusím, děkuji.

Erik píše:Takhle se mi projevovala špatná váha vzduchu. Ale byl to osmiventil.

To by ji, ale měla diagnostika taky napráskat nééééé???
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Příspěvekod plavec » pon čer 29, 2009 15:51

Raduz píše:Erik napsal:
Takhle se mi projevovala špatná váha vzduchu. Ale byl to osmiventil.

To by ji, ale měla diagnostika taky napráskat nééééé???

Samozřejmě, mě to práskla diagnostika a pak se rozsítil i check engine když mi odešla váha vzduchu.

EDIT: A dělá ti to hlavně za teplýho motoru? U mě je typickej příklad, když dojedu do města zaparkuju před krámem a za hodinku se vrátím a hůř startuju. :?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Petr HC » úte čer 30, 2009 06:17

plavec píše: ...když dojedu do města zaparkuju před krámem a za hodinku se vrátím a hůř startuju. :?

A není to tento problém ? Viz -- Fórum: Elektrická soustava Zaslal: st leden 07, 2009 22:31 Předmět: Re: Zapalování
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Raduz » úte čer 30, 2009 07:44

plavec píše:A dělá ti to hlavně za teplýho motoru? U mě je typickej příklad, když dojedu do města zaparkuju před krámem a za hodinku se vrátím a hůř startuju. :?

Je fakt, že 90% je to opětovný start ještě teplého motoru, také mě nepadlo jestli se z palivového potrubí nevypaří benzín něco jako u Škodovek se musel napumpovat protože spadl, ale to je asi blbost.

A není to tento problém ? Viz -- Fórum: Elektrická soustava Zaslal: st leden 07, 2009 22:31 Předmět: Re: Zapalování

Koukal jsem na to, zajímavé. :shock:
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Příspěvekod plavec » stř črc 01, 2009 18:10

Petr HC píše:A není to tento problém ? Viz -- Fórum: Elektrická soustava Zaslal: st leden 07, 2009 22:31 Předmět: Re: Zapalování

Startovat na podruhé je stejné mletí prázdné slámy. Ale sejmul jsem šktící klapku a sundal z ní krokový motorek volnoběhu a důkkladně vyčistil celý ten bazmek technickým benzínem.Výsledkem je lepší regulace otáček.Motor jde lépe "za plynem" ovšem tendenci ke zhasnutí těsně po startu to má stále.
Lanko plynu má mít kousek "mrtvý chod" nebo by mělo být napnuto :?: Myslím mezi bowdenem a ovládáním klapky.Dle diagnostiky totiž klapka otevírala jen do 60procent, tudíž jsem lanko trochu natáhl, ale tak, abych nezvedl volnoběžné otáčky.Ovšem když sešlápnu pedál až k podlaze tak se ta klapka nedostane až na konec dráhy. (To už jsme diagnostikou neověřovali, pouze "hmatem" )
Krokový motorek má chodit pořád stejným počtem kroků, ať jsou otáčky jakékoliv :?: Diagnostikou jsme za běhu motoru zjistili, že chodí různě při různých otáčkách.Je to v pořádku'?
Naposledy upravil plavec dne stř črc 01, 2009 18:13, celkově upraveno 1
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Saša » stř črc 01, 2009 18:13

Chodí samozřejmně různě , hlavně podle teploty a zatížení (altík , klima pokud jí má) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod plavec » stř črc 01, 2009 18:17

Saša píše:Chodí samozřejmně různě
Díky, servisman tvrdil, že by to nemělo. Chápu tedy dobře že když nastartuju a budu !prošlapávat pedál plynu tak můžou se ty hodnoty kroků měnit?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Saša » čtv črc 02, 2009 16:06

plavec píše:Chápu tedy dobře že když nastartuju a budu !prošlapávat pedál plynu tak můžou se ty hodnoty kroků měnit?

To by nemuselo . Krokový motorek nastavuje buď přímo polohu (doraz) škrtící klapky nebo obtokový kanál . "Hodnota" pootevření je dána požadavkem ŘJ na volnoběžné otáčky . Poloha krokového motorku by se ale měla velmi měnit při pokusu o brždění motoru přes spojku při volnoběhu , zařazeném kvaltu a zabržděném autě . Bez přidávání plynu . ŘJ se bude totiž snažit zvýšit otáčky a bude "přidávat" na krokáči .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Petr HC » čtv črc 02, 2009 20:36

Raduz píše: Je fakt, že 90% je to opětovný start ještě teplého motoru, také mě nepadlo jestli se z palivového potrubí nevypaří benzín něco jako u Škodovek se musel napumpovat protože spadl, ale to je asi blbost.

For Raduz - ne není to blbost . u stojícího zahřátého karburátorového motoru se odpaří benzin z plovákové komory event. páry benzinu vytlačí část benzinu z čerpadla (na motoru) a potrubí .Za chodu motoru je celá tato cesta chlazena protékajícím palivem. U stříkačky je to podobné. Od zahřátého motoru se silně zahřeje sběrné potrubí trysek (obdoba common railu u dieselu) a benzin je parami vytlačen skrze trysky do sacího potrubí a netěsností redukčního ventilu zpět do přívodního potrubí . Pak je tedy nutno déle startovat, aby se sběrné potrubí natlakovalo. Někdy ani napoprvé motor nechytí, poněvadž ŘJ omezuje z bezpečnostních důvodů dobu chodu palivového čerpadla během startování (jinak by PČ běželo po celou dobu zapnutí zapalování a kdyby v té době praskla hadice …). Ale to už bych mlátil prázdnou slámu jak bylo řečeno.
For Plavec a Saša – 90% odpovědí na diskutovanou problematiku se najde v *xls grafech, které jsem zde uveřejnil .Dá se zde vyčíst jak závislost polohy krok.motorku na otáčkách ,zatížení motoru atd., ale i nalézt v tabulce (podle časové osy) závislost dalších více než 50ti analogových i digitálních parametrů (předstih jednotlivých válců, detonace, složení směsi , režim volnoběhu atd.atd.). Např. mně jde škrtící klapka max, do cca 77% .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Saša » pát črc 03, 2009 14:01

Petr HC píše:Někdy ani napoprvé motor nechytí, poněvadž ŘJ omezuje z bezpečnostních důvodů dobu chodu palivového čerpadla během startování (jinak by PČ běželo po celou dobu zapnutí zapalování a kdyby v té době praskla hadice …).

Čerpadlo začne znovu běžet při startování jakmile ŘJ zjistí že se motor otáčí . (stačí i půl otočky kliky)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Raduz » úte črc 28, 2009 20:35

Takže jsem byl u pana N, ten udělal diagnostiku, která nic neukázala, on si ale byl jist, že je třeba vyměnit motorek volnoběhu, vyměnil a poslal mě na zkušební jízdu, zkoušel jsem i nechat vychladnout motor a při různých teplotách startovat vždy OK. mám teď hodně krátkých i delších pojížděk s různě dlouhými přestávkami a vše zatím OK.

Shrnutí:
-vyměněno čidlo fáze (hlásila diagnostika),
-snímač polohy škrtící klapky(hlásila diagnostika),
-motorek volnoběhu(zkušenost pana N).
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Příspěvekod plavec » stř črc 29, 2009 19:33

Raduz píše:vyměněno čidlo fáze
kdeže jej lze najít?A má jej i euro2?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Čahoun » stř črc 29, 2009 21:08

plavec píše:
Raduz píše:vyměněno čidlo fáze
kdeže jej lze najít?A má jej i euro2?

Čidlo fáze (datčik faz) má až Euro 3 a výš. Nachází se na opačném konci vačkové hřídele než je rozvodové kolo.
Today...tomorrow.....TOGLIATTI!!!
Čahoun
 
Příspěvky: 75
Registrován: pát led 12, 2007 00:45
Bydliště: Praha 4-Braník

Příspěvekod joles » pon zář 28, 2009 18:27

Nechcem zakladať novú tému, mám podobnú závadu.
Na voľnobeh mi zdochne. štartuje dobre ale hneď po naštartovaní ho musím plynom držať v otáčkach. Podarí sa aj 800-1000ot., ale hneď ako uvoľním plyn, zdochne. Motor je ešte je horúci, uvidím ako studený.
Z palub. počítača som vytiahol chyby N0102, N0134, N1602.
V knižke píšu iba chyby PO (alebo P0 - maju to nejako domiešané)
Meranie paliva a vzduchu -
102 MAF or WAF circuit LOW INPUT
Nizkij uroveň vychodnogo signala
134 02 (asi O2) SENSOR B1 S1 CIRCUIT INACTIVE
Cep datčika O2 B1 S1 passivna
1602 som nenašiel.
Chyba 602 je v sekcii Computer and auxiliary Outputs
CONTROL MODULE PROGRAMMING ERROR, ale to asi nebude ono.
Vete poradiť?

Žeby krokáč voľnobehu?
Aj by som zabudol, 112, Euro3, r.v.2003, 16-v.
joles
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned srp 10, 2008 19:26
Bydliště: Ivanka pri Dunaji

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků