PETR HC píše:
Na srazu ke mně přišel Raduz s přáním diagnostikovat jeho nedobře pracující motor v 2111. Poněvadž se tato závada může přihodit komukoli z majitelů LADY 211x dávám výsledky diagnozy i sem na fórum.
Komentář k tabulce a grafu Raduz1: na místě
Z červeně zvýrazněných průběhů napětí na lambda sondě 2 (normálně rovnoměrně okolo 450 mV) , rozptylu trvání a vysoké hodnoty impulzu vstřiku (normálně cca 2,8 – 3,2 msec při 800 ot/min.- tuto závadu by mohl způsobit i nízký tlak paliva dodávaný čerpadlem- doporučený okolo 3 Atp) , vysoké teploty motoru (v poměrně chladném a vlhkém počasí normálně pod 90 st.C i méně) a opakovaného hlášení chyby čidla fáze vstřiku vyplývá téměř jednoznačný závěr – aby totiž motor vůbec s poruchou čidla impulzu vstřiku pracoval, ŘJ přechází do nouzového režimu, kdy vstřikuje více paliva (zejména ve volnoběhu – nemá totiž jednoznačnou informaci, kdy má která tryska vstřikovat) než je pro daný režim chodu motoru nutné. S tím souvisí i obtížné startování a nízké otáčky volnoběhu (než ŘJ nastaví nouzový režim). Existuje i určité nebezpečí poškození katalyzátoru, poněvadž přebytečný benzin se v něm spaluje. Závada je tedy na 98% v čidle fáze vstřiku. Obávám se však, že autoservisy si nedají práci s podrobnou analyzou časového průběhu těchto veličin a zvolí jim vlastní „vejměnkářskou“ metodu. Ještě větší obavu mám z toho, že se mohu také mýlit. Ale to nám Raduz potvrdí nebo vyvrátí po odstranění závady (jede totiž do Sadské, kam bych se asi obrátil také v případě, že bych si s něčím nevěděl rady).
Stejný závěr vyplývá z tabulky a grafu Raduz 2 : za jízdy po ranwayi.
Tak ať nám všem čidla „čujou“ bez závad.
Přílohy : 2x graf s tabulkou