světlo nefunguje
Moderátor: Moderátoři
Popsaným postupem jsi pouze vyloučil závadu v okruhu kostry . Teď je třeba nalézt ten úbytek napětí cca 1 – 1,5 V. v plus obvodu . Popisovaným propojením bys celou situaci nevyřešil a byl by to velký prohřešek proti zásadám jištění . Pokud se stejně chová i levé zadní obrysové světlo ,hledej úbytek v obvodu pojistky
F 01 ( 5 A) : která jistí :
Osvětlení SPZ Osvětlení přístrojů
Kontrolka havarijního osvětlení
Osvětlení zavazadlového prostoru
Obrysová světla levé strany
Nemáš někde v těchto obvodech žárovku většího než předepsaného příkonu nebo nějakou navíc ?
Event. .změř , zda proud pojistkou odpovídá součtu proudů svítících žárovek - vypočítej ze součtu příkonů žárovek : I = P / U [ A ; W ; V ] . (ampérmetr zapoj místo pojistky – začni měřit na nejvyšším ss proudovém rozsahu) .
Malý rozdíl (max .0.2 V) v napětí L - P obrysových světel může být ,vzhledem k tomu ,že obvod pravých obrysových světel nenapájí SPZ ,osvětlení přístrojů a zavazadlový prostor .Pojistka F 11 (5 A)
F 01 ( 5 A) : která jistí :
Osvětlení SPZ Osvětlení přístrojů
Kontrolka havarijního osvětlení
Osvětlení zavazadlového prostoru
Obrysová světla levé strany
Nemáš někde v těchto obvodech žárovku většího než předepsaného příkonu nebo nějakou navíc ?
Event. .změř , zda proud pojistkou odpovídá součtu proudů svítících žárovek - vypočítej ze součtu příkonů žárovek : I = P / U [ A ; W ; V ] . (ampérmetr zapoj místo pojistky – začni měřit na nejvyšším ss proudovém rozsahu) .
Malý rozdíl (max .0.2 V) v napětí L - P obrysových světel může být ,vzhledem k tomu ,že obvod pravých obrysových světel nenapájí SPZ ,osvětlení přístrojů a zavazadlový prostor .Pojistka F 11 (5 A)
Zadní levé obrysové světlo je v pořádku. Pro jistotu jsem ho proměřil a levé má jen o 0,1 V méně než pravé. Vyloučil jsem i závadu spínače světel, kde jsem sepnutí imitoval spojení drátem. Všechny žárovky jsou původní, kromě jedné obrysovky SPZ, kterou jsem měnil za stejný typ už někdy před rokem.
Všiml jsem si, že to levé přední trošičku mžourá, t.j. nepatrně a nahodile mění svoji intenzitu.
Závada není závažná, mám více možností řešení:
1) nechat to být, nejde o nic tragického
2) odcvaknout ten žlutý kábl na levém světle a natáhnout tam okolo ventilátoru nový z pravého světla
3) bádat dál, ale nevím jak
Měl jsi pravdu, že když změřím napětí žárovky vůči mínusu baterky, cca o 0,1 V bylo větší napětí, než na mínusu žárovky.
K měření proudu jsem se nedostal, ačkoli má multimetr velmi úzké jehlice, neprobodnu se až k nosiči pojistky.
Všiml jsem si, že to levé přední trošičku mžourá, t.j. nepatrně a nahodile mění svoji intenzitu.
Závada není závažná, mám více možností řešení:
1) nechat to být, nejde o nic tragického
2) odcvaknout ten žlutý kábl na levém světle a natáhnout tam okolo ventilátoru nový z pravého světla
3) bádat dál, ale nevím jak
Měl jsi pravdu, že když změřím napětí žárovky vůči mínusu baterky, cca o 0,1 V bylo větší napětí, než na mínusu žárovky.
K měření proudu jsem se nedostal, ačkoli má multimetr velmi úzké jehlice, neprobodnu se až k nosiči pojistky.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Mžourá – li žárovka , je to neklamná známka existence přechodového odporu v jejím plusovém přívodu . Pravděpodobně se časem bude tento přechodový odpor zvětšovat , až dojde k přerušení obvodu . Chceš-li tento proces urychlit zapoj místo 4 W žárovky žárovku 21 W . Pokud bude svítit výrazně méně než má , pak se místo přechodového odporu znatelně ohřeje , event.dojde k jeho přerušení .
Rozhodně ne dle bodu 2 . Ty dva obvody (přes F 1 a F 11) jsou tam proto , aby při zkratu zůstalo svítit alespoň jedno obrysové světlo . To raději nech řešení dle bodu 1 .
Pokud chceš postupovat dle bodu 3 , znamená to měřit ,měřit a měřit a nevymlouvat se na hroty multimetru (třeba zasunout vypálenou pojistku a měřit na jejich přívodech) .
Rozhodně ne dle bodu 2 . Ty dva obvody (přes F 1 a F 11) jsou tam proto , aby při zkratu zůstalo svítit alespoň jedno obrysové světlo . To raději nech řešení dle bodu 1 .
Pokud chceš postupovat dle bodu 3 , znamená to měřit ,měřit a měřit a nevymlouvat se na hroty multimetru (třeba zasunout vypálenou pojistku a měřit na jejich přívodech) .
Kdo se diví – je mu divno .Teď jsem přišel z „pakárny“ (SPŠ) a jdu si hovět – a bude mi ….. dobře .tavri píše:Na pojistce F1 jsem naměřil 0,56 A a na F11 2,88 A. To je nějaký divný...
A teď vážně . Pokud sis nespletl F1 s F11 –nebo nebyly prohozeny již v Togliati je to v podstatě v pořádku až na ten proud 0,56 A – tam to odpovídá tomu přechodovému odporu . Na „zdravém“ autě jsem naměřil na F11 0,61 A .
Na F1 jsem naměřil 2,52 A s naplno rozsvícenou palubkou , 2,21 s palubkou na minimum . Palubka max. + osvětlení kufru 2,85 A . Uvědom si ,že na palubce svítí cca 5 ks 4W žárovek a cca 8 ks 1,2 W žárovek , takže ten proud 2,88 A co jsi naměřil je v pořádku .
Kontrolka na kukačkách slouží pro zadní i přední obrysovky a pak i pro zadní brzdový žárovky.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Dobře si prostuduj přiložené schema . K1 je diferenciální relé , které porovnává proudy obrysových světel a kontroluje součet proudů brzdových světel (nekontroluje blinkry) . Tím propojením jsi narušil nastavenou rovnováhu a proto dochází k indikaci závady světel . Pokud DOBŘE neporozumíš funkci K1 (vnitřní zapojení jsem bohužel nikde nenašel) , NEHRAB se v tom – uděláš víc ŠKODY , NEŽ UŽITKU . Závadu , kterou to začalo, lze nalézt pouze MĚŘENÍM .
Komentář k obrázku :
1 - žárovky obrysového osvětlení ve světlometech 2 - blok relé 3 - přepinač varovných světel 4 - vypinač zapalování 5 - kontrolka varovných světel na palubní desce 6 - zadní obrysová světla 7 - zadní stop světla 8 - osvětlení SPZ 9 - regulace osvětlení přístrojů – reostat 10 - spinač couvacího světla 11 - spinač brzdového světla 12 - kontrolní blok – (vedle hodin) 13 - šárovky couvacích světel K1 - relé kontroly přerušení vlákna žárovek ( uvnitř relé jsou kontaktní propojky které je nutno zasunout při vyjmutí relé ) A - k napájecímu zdroji B - k žárovkám osvětlení přístrojů
Komentář k obrázku :
1 - žárovky obrysového osvětlení ve světlometech 2 - blok relé 3 - přepinač varovných světel 4 - vypinač zapalování 5 - kontrolka varovných světel na palubní desce 6 - zadní obrysová světla 7 - zadní stop světla 8 - osvětlení SPZ 9 - regulace osvětlení přístrojů – reostat 10 - spinač couvacího světla 11 - spinač brzdového světla 12 - kontrolní blok – (vedle hodin) 13 - šárovky couvacích světel K1 - relé kontroly přerušení vlákna žárovek ( uvnitř relé jsou kontaktní propojky které je nutno zasunout při vyjmutí relé ) A - k napájecímu zdroji B - k žárovkám osvětlení přístrojů
Se svitem obrysovek jsem spokojený.
Zato se včera objevila další závada, nefunguje nic na pojistce č. 17. Ještě ráno se vypínalo rádio a odpoledne už nešlo nic. Když šlápnu na brzdu, rozbliká se se kontrolka levé přední dveře. Ten spínač jsem vyndal, preventivně přehodil ze zadních dveří a závada trvá.
Pojistka je ok.
Zato se včera objevila další závada, nefunguje nic na pojistce č. 17. Ještě ráno se vypínalo rádio a odpoledne už nešlo nic. Když šlápnu na brzdu, rozbliká se se kontrolka levé přední dveře. Ten spínač jsem vyndal, preventivně přehodil ze zadních dveří a závada trvá.
Pojistka je ok.
Dodge Avenger 2.0 VVT
No asi bych šel po drátu tý brzdovky, třeba je někde prostě zkrat.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch