Rád bych Vás požádal o radu. Bratranec má Samaru z roku 95, třídveřák, 1,5, vtřikování GM. Začala mu svítit kontrolka dobíjení. Vyměnil pouze uhlíky, ale svítí dál. Soustava dobíjí, při nastartovaném motoru se napětí na baterce zvedne (asi na 13,6 V). Prý když to měřil, tak při zvyšování otáček se napětí na baterce snižovalo. Máte nějaký tip? Mohl by to být třeba usměrňovač? On vyměnil pouze uhlíky.
Děkuji vám.
Kontrolka dobíjení - svítí
Moderátor: Moderátoři
Kontrolka dobíjení - svítí
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Re: Kontrolka dobíjení - svítí
Podle schema od Armana uveřejněného níže, je vysoká pravděpodobnost, že jde o usměrňovací diody. Ten řídící obvod buzení pozná nesymetrii usměrňovače (přerušenou nebo proraženou diodu).Erik píše:Rád bych Vás požádal o radu....... Máte nějaký tip? Mohl by to být třeba
usměrňovač? On vyměnil pouze uhlíky.
Děkuji vám.
Petře, díky moc. Takže buď rozdělat, změřit diody a naletovat jiné (nechají-li se sehnat) a nebo koupit nový usměrňovač?
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Tak bratranec měl samaru u autoelektrikáře, diody prý proměřil a jsou OK, ale prý je špatný regulátor.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Divný spůsob odhalení závady . Napřed "kuchat" alternátor , měřit diody a pak zjistit že to byl regulátor . Regulátor lze jednoduše otestovat . Naproti tomu měření diod u altíku je poměrně náročná operace . Diody v altíku se totiž nedají změřit v zapojeném stavu , takže se každá musí odpojitErik píše:diody prý proměřil a jsou OK, ale prý je špatný regulátor.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Diody hlavního můstku alternátoru lze prověřit jednoduše pomocí osciloskopu (profesionální autoelektrikář který ho nemá nebo s ním neumí si zaslouží být nezaměstnaným). - jde o třífázový dvoucestný usměrňovač. Stačí pomocná dioda do serie v přívodu aku a pokud obrázek na osciloskopu (samozřejmě jednobarevný) odpovídá grafu v příloze, jsou diody v pořádku . Každá deformace tohoto průběhu značí závadu v můstku. Je to práce na deset minut a bez demontáže alternátoru.
- Přílohy
-
- 2c3f.xls
- (24 KiB) Staženo 580 x
Kdo má k osciloskopu proudovou sondu, může použít metodu popsanou zde:
https://www.fcd.eu/fcd-ld-lekce-15---te ... x?menu=473
Pak je to po nažhavení osciloskopu otázka minuty.
https://www.fcd.eu/fcd-ld-lekce-15---te ... x?menu=473
Pak je to po nažhavení osciloskopu otázka minuty.