Zapalování NIVA 21214

Moderátor: Moderátoři

Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod adamulik » stř lis 28, 2012 11:34

Zdravím všechny
Před nějakou dobou jsem koupil nivu 1,7 (21214) r.v. 99 a mám menší problémy se zapalovaním.
Je tam montovaný plyn. Nějakej dobrák předělal zapalování na klasickej rozdělovač a cívky zapalování jednobodu tam nechal taky. Chtěl bych to předělat zpět. Nevím ale důvod odpojení těchto cívek ani jejich původní umistění. z katalogu to moc pochopit nejde kde přesně na bloku jsou uchycené. Když nastartuju tak přez cívky nějaký proud jde bo při prvním seznamování mě to trochu pošimralo. Když zapojím přez kabel svíčku tak jiskry nehází. Namůže to být způsobeno zapojením indučky a rozdělovače s kondenzátorem(Odběr proudu z urginál zapalování). Viděl jsem více typů cívek zapalování u jednobodu. Já mám dvě cívky na desce pro tři konektory (http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 21883.html) a pokud by to nebylo způsobené příliš velkým odběrem tak nevím jestli se spíše přiklánět k poruše cívek nebo ta desky.

Díky moc za jakoukoli radu
Lada NIVA 1,7i, Škoda Favorit, Reform Metrac H5, Zetor 7211, Kubota 9540, Babetta 210, Jawa 50/21
Uživatelský avatar
adamulik
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 28, 2012 11:08
Bydliště: Třinec - Oldřichovice

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod dvk » stř lis 28, 2012 11:47

- u jednobodu tvoří zapalovací okruh vždy dvě a dvě svíčky. Pokud tedy nezapojíš všechny 4 svíčky, tak jednak nic nejiskří a navíc je dost velká pravděpodobnost, že se zapalovací blok zničí ...
- ... pokud už není zničený. Když vstřikování funguje, není sebemenší důvod jej předělávat na rozdělovač
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod Luděk Musil » stř lis 28, 2012 11:49

adamulik píše:... a cívky zapalování jednobodu tam nechal taky...

A ty cívky jsou připojeny do zapalovací soustavy? VN kabely ke svíčkám z těchto cívek nevedou?
Pokud odpověď na obě otázky zní ano, potom s pravděpodobností 99,99% je zapalovací blok nevratně poškozen.
Zbytek elektroniky motoru tam je? Tzn. čidlo na klice, absorbér, vstřikovač/injektor, řídící jednotka atd. Nebo je to všechno poodpojovaný? L.
Edit: vidím, že Tomáš byl rychlejší
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod adamulik » stř lis 28, 2012 19:07

Všechno je k modulu připojeno, pouze kabely ke svičkam jdou od klasického rozdělovače a na přívod nepětí k zapalovacímu modulu je dopojena indukční cívka s rozdělovačem a kondenzátorem. Pokud mě ale "pošimraly" holé vývody pro kabely ke svíčkám myslíte si že ten základní modul zapalování je v čudu? Dotknul jsem se pouze jednoho kolíku a kostry za chodu motoru. Nedokážu moc pochopit ani kde na bluku elektronické zapalování bylo uchyceno. V katalogu nd je do někde v místě kdysi montovaného palivového čerpadla ale díry na hlinikovém držáku nijak nesedí.
díky
Lada NIVA 1,7i, Škoda Favorit, Reform Metrac H5, Zetor 7211, Kubota 9540, Babetta 210, Jawa 50/21
Uživatelský avatar
adamulik
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 28, 2012 11:08
Bydliště: Třinec - Oldřichovice

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř lis 28, 2012 22:19

Pro jedince s nevýraznou představivostí by bylo vhodné foto.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod adamulik » čtv lis 29, 2012 07:41

Něco málo jsem nafotil bohužel pouze mobilem tak omluvte kvalitu fotek. Jedná se o výše popisované zapojení zapalování u mé nivy
Přílohy
IMG0033A.jpg
IMG0033A.jpg (10.62 KiB) Zobrazeno 6081 krát
IMG0032A.jpg
IMG0032A.jpg (11.38 KiB) Zobrazeno 6081 krát
IMG0030A.jpg
IMG0030A.jpg (10.26 KiB) Zobrazeno 6081 krát
IMG0027A.jpg
IMG0027A.jpg (8.22 KiB) Zobrazeno 6081 krát
IMG0023A.jpg
IMG0023A.jpg (7.96 KiB) Zobrazeno 6081 krát
IMG0021A.jpg
IMG0021A.jpg (5.46 KiB) Zobrazeno 6081 krát
IMG0020A.jpg
IMG0020A.jpg (6.23 KiB) Zobrazeno 6081 krát
Lada NIVA 1,7i, Škoda Favorit, Reform Metrac H5, Zetor 7211, Kubota 9540, Babetta 210, Jawa 50/21
Uživatelský avatar
adamulik
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 28, 2012 11:08
Bydliště: Třinec - Oldřichovice

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod Majo » sob pro 01, 2012 12:15

:shock: chcel by som vidiet ako toto niekto vyriesi cez internet. Posral by som sa z toho aj nazivo :shock:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod Cory » sob pro 01, 2012 13:15

To je pre mna vyzva :mrgreen: len by to chcelo kvalitne fotky a priamu konzultaciu s majitelom...napr. cez icq :D Uz som vycviceny u gera :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod RIKIJAN » ned pro 02, 2012 21:16

pokud je z východních čech tak to mužu zkouknout připadně to vyzkoušet s pomocí mé nivky a vytažene komplet kabelaže a čidel co mám doma v krabici
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
RIKIJAN
 
Příspěvky: 374
Registrován: pon črc 05, 2010 18:55
Bydliště: Náchod

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod Luděk Musil » pon pro 03, 2012 12:22

RIKIJAN píše:pokud je z východních čech tak ...

to mě vždycky naštve, že se každej bojí uvést své bydliště (třeba bližší větší město) ... jako bych ho tam měl jít druhej den vykrást :cry: :evil: . Tím ale dotyčný sám sebe připravuje o možnost pomoci, protože má kolegu "o vesnici" vedle. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod jiri.k » pát pro 07, 2012 05:36

Ono to ve VČ snad ani jinak nejde. Není kde, v Č.Skalici servis zaniknul, pan Špůr se odstěhoval i s dílnou, navíc kvalita prací jeho dílny silně kolísala. Takže Sadská to jistí. Nebo kamarádi, jak říkáš. Pokud jsou..
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod adamulik » čtv pro 13, 2012 13:37

Pánové omluvám se ale při registraci jsem nějak nezkoumal co všechno se dá na těchto stránkach vyplnit. Fotografie klidně další zašlu. Vyřešit to určitě po netu nevyřeším jen jsem zjišťoval, jestli někdo z Vás nemá zkušenosti z tak zprzněným zapalovaním. Jinak auto pochází od Příbrami ale teď je v Třinci a tady asi zůstane. Zatím mám domluvené přeměření hodnot na zapalovacích cívkách. Nemohli by jste mi někdo vyfotit umístění tohoto zapalování na bloku? Pořád se nikdo v této otázce neozval.
Lada NIVA 1,7i, Škoda Favorit, Reform Metrac H5, Zetor 7211, Kubota 9540, Babetta 210, Jawa 50/21
Uživatelský avatar
adamulik
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 28, 2012 11:08
Bydliště: Třinec - Oldřichovice

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod Luděk Ondrůch » čtv pro 13, 2012 15:20

Zapalovací modul drží na plechu na šroubu, kterým je přišroubován rozdělovač. V originále je místo rozdělovače záslepka.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod MartasBrno » ned pro 16, 2012 12:55

To je ale výzva! Kdybych byl blízko, pustil bych se do toho, ale takhle ne.
To je fakt síla tohle, ještě jsem nikdy neviděl :-D To dělalo dobré jelito. Anebo někdo šetřil za nový zapalovací modul :-)

Je v tom i obyčejnej karburátor, nebo to vstřikování normálně funguje? Nepochopil jsem to.

Fotky umístění získáš u lidí co to mají, pod modulem je plechový držák, který je přišroubovaný k bloku motoru.
Něco málo je vidět tady http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... aniya.html
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i

Příspěvekod dodsti » stř pro 26, 2012 18:30

Zdravím mam NIVA 1,7 SPi r.2001 a dnes po bezproblemovom starte sa mi zacalo ozivat nejake divne buchanie pod kapotou. Ked som ju otvoril zistil som ze mi prebija zapalovanie na kostru, normalne "blesky" z kabla,no skor to bolo z pod capicky kde je pripojeny kabel ku zapalovaniu priamo na srob ktorym je prichytene zapalovanie k motoru (kostra). Len pre info jedna sa o stvrty valec. Auto podla zvuku ide na vsetky styri valce ! Chcem sa spytat cim to moze byt ? nestretol sa s tym niekto ?? vymenim kable k svieckam ale ak by boli zle tak by to predsa neslo na styri valce DAKUJEM
Lada NIVA 4x4 / 1.7spi / Truck 2000 / 8cm zdvihnutie / expedičná záhradka
Uživatelský avatar
dodsti
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob zář 29, 2012 11:28
Bydliště: Veľké Rovné / Žilina-okolie

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků