čidlo chlazení

Moderátor: Moderátoři

čidlo chlazení

Příspěvekod Míra151 » ned lis 07, 2010 20:37

Mám prosbu, kde najdu spínací čidlo na sepnutí sahary?
K sahaře vedou dva svazky po dvou drátecha je zapojen jen jeden, druhej kus se stejnou zápojnicí jsem nikde nenašel , Niva 1,7i , 99rok
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvekod Jelen » ned lis 07, 2010 20:40

V levo dole na chladiči.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Míra151 » ned lis 07, 2010 20:48

no , tak tam je jen výpustní šroub.
V každém případě ten jeden kabel by tomu odpovídal tak jsemho tam hledala není
Co teď?
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvekod Saša » ned lis 07, 2010 21:15

Íčko nemá v chladiči spínač ventilátoru . Ventilátor spíná ŘJ přes relé a snímač teploty je na boku hlavy na přišroubovaném dílu od kterého vedou hadice .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Míra151 » ned lis 07, 2010 21:22

tak to tam je, a dokonce s dvouma drátkama
a stejně nefunguje,
dojel jsem domů a voda vřela tak jsem na ten volnej kabel o dvou drátech přived na jeden plus a už se vrtule točí
Ale tak se nedá jezdit
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvekod Jelen » ned lis 07, 2010 21:42

Aha, íčko, tak to sorry, v tomhle se moc nevyznám, zmátl mě tvůj avatar :-)
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Chester » pon lis 08, 2010 08:14

Míra151 píše:Ale tak se nedá jezdit
Dalo by se, ale musel by sis dát vypínač na palubku a hlídat si teplotu sám.
Zkus proměřit kabel k ŘJ (zkušenější určitě poraděj kterej pin na ŘJ to je) jestli neni někde překroucenej.
Nebo si sežeň chladič s čidlem a zapoj to jako u klasiky.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
Chester
 
Příspěvky: 848
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Příspěvekod veliz » pon lis 08, 2010 20:28

Saša píše:Íčko nemá v chladiči spínač ventilátoru . Ventilátor spíná ŘJ přes relé a snímač teploty je na boku hlavy na přišroubovaném dílu od kterého vedou hadice .


Aha, tak proto se ventilátor i v horku nekompromisně přestává točit s vypnutím motoru, zatímco u jiných aut se ještě několik desítek sekund točí.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod TomasNM » sob lis 20, 2010 21:26

Jo,presne preto. Je dost choroba tych i-blbosti. Hlavne ked jazdis na Nive po kopcoch a potom si das pishpauzu,hned sa vari. Najvacsi problem je,ze na SPi v schemach su vrtule vobec neni. Inac mozno sa aj RJ sprava inac,keby bol kabel od cidla zly. Podla mna ten snimac okrem ventilatora IMHO keca aj do vstrekovania. Mohol by byt problem v rele ventilatora,ak to cidlo funguje.
Citroen Evasion 2.1TD
TomasNM
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Příspěvekod Křáp » ned pro 05, 2010 13:45

Ahoj. Prosím o radu. Problém s ventilátory chlazení. Ventilátory spínají,normálně se točí.
Ale: zjistil jsem rozpálené svorky na pojistce (25A!!). Vyměnil jsem ji za 8A,hned shořela.
Dal jsem mezi svorky žárovku a svítí. Tak je někde zkrat. Odpojil jsem kabely před ventilátory vše v pohodě. K ventilátorům vedou 2 dráty modrý+,černý-. Připojil jsem pouze
plusový drát a zkoušečku dal na mínus a kostru. Ta svítí. Rozpojil jsem ventilátory a dělají
to oba. Jsou špatné motorky? Uvažuju správně? Je to 1,7i. Díky za pomoc.
Uživatelský avatar
Křáp
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát lis 12, 2010 20:55
Bydliště: Žihle (Plzeň-sever)

Příspěvekod Saša » ned pro 05, 2010 14:01

Křáp píše:Uvažuju správně?

Ne . Ventilátory mají velký odběr a tudíž ti žárovka bude svítit . To že je to u pojistky horké znamená že nemají dobrý kontakt a tím pádem hřejou (vyčistit) . 8A pojistka samozřejmně odejde , ventilátor bere víc .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod TomasNM » ned pro 05, 2010 14:48

Nemate niekto dodatkovu schemu k tym ventilatorom na SPi? To je jedina vec,ktoru nemam ako zo schem analyzovat,pac to tam vobec neni. Alebo je to vlastne rovnako zapojene ako MPi-tam su?
Citroen Evasion 2.1TD
TomasNM
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Příspěvekod Saša » ned pro 05, 2010 16:12

Ventilátor ovládá přes relé přímo ŘJ motoru . Na ŘJ je to pin číslo C1 . Při překročení nastavené hranice se tento pin uzemní a tím sepne relé .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Křáp » ned pro 05, 2010 17:32

Dal jsem pojistku 16A,vyčistil svorky,vyzkoušel a vypadá to dobře. Byla tam umělá pojistka a jak se hřála,tak se smrskla a tím se hřála ještě víc. Sašovi díííík.
Uživatelský avatar
Křáp
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát lis 12, 2010 20:55
Bydliště: Žihle (Plzeň-sever)

Příspěvekod Venca » úte led 04, 2011 22:47

Zdar,
problém s nefunkčními větráky na chladiči jsem měl také. Z ničeho nic přestaly fungovat. Mám 2001, 1,7i. Větráky se spínají přes 30A pojistku, která je umístěna nalevo vedle dveří, dále jsou tam další 2 nebo 3 pojistky 15A, které řídí systém motoru a napojení na počítač. Měl jsem přepálenou tu 30A pojistku. Po výměně ventilátory stejně nefungovaly, pouze jsem slyšel cvaknutí někde pod palubní deskou , když měly zapnout. Šel jsem tedy po kabelu a důkladně vyčistil spojky na kabelech. Od té doby zas fungují. Jinak tam mám kabely také dva a jeden je nezapojený.
Uživatelský avatar
Venca
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte bře 02, 2010 10:48
Bydliště: Písek

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků