od Citronidlo » čtv črc 21, 2016 16:16
Zdravím, mám dorbný problém s nivou r. v. 2009, 1,7 MPi, koupeno z druhé ruky na začátku roku, najeto 95 000 km, poprosil bych Vás o pár rad.
Popis situace:
Zažehla se kontrolka CHE, načtena chyba ve výfukových plynech, provedeno smazání. Po necelých 100 Km CHE svítil znovu, chvíli ježděno, mezi tím Lambda odpojena, a nejen na ní pročištěny kontaky Kontaktolem. Dále pak nové svíčky, vzduchový i palivový filtr, natanováno Shell V Powet Nitro + a přidán VIF Super benzín. Chtěl jsem mít jistotu, že v tomhle chyba nahoře na motru nebyla, pravda, svíčky měly odrth daleko za povolenou hodnotou, fitrt vzduchu špinavý, šedý i nahoře. Od té chvíle najeto cca 80 km. Po výměně výše zmíněných komponent auto mezi 2500 a 3000 ot. občas škubne při plynulé jízdě, při akceleraci ne. CHE svítí dále.
Dnes znovu načtení, 2 chyby. První je chyba snímače rychlosti (neurčitý signál), další chybou byl nedostatečný signál z váhy vzduchu. Obojí smazáno, po 8 km svítí znovu, jestli to jsou zas obě je neznánmo, v dalším textu počítáno s oběma chybama.
Spoustu jsem toho tady přečetl, níže uvedené věci mi nejsou zcela jasné:
Má neurčitý signál jinou možnost než rozbité čidlo, tedy koupit nové a kde to čidlo je? (Opravdu na pravé straně bloku nad poloosou?) Může to mít vliv na to škubání? S možným vlivem pal. filtru počítám, je to fitlron, stíhat nemusí, výš než na 3000 tis netočím.
Má smysl čistit váhu vzduchu, nebo mám koupit novou? Návod na diagnostiku jsem četl, zkusím ji provést.
S cenami oněch čidel jsem srozumněn, s výdaji počítám.
Předem děkuji za případné odpovědi, pokud je to ve špatném vlákně, prosím o přesun.