Alternator na Nivě

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Alternátor

Příspěvek od Raduz »

®; Člen LKCS
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: Alternátor

Příspěvek od Rankl »

Raduz píše:Takhle vypadá Niváckej: https://plus.google.com/photos/10051248 ... banner=pwa
ju díky, přesně tohle myslim, že mam, jen mi jde o to jestli je to záměnné.
na šroub očko to je jasné, ale den druhej kablík, no bych to nespálil.
2107 a 21214
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Alternátor

Příspěvek od Raduz »

na šroub +, a pak je tam jeden na faston-kontrolka
®; Člen LKCS
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: Alternátor

Příspěvek od Rankl »

díky, to bych snad zvládnul, uvidíme čím to bylo.
2107 a 21214
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od Majo »

to je z MPI a ten nepasuje na 2107 ani trochu. Teda pasuje uplne krasne, ked sa tam nahodi aj so spodnym hlinikovym a vrchnym kovovym uchytom z Nivy.
Z 1,7SPI zas pasuje na stary uchyt, teda je s 07 zamenny.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: Alternátor

Příspěvek od Rankl »

oho, předpokládam, že ma z jednobodu, takže pokud to někdo předtím složitě neměnil, tak to sedne. díky
2107 a 21214
Uživatelský avatar
Michael 4x4
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od Michael 4x4 »

Ako niektorí z fóra už vedia, po opakovaných problémoch s pôvodným altíkom som ho nakoniec vymenil za 90A alternátor z Audi 100. Dnes som spravil fotku aké úpravy boli potrebné aby sadol na miesto.
Prvá fotka je môj altík po úprave. Ten "pakšament" prišrubovaný o úchyt slúži na pripevnenie altíku k hornému držiaku, štift sa pohybuje v tej koľajničke.
Druhá fotka je z netu, červená čiara približne naznačuje čo som odbrúsil.
Spodný držiak pasuje bez úprav.

Možno to niekomu pomože.
Přílohy
IMAG1946.jpg
718.jpeg
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Alternator na Nivě

Příspěvek od Raduz »

Ten altík si nedá pokoj!

po výše uvedených problémech a následných opravách i výměně diodového můstku za origo zase zlobí...

...otočím klíčkem do polohy rozsvěcení kontrolek a dobíjení nesvítí! Baterie 12V.
...nastartuji baterie padne na cca 10,8 - 11V
...protůruji a ejhle na voltmetru 14,2-14,4V tzn., že dobíjí
...schválně chcípnu motor a kontrolka nesvítí!
Kontrolka svítí až po cca hodinové jízdě a následném vypnutí motoru.

Volal jsem do servisu co mi altík opravovali a poradili mi, že asi zůstávají vyset uhlíky nebo špinavý kroužky - komutátor.
Altík vyndán rozebrán vyčištěny kroužky, uhlíky dlouhý a pružný, očištěny kontakty.

A STÁLE ZLOBÍ!!! CO S TÍM?
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Míra151
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Re: Alternator na Nivě

Příspěvek od Míra151 »

mě taky, asi tam nainstaluji z felicijky
Obrázek
Obrázek
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternator na Nivě

Příspěvek od Majo »

pokial ostava visiet uhlik tak by som hned neodpisoval cely altik.... najprv to rozober a potom ho odpis :lol:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Alternator na Nivě

Příspěvek od Raduz »

Vždyť to píšu!
Raduz píše:....
Altík vyndán rozebrán vyčištěny kroužky, uhlíky dlouhý a pružný, očištěny kontakty.

.....
®; Člen LKCS
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternator na Nivě

Příspěvek od Majo »

pardon, som slepy....
skoro mi to pride na nejaky studeny spoj.... mozno by som tipol vadny prave ten regulator. Katastrofa nakupovat ND v CR/SK. Tiez by to mohol byt zaoxidovany kontakt, napriklad ten nastokovaci faston, alebo niekde predrana kabelaz? Aj ked tomu velmi neverim...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Pepa
Příspěvky: 129
Registrován: úte čer 01, 2004 21:09
Bydliště: Říčany

Re: Alternator na Nivě

Příspěvek od Pepa »

Raduz píše:Ten altík si nedá pokoj!

po výše uvedených problémech a následných opravách i výměně diodového můstku za origo zase zlobí...

...otočím klíčkem do polohy rozsvěcení kontrolek a dobíjení nesvítí! Baterie 12V.

A STÁLE ZLOBÍ!!! CO S TÍM?
V 1,7 jsou alternátory buzený přes kontrolku (nelze použít LED diodu), takže když se nerozsvítí kontrolka po zapnutí zapalování nebude alt. nabíjet.
Kontrolka je zeměná přes rotor alternátoru takže postupně zjistit kde je obvod přerušený, kontrolku a vedení k alternátoru lze zkontrolovat tak že se sundá konektor č.61 z alternátoru a připojí rovnou na kostru, pokud je všechno OK po zapnutí zapalování bude svítit kontrolka, pak je problém v alternátoru (uhlíky, rotor, špatný spoj) vyndat, měřit, hledat.
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Alternator na Nivě

Příspěvek od Raduz »

Děkuji Pepovi za super radu :thumbleft: :thumbright: :notworthy:

Po odpojení a přikostření žárovka nic.

Z plánku:

Obrázek

jsem vyčetl, že druhý konec kablíku je na budíkách, následovalo prozvonění kablíku, vše OK.

Zahýbal jsem tedy nesvítící žárovkou a ona se rozsvítila :notworthy:

Takže jsem ji vyňal očistil kontakty na tišťaku přihnul pacičky na bajonetovém zámku žárovky a vše funguje jak má.

To že svítila po delší jízdě připisiji roztažnosti kovu za tepla, prostě když se palubka prohřála topením tak byl dotek, to že to za jízdy dobíjelo bylo asi způsobeno vibrací, jinak si to vysvětlit nedovedu :koko:

Takže altík v tom byl nevině, tímto se mu omlouvám.
®; Člen LKCS
Dusan
Příspěvky: 3882
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Alternator na Nivě

Příspěvek od Dusan »

Míra151 píše:mě taky, asi tam nainstaluji z felicijky
Z felicie to si velmi nepomozes, caa po 60 tkm sa povolia skrutky na diodach. a zoberie to sebou regler diody a dakedy aj baterku.... Ale ked ho troska poopravujes tak bude chodit.
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“