pojistka stěračů a motoru ventilátoru topení

Moderátor: Moderátoři

pojistka stěračů a motoru ventilátoru topení

Příspěvekod vsusicky » ned lis 21, 2010 11:22

Zdravím. Jsem tady nový. Mám Nivu 1500, r.v. 1986, najeto cca 100 000, km, dovoz z Německa. Po opravě startéru (uhlíky) dochází ke spálení 2 pojistky z leva v horní pojistové skříňce. Dle zapojení by měla jistit ostřikovače, stěrače a motor topení. Poj je 8A. Zajímavé je to, že při vypnutém zapalování pojistka drží a stěrače, ostřikovače i motor topení normálně fungují. Po otočení klíčkem ve spínací skříňce dojde po několika minutách ke spálení pojistky. Nemáte někdo typ na nalezení příčiny závady? Předem dík.
vsusicky
 
Příspěvky: 23
Registrován: ned lis 21, 2010 09:29
Bydliště: Chomutov

Příspěvekod Michael 4x4 » ned lis 21, 2010 12:37

vsusicky píše:při vypnutém zapalování pojistka drží a stěrače, ostřikovače i motor topení normálně fungují

To je OK že tieto veci fungujú pri vypnutom zapaľovaní? Lebo mne nie.
edit:// aha, ok, to som nevedel
Naposledy upravil Michael 4x4 dne ned lis 21, 2010 13:22, celkově upraveno 1
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Michael 4x4
 
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín

Příspěvekod hush » ned lis 21, 2010 13:01

[/quote] To je OK že tieto veci fungujú pri vypnutom zapaľovaní? Lebo mne nie.[/quote]

U modelu 1,6 z tohoto roku to je normální.
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod veliz » ned lis 21, 2010 15:43

Pokud odejde po několika minutách, nejedná se zřejmě o tvrdý zkrat na kostru, nýbrž proud blízký 8A.

Zkusil bych pojistku vyndat a změřit napětí na patici pojistky. Na jednom kontaktu by mohlo být 12V, na druhém nic - na tom bych změřil odpor vůči kostře a jestli se na něm neobjeví napětí po zapnutí zapalování. Dále bych připojil ampérmetr místo pojistky a měřil bych proudy v různých situacích:

1. Všechno vypnuto
2. Zapalování vypnuto, větrák zapnuto atd.
.
.
.
X. Zapalování zapnuto, ostatní vypnuto atd.

Na základě naměřených hodnot bych posoudil, co se v tom autě děje, šel po drátech, odpojoval atd. V zásadě je několik možností - buď se nějaký vodič zkratuje kostru, na jiný vodič nebo má nějaký spotřebič zvýšený odběr. Je také možné, že pojistka odejde, až když je nastartovaný motor, v tom případě je napětí palubní sítě vyšší. I to je potřeba změřit, jestli tam není přepětí.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod Saša » ned lis 21, 2010 15:55

veliz píše:Dále bych připojil ampérmetr místo pojistky a měřil bych proudy v různých situacích:

To není zrovna dobrý nápad když to pálí pojistky, i když tam není skrat natvrdo . Zničit ampérmetr je totiž velmi jednoduché .
Jako daleko spolehlivější metoda je místo pojistky dát třeba žárovku H3 . Při skratu se jen rozsvítí . Po nalezení (odstranění) skratu nebo velkého odběru žárovka zhasne :idea:
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod veliz » ned lis 21, 2010 18:09

Ten ampérmetr jsem měl na mysli jištěný do maxima svého rozsahu, např. 20A, za předpokladu, že pojistka 8A odchází jen malým přetížením. Ale jinak nic proti žárovkové zkoušečce.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod vsusicky » ned lis 21, 2010 19:20

Zatím děkuji za rady, vzhledem k pracovnímu vytížení se k tomu dostanu příští víkend.
vsusicky
 
Příspěvky: 23
Registrován: ned lis 21, 2010 09:29
Bydliště: Chomutov

Příspěvekod Martin KURKA » pon pro 13, 2010 15:51

vsusicky píše:Zatím děkuji za rady, vzhledem k pracovnímu vytížení se k tomu dostanu příští víkend.


Ahoj,mám stejný pproblém u své Nivy. Při zapnutí stěračů se vypálí pojistka až 25A. Vypadá to, že bude skrat někde u přepínače stěračů. Někdy chodí bez problémů, někdy se pojistka vypaluje. Možná kontakty u přepínače. Teď se do toho pouštět nebudu, až se oteplí (pokud mě to více nenase..) Martin
Martin KURKA
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte dub 20, 2010 10:12
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvekod Luděk Ondrůch » pon pro 13, 2010 20:32

Martin KURKA píše:Ahoj,mám stejný pproblém u své Nivy. Při zapnutí stěračů se vypálí pojistka až 25A. Vypadá to, že bude skrat někde u přepínače stěračů. Někdy chodí bez problémů, někdy se pojistka vypaluje. Možná kontakty u přepínače. Teď se do toho pouštět nebudu, až se oteplí (pokud mě to více nenase..) Martin

Zkus zkontrolovat kabeláž vedoucí k motoru stěračů, jestli není prodřená a nedotýká se kastle.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: pojistka stěračů a motoru ventilátoru topení

Příspěvekod vsusicky » pon črc 16, 2012 09:17

Tak jsem se k tomu konečně dostal. Zapojil jsem místo pojistky žárovku 40W. Vypadá to na motorek stěračů Typ 241 s permanentími magnety. Při provozu přes cyklovač to jde, při trvalém provozu se stěrače zastaví a výrazně zvýší se odbě proudu. Přitom se motorek nehřeje, ale ohřívá se bimetalová pojistka na něm umístěná. Ale ani po 5 minutách se nerozepne. Kontakt ovládaný vačkou je vyčistěný a OK. Kolektor i karáčky vypadají kuželovitě sjeté a zdá se, že dotyková plocha je je cca 2-3 mm. Takže předpokládám, že se nejedná o závadu na relé(cyklovači). Máte někdo zkušenosti s opravou motorku, nebo víte o někom, kdo ho umí opravit (okolí Chomutova) , nebo je lepší ho rovnou vyměnit?
vsusicky
 
Příspěvky: 23
Registrován: ned lis 21, 2010 09:29
Bydliště: Chomutov

Re: pojistka stěračů a motoru ventilátoru topení

Příspěvekod honys4 » pon říj 07, 2013 15:56

Zdravím ve spolek
mám podobný problém na Nivě 1,6/ 1982, jenom s tím rozdílem, že prostě stěrače ani topení nefungují. Pojistka je v pořádku, i jsem měnil a různě hýbal. Na elektriku musím „ pomalu“ a pokud mě někdo trošku navede, tak myslím, že to dáme do chodu. Nevím kde začít, jestli zkusit žárovku místo pojistky, nebo co s tím, odkud začít hledat poruchu. Jestli mají stěrače a topení nějaké společné relé apod. Kdyby to byl zkrat, jak v předchozím příspěvku, tak by to pálilo tu pojistku. Takže si myslím, že to bude vadná nějaká společná součástka pro stěrač i topení

děkuji za radu

Honza
honys4
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte bře 20, 2012 10:30
Bydliště: Blansko

Ahoj, tak ještě jednou nějakého elektrikáře - prosím o radu

Příspěvekod honys4 » úte zář 09, 2014 20:01

Zdravím ve spolek
mám podobný problém na Nivě 1,6/ 1982, jenom s tím rozdílem, že prostě stěrače ani topení nefungují. Pojistka je v pořádku, i jsem měnil a různě hýbal. Na elektriku musím „ pomalu“ a pokud mě někdo trošku navede, tak myslím, že to dáme do chodu. Nevím kde začít, jestli zkusit žárovku místo pojistky, nebo co s tím, odkud začít hledat poruchu. Jestli mají stěrače a topení nějaké společné relé apod. Kdyby to byl zkrat, jak v předchozím příspěvku, tak by to pálilo tu pojistku. Takže si myslím, že to bude vadná nějaká společná součástka pro stěrač i topení

děkuji za radu

Honza
honys4
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte bře 20, 2012 10:30
Bydliště: Blansko

Re: Ahoj, tak ještě jednou nějakého elektrikáře - prosím o r

Příspěvekod Luděk Musil » stř zář 10, 2014 06:57

honys4 píše:... stěrače ani topení nefungují. Pojistka je v pořádku... .
Pro začátek zkus žárovkovou zkoušečkou, zda-li jde napětí na pojistku (pro sichra oba kontakty).
Ale myslím, že ne. Aby jsi zjistil, který kabel do pojistkovky je přívodní - tak to odzkoušej na vedlejší pojistce.
No a potom musíš jít po drátu. Ale myslím, že asi povede do spínací skříňky.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: pojistka stěračů a motoru ventilátoru topení

Příspěvekod honys4 » čtv zář 11, 2014 18:18

O.K. díky, zkusím to, uplně mě to teď " koplo ", problémy nastaly, až když jsem vyměnil spinaci skříňku. Najdu asi nějaky schéma a podle toho tam ten kabel zkusím přepojit, nebo budu zkoušet připojit na jednotlivé kontakty na skříňce. Díky moc Honza Nedoma
honys4
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte bře 20, 2012 10:30
Bydliště: Blansko


Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron