od Cory » ned čer 07, 2015 22:18
Poslednu dobu sa zaujimam o cipovanie, takze to sledujem konkretne na vstrekovani MP7.0. RJ so servom cvici statocne, no nepriamo. Dovod je viac-menej jednoduchy. Je tam par parametrov, ktorymi sa RJ riadi. V tabulkach ma nastaveny želatelný volnobeh, ktory zavisi najma od teploty motora, do toho keca koeficient predlzenia vstreku podla teploty motora a teploty vzduchu a hlavnym cielom celeho riadenia je, aby dana zmes bola taka, aby sa lambda pohybovala okolo hodnoty 1 - 1,1. Ked je zmes podla lambdy bohata, RJ znizi dlzku vstreku, cim sa zmenia otacky a tym padom zareaguje servom volnobehu, aby volnobeh udrzalo na spominanych želatelnych otačkach. Prostrednictvom diagnostiky ICD som prisiel na to, ze volnobeh kolise o cca 5-10ot a pocet krokov serva lieta aj o 20.Absolutny pocet krokov je tiez rozny, zalezi od teploty motora. Dokonca aj pri pridavani plynu sa pocet krokov zvysuje, pravdepodobne preto, aby nevznikala diera pri akceleracii.
PS: Bavili ste sa tu o nastaveni snimaca klapky, necital som to tu cele,ale pripomeniem, ze problem s nastavenim nulovej polohy klapky je vacsinou problem zle zvoleneho diagnostickeho programu. Napr program scanmaster - tam mi nulu neukazalo nikdy, no s ICD to nebol ziaden problem. Naopak, ICD zasa nikdy neukazalo 100%, co je v podstate nepotrebne, pretoze uz realnych 76% berie RJ ako plne otvorenu klapku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)