FOMA píše:Dotaz:
1. motor 1.6 8V má hydroštely nebo se musejí seřizovat ventily jako u 1.5 8V?
2. a jak na tom byly 1.6(1.5) 8V se spolehlivostí, výkonem a spotřebou?
1.6 8V Kalina nemá hydroštely, a seřizování - konečně jsem to asi před měsícem zkontroloval, k mému překvapení po asi 130 000 km vůle ventilů jsou v normě, takže na to vůbec nemusím sahat. Olej používám Elf 5W40, pořád mi mění názvy, ale je to prostě nějakej NF/SRX a spol. Otázka je, jak vypadají sedla, protože mi asi dva roky zlobil kabel k první svíčce a já hledal chybu jinde, nemaje alternativní kabel na pokus. To jsem si nasral do bot ... missfirů bylo asi víc než dost, nicméně v týdnu jsem předjížděl SuperB 160 v kopci, takže jede to ještě pořád dobře ... nájezd mám 207000 km.
Katalyzátor - mám už třetí, výměna je napoprvé horor, napodruhé rutina, napotřetí hodinka práce (čili u mě odpoledne, protože jsem pomalej
):
1. - praskly svody za přírubou, viděl jsem totéž ještě na jiné Kalině z roku 2007, tehdy systematická chyba výroby, zřejmě. Zavařil jsem je, je to tažená trubka a nerezne, příruba je kus oceli a rezne, ale nedalo to moc práce. Nejhorší je to poprvé vyndat.
2. - fouklo mi těsnění pod hlavou, tak jsem rovnou vyměnil katalyzátor; mívají dvě čísla, ale jsou stejné, jeden je 2112, druhý 11183.
3. - když jsem měnil druhý díl, utrhl jsem štefty a tentokrát jsem to nechtěl odvrtávat pod autem. Když jsem 2 vyndal, ukázalo se, že vnitřek v něm lítá nahoru dolů. To se mi nelíbilo a na Koněvce jsem dostal výprodejní slevu, tak jsem ho rovnou vyměnil.
Vlnovec na druhém dílu z Německa dlouho nevydržel a začal mi prdět v Itálii, takže jsem jezdil s WRC (sjel jsem si z dálnice směrem na Follonicu to vzal přes kopečky, byla sranda, Italové jezdí v obcích 80, ale mimo obec couraj i když spěchaj
)
Pak jsem si objednal přímo z Polmostrowa celou sadu druhého a třetího dílu, kupodivu je to bez vlnovce. Vlnovec jsem koupil nerez na českém eshopu, uřezal i ty zasrané rozlisované trubky, a koupil tři nerez spojky. Neprdí to, tišší je to, hálelůja.
Každopádně od výroby veškeré seřizování ventilů spočívalo v přehození dvou podložek mezi sebou asi po 80 000 km.
Jinak ludra ... viděl bych to tak, že pokud bych to auto koupil, obratem měním automaticky
- výfuk i s katem (jo a výfuky: origo zrezne do 5 let, ale neupadne, má inteligentně navařenej hák, Polmostrów je lacinej, ale zrezne za 4 roky a upadne na zem - prorezne trubka před svarem kolem dokola a slyšet to moc není. MARIX je eňoňuňo výfuček, ale špatně se shání. Zatím dobrý).
- přední brzdiče a kotouče, zadní pakny a bubny a prasátka, časem zatuhnou, pak auto žere o 1-2 litry víc
- chladič a topení (obojí teklo; topení je schopné zničit ŘJ a mění se zatraceně blbě; chladič je práce pro děti
)
- komplet brzdové trubky (praskla ta dlouhá, naštěstí při prošlápnutí před odjezdem do Sadské, za 2 hodiny už si jí vezl pan Nedbal, trubku k PP kolu jsem pak měnil doma já než to přijde znova)
- motorek ostřikovačů za Hella pro mercedes, tlačí jako origo, jen je třeba násos obalit něčím (3x smršťovačkou), aby těsnil, je tenčí. MasterSport nebrat, životnost 4 roky.
- alternátor (shořel můstek plamenem)
- startér (uhnil 3cm ukostřovací pásek)
- sundat přední blatníky a zahájit zásah plastické chirurgie, než se to rozpadne a budeš to nastavovat laminátem, jako já
- klakson, rád přestane fungovat, když je nejvíc třeba, třeba na STK
Zapomněl jsem na něco? Jinak auto parkuje venku na trávníku, ráno rosa, večer rosa, v garáži dopadne líp. Pozitivní je, že třeba podlaha je ok, trošku jsem se bál, když mě napadlo, že se podívám pod koberec. Stála tam louže, ale je to tak zalitý barvou, že k plechu se nedostala.