Vyskytuje se mi problém u moji 2110.
Vždy tak jednou do roka auto z ničeho nic přestane držet volnoběh a chcípe. Auto měl předtím otec a řešilo se to vždy v servise. Opraveno to bylo prakticky na počkání a částka byla pár korun.
Bohužel otec se nezajímal o to co to způsobuje. Teď mi to začalo zlobit úplně stejně a tak jsem se na to podíval. Očistil jsem kontakty, vzduchový filtr klapku a vzduchový přívod. Je to lepší auto už tak moc nechcípe ale stejně je zde problém s volnoběžnýma otáčkama. Po nastartování musím přídávat plyn aby to nechcíplo. Jak se zahřeje motor už to funguje stabilně ale otáčky na volnoběh se drží okolo 500 ot. což je samozřejmě málo. Někdy se auto vzpamatuje a dostane se na standrdních 800-1000 otáček ale není tomu tak vždy.
Máte někdo nějaké nápady v čem by to mohlo být? Po konzultaci s pár lidmi jsme se dostali k závěru že to nejspíše bude dělat zanesený ventil volnoběhu. Údajně se často stává že se zanese carbonem. Klapku jsem měl taky docela zanesenou a její očištění značně pomohlo ale jak píší výše je zde další problém někde jinde. Myslím si že to bude 100% dělat onen ventil. Ale raději se poradím zde. Mám v plánu koupit nějaký přípravek do nádrže pro vyčištění palivové soustavy ale nejsem si jistý zda pomůže. Kamarád tvrdí že měl stejný problém a pomohlo to ale nemám v něj moc velkou důvěru. Co si o tom myslíte vy? Případně byl by někdo tak hodný a poradil mi kde se v motoru onen ventil nachází a jak vypadá? Údajně by to měl být váleček s dvěma hadičkama a konektorem?! Ale to mi popisoval vyznávač jiné značky takže u Lady to bude nejspíše jinak provedené.
Děkuji za pomoc.
Edit: Takže způsobovat to může prakticky cokoliv. Od váhy vzduchu lambda sondy až po další věci. Takže auto asi budu muset poslat do servisu. Pak zde hodím nějaké poznatky v čem to bylo.