Stránka 12 z 13

Re: nepravidelný chod motoru

PříspěvekNapsal: ned lis 06, 2011 11:14
od Petr HC
Řekl bych, že se konečně "provalila" závada, kterou jsme zde řešili už v viewtopic.php?f=86&t=13327&hilit=deton%2Ahttp, tedy loni v dubnu. No ,alespoň je jasno. A ty hlášky ŘJ jsou zcela logické. Čidlo detonací je v podstatě kontaktní mikrofon a ten když zjistí zvýšený hluk z jednoho válce (to sykání v horní úvrati výfukového zdvihu), prostě hlásí chybu a nerozlišuje co je jeho příčinou. Chyby 300 a 302 jsou způsobeny tím, že čidlo "neslyší" i nedetonační hoření směsi vhorní úvrati kompresního zdvihu (většina hořlavé směsi uniká netěsným ventilem). Horší by bylo, kdyby to odnesl i katalyzátor.
Tolik k tomu, jak si to vysvětluji.
P.S: když budeš mít chvilku, proměř, zda je/není možné setkání ventilů s písty při prasknutí řemenu rozvodu a jestli mají písty vybrání pro ventily i u 16V/1500. Nejsem si jistý, že ten motor jak jsem zde již uváděl nebyla 16V/1600 (nikdo to zde zatím jednoznačně nepotvrdil, ani nevyvrátil).

Re: nepravidelný chod motoru

PříspěvekNapsal: ned lis 06, 2011 16:28
od zelvotron
Taky myslím že se tahle závada klubala už dlouho, po výměně čidla detonací sice byl na třičtvrtě roku klid, ale ono se taky ten ventil mohl vyštípávat postupně, teprve posledních pár měsíců se situace zhoršila výrazně. Katalyzátor to doufám přežil bez větší úhony.

Potkání jsem zkoušeli a potká se, přestože v pístech vybrání je (viz zbytek fotek na odkazu v předchozím příspěvku), no ale možná že to bylo jen tím, že ty vybrání byly plný karbonu...

Re: nepravidelný chod motoru

PříspěvekNapsal: ned lis 06, 2011 21:29
od plavec
TAk hlavně že se to vyřešilo. Takže máte poskládáno a už jezdíš ?

Re: nepravidelný chod motoru

PříspěvekNapsal: sob pro 03, 2011 08:55
od zelvotron
No tak složeno, jezdí to, zatím to vypadá ok, ošibka žádná, krom těch co upozorňují na mizerně nabitou baterku, musím to zaklepat. Akorát se ozývá hodně nezdravej skřípot z rozvodů, oni ty kladky celkem hučely, když sem je zkoušel když byly venku, ale předtím na autě byly v pohodě, tak sem je dal zpět a teď tohle, je to možný že by to takhle najednou začalo děsně hučet jen tím že se to sundalo a nandalo? Rozvody utažený tak nějak normálně i když asi víc jak předtím.

Re: nepravidelný chod motoru

PříspěvekNapsal: sob pro 03, 2011 09:09
od Cory
To bude tym nasponovanym remenom. Raz som robil samaru a ked som velmi nasponoval remen, tak to kvílilo ako trolejbus. Ty mas asi 16V, ale princip je rovnaky.

Re: nepravidelný chod motoru

PříspěvekNapsal: sob pro 03, 2011 09:28
od Petr HC
Cory píše:To bude tym nasponovanym remenom. Raz som robil samaru a ked som velmi nasponoval remen, tak to kvílilo ako trolejbus. Ty mas asi 16V, ale princip je rovnaky.

Souhlas - také se mi to podobně chovalo. Прогиб ремня должен составлять 5,4±0,2 мм под нагрузкой 100 Н (10 кгс). Měřeno v okénku mezi koly vaček. Zdroj Autoprospect.ru

Re: nepravidelný chod motoru

PříspěvekNapsal: sob pro 03, 2011 13:00
od zelvotron
No právě s ohledem na ten návod mě to nepřijde nějak moc přetažený, průhyb tam je +- odpovídající, sílu těžko odhadnout ale celou vahou se na to taky nevěším, no zkusím to trošku povolit.

Re: nepravidelný chod motoru

PříspěvekNapsal: stř pro 28, 2011 20:00
od zelvotron
No takže the story contines... :(

Rozvody jsme povolili a pohoda, skřípění kladky zmizelo, aspoň nějaký úspěch, ale kvůli tomu nepíšu.

Nenajel sem ještě ani 500 km, a jednak mě rupla nádobka expanzky, mám podezření že asi fouká těsnění pod hlavou, ale olej i voda ani nemizí ani nepřibejvají, to zatím jen sleduju. Ta nádobka navíc mohla být ruplá už dýl před opravou aniž bych o tom věděl, takže jednoznačně to nemusí mít souvislost atřeba jsem jen paranoidní. Motor se zahřívá a i topí normálně.

Ale co je horší, začalo to opět vynechávat, druhej válec, prostě občas začn vynechávat i na volnoběh, ale zejména po přidání plynu v tahu. ŘJ zapíše 300 a 302 tedy selhání zapalování na druhém válci (semtam i 327), v okamžiku kdy to vynechává, tak se jiskra probíjí na kostru přímo z fajfky 2 válce na bloku zapalování na matičku kterou je blok přišroubován. Tedy něco způsobí že je pro jiskru snazší přeskočit jinde jak na svíčce, ale co??? Kabely + svíčky jsou nové. Blok můžu zkusit jinej, ale podle mě to nemá cenu, dělá to prostě přesně to co to dělalo, než se měnil ten ventil. Jinak takhle moc to začalo vynechávat až jak sem nechal měřit tu komprasi před opravou, do té doby se s tím dalo normálně jezdit a nebylo celkem nic poznat, přestože na druhým válci byla poloviční komprese.

Už mě ta plečka vážně začíná štvát, asi pude po žních k Plavcovi :?

Re: nepravidelný chod motoru

PříspěvekNapsal: stř pro 28, 2011 20:54
od Chester
zelvotron píše: v okamžiku kdy to vynechává, tak se jiskra probíjí na kostru přímo z fajfky 2 válce na bloku zapalování na matičku kterou je blok přišroubován. Tedy něco způsobí že je pro jiskru snazší přeskočit jinde jak na svíčce, ale co??? Kabely + svíčky jsou nové.


to mi dělalo taky, ale s tim že to tam z ničeho nic začalo střílet pořád. Místo mezi fajfkou a matičkou jsem očistil a stříknul tam silikon. S touhle opravou jsem najezdil 30tkm bez vynechání.

Re: nepravidelný chod motoru

PříspěvekNapsal: stř pro 28, 2011 21:13
od zelvotron
Že by taková blbost? No kéž by, zítra zkusím podle tvého návodu, díky.

Re: nepravidelný chod motoru

PříspěvekNapsal: stř pro 28, 2011 21:57
od radek mb
Co s těma autama všichni máte? Mě za celou dobu nesvítil ani check engine, ani mi nekolísaly otáčky, ani to nechcípalo, zkrátka žádný problém tohoto rázu a to je na tachometru 195 000 km a šlape jak hodinky. Navíc je tam vše originál.

Re: nepravidelný chod motoru

PříspěvekNapsal: čtv pro 29, 2011 01:09
od JmJ
radek mb píše:Co s těma autama všichni máte? Mě za celou dobu nesvítil ani check engine, ani mi nekolísaly otáčky, ani to nechcípalo, zkrátka žádný problém tohoto rázu a to je na tachometru 195 000 km a šlape jak hodinky. Navíc je tam vše originál.



mozna je to prave tim, ze si s tim proste jezdil a docela delsi trasy :-)

ja si myslim, ze tomu memu stroji stani v garazi taky uplne neprospelo :-)

Re: nepravidelný chod motoru

PříspěvekNapsal: čtv pro 29, 2011 11:44
od Petr HC
Už jsem to také kdysi někde psal - do místa, kde "střílí" VN vložit silnější polyethylen cca 3-2 mm.Ve VN trafech televizorů jsem s úspěchem používal víčka od zavináčů.
To Radek MB -asi ta elektronika od GM byla spolehlivější než ruský Bosh (někde píší Bosh, někde Bosch a také Bosh Russia).

Re: nepravidelný chod motoru

PříspěvekNapsal: čtv pro 29, 2011 13:20
od zelvotron
Ono s desítkou to chce jezdit, pravidelně, ale ne zase moc, prostě tak akorát :mrgreen:

Jnak sem tam dal jinej zapalovací blok, kterej jsem pořádně očistil a bylo to dobrý, ještě sem matičku omotal izolačkou, no tak snad to bude ok, dnes mě čaká ještě přes 200 km, tak uvidíme.

Re: nepravidelný chod motoru

PříspěvekNapsal: čtv pro 29, 2011 14:01
od FOMA
To by bylo aby jsi s ní nenajel těch zbývajících 40tis.km :D