Stránka 1 z 2

Sviečky - aké kúpiť?

PříspěvekNapsal: stř kvě 06, 2009 17:10
od andreykooo
Čaute. Tak ako vačšina vecí na mojom aute, tak aj sviečky sú ešte od výroby, napadlo ma kúpiť nové, len jaksi netuším nič o sviečkach, aké typy sú a pod. Tak prosím ctených rádcov, zatiahnite ma do "taja" sviečok, určite viete otom viac ako nejaký predavač vo forstingeri (snáď som sa nikoho nedotkol).

PříspěvekNapsal: stř kvě 06, 2009 17:18
od Pežot
Čo ja viem, tak sme nejaké nemecké menili za BRISK ale presný typ ti včul nepoviem, musel by som ísť pozrieť do auta a to je ďaleko :?

PříspěvekNapsal: stř kvě 06, 2009 20:31
od Dusan
skus pozriet tu http://www.brisk.cz/index.php

v katalogu

PříspěvekNapsal: čtv kvě 07, 2009 10:30
od 2108
tak stym si nerobim problem zajdem zahlasim sviecky do samary daju brisky vymenim zasa po 15tisicoch a je pohodafachci len je tam rozdiel ak mas plyn davaju sa ine sviecky a treba pozriet ci su to 14tky alebo 15tky

PříspěvekNapsal: čtv kvě 07, 2009 21:50
od Majo
ak mas plyn tak plynari v zaujme vlastneho obohatenia spekuluju o inych svieckach aby ti co najdrahsie nanutili nejake co maju v ponuke. ovsem neuskodi dat "studensie" teda miesto L15YC napriklad L14YC. Brisk forever.....

PříspěvekNapsal: čtv kvě 07, 2009 22:40
od Teepee
Názory se různí, na můj rekreační styl jízdy vždycky volím svíčky teplejší, tj. BRISK L15YC.

PříspěvekNapsal: pát kvě 08, 2009 05:54
od Křečík Barbuška
Tady nejde o styl jízdy, ale o to, že na plyn jsou vhodnější studenější. Jen doplním, že v případě uhlíkových kabelů se v případě Brisků užívá L1xYC a měděných LR1xYC. Výše zmiňovaný tazatel na plyn tuším nejezdí a ani úprav na motoru nemá, takže ho ty chladnější svíčky mohou ponechat klidným.

PříspěvekNapsal: pát kvě 08, 2009 08:16
od Flipper Tom
nechci kecat ale mám za to že do samary brisk17

PříspěvekNapsal: pát kvě 08, 2009 21:06
od andreykooo
Presne tak, nemam plyn, jazdim na benzin, a upravy na motore tiez nemam.
Presne k tomuto som sa chcel dostat, spominate studene, teple sviecky, dalej cisla 14, 15, 17, podla typu kablu, presne k tomuto som sa chcel dostat. Najde sa odvazlivec, ktory bude ochotny mi napisat co vyjadruhu tie cisla, ake su studene/teple sviecky a preco su jedny sviecky na uhlikove kable a ine na medene? Moc dakujem. Pripadne ma odkazte na nejaku internetovu literaturu kde by som sa o tom nieco dozvedel.

PříspěvekNapsal: sob kvě 09, 2009 21:02
od Majo
skusim len tak z hlavy(ked tak ma niekto opravi)

Cisla udavaju teplotu - v podstate 14ky su najstudensie sviecky z tych menovanych. Presnejsie to udava schopnost sviecok odvadzat teplo. Cim ma motor vacsi kompresny pomer tym pri spalovani vznikaju vyssie teploty a tym studensie sviecky vyzaduje.

Uhlikove kable su kable neodrusene. Preto pri pouziti takychto kablov je potrebne pouzit odrusene sviecky. Tie nesu oznacenie R (napriklad LR14YC)
Ak pouzijeme napriklad silikonove kable, ktore su uz samotne odrusene mozme pouzit neodrusene svecky - L14YC napr....

PříspěvekNapsal: sob kvě 09, 2009 23:09
od Dusan
Silikonove ...hm to su nejake polovodive ze :D

ALe vazne TAk ze uhlikove a (s odporovym vodicom) kable nepotrebuju sviecku ktora je odrusena ak to tak nazveme tj pouziješ L1xYC

medene kable na tie by si mal pouzit odrusene sviecky tj LR1xYC

PříspěvekNapsal: pon kvě 11, 2009 17:26
od andreykooo
Aha, cize suma sumarum, ci som dobre pochopil, ak dam do motora s nizkym kompresnym pomerom studene ci teple sviecky, tak je to ok, pretoze tam nevznika az take teplo aby sa nieco pokazilo, ale problem by bol az keby som dal teple sviecky do motora kde je velky kompresny pomer, hej?
A takisto, ak dam do motora odrusene sviecky a odrusene kable, tak je to ok, ale ak by som dal neodrusene sviecky a neodrusene kable, tak je problem, hej?
Btw. taketo kombinacie som napisal, len aby som si overil ci som to pochopil, nikoliv ze by som to tak chcel urobit. Prosim vysvetlit lepsie, ak je to blbost co som napisal teraz.
-Dalsia otazocka, keby ozaj v motore kam patria studene sviecky boli teple, tak co by sa "roztopili"? Alebo nieco ine by sa pokazilo?
-Tie kable/sviecky, co oni odrusuju? Co by sa pokazilo, keby bolo vsetko neodrusene?
EDIT.: diky za trpezlivost tim, co mi odpovedaju :)

PříspěvekNapsal: pon kvě 11, 2009 19:13
od Křečík Barbuška
Pokud bude kabel odporový a svíčka též s rezistorem, je nebezpečí, že by jiskra už nemusela být vyhovující. Pokud by jsi dal neodrušené kabely a obyčejnou svíčku je nebezpečí, že budeš rušička. Bylo by též vhodné, aby jsi si pořídil nějakého Tůmu přes Samaru, snad něco takového existuje. Též pohledej na fóru, neb tato problematika se tu řešila již několikrát.

PříspěvekNapsal: pon kvě 11, 2009 19:36
od andreykooo
Koko Loko,
fuha, tak toto bol dost dobry odstavcek, zaujimave.
neviem co je "Tůma", predpokladam ze asi nejaka prirucka, tak zhanal som nieco taketo
http://shop.ben.cz/Produkty.aspx?lang=cz&hl=jak+na+to
lenze na samaru to nevydali.
Posledne som si stiahol nieco pisane azbukou.
Raz som sa bavil s jednym clovekom na parkovisku, ked som este o aute len snival, ze si kupil samaru uz neviem kedy, a ze ke nej ma obrovsku prirucku, hrubu dajme tomu 2cm. Neviem kde to zohnal, predpokladam ze to bolo nieco starsie, ale ja mam len tu oranzovu, asi bola k autu, lebo aj foter ju ma, a aj ja som to nasiel v kufri svojho auta pri kupe.

PříspěvekNapsal: úte kvě 12, 2009 07:31
od 2108
opravarensku prirucku kompletnu kupis v slovlade asi je to ta co si videl a4 asi tak 2cm hruba kupil som ju od nich je dobra komplet vôle aj ako na to v slovlade maju aj katalog nahradnych dielov tiez tejto velikosti