utopená Niva

Moderátor: Moderátoři

utopená Niva

Příspěvekod Jena » ned čer 22, 2008 17:24

Čau lidi. Tak sem v pátek podvečer hezky utopil svoj nivušku. Dostala se mě voda přes kapotu a u konce brodu se zastavila... Druhé deň sem vodělal svíčky a protočil motor. Vystříkal sem množství vody a pak nivka chytla. Trocha se kouřilo, ale jede. Teď chcípá a nedrží volnoběh, nicméně jede. Dostala se voda i do voleja. Chtěl sem se zeptat, zda stačí volej klasivky vylit a nalit nové, nebo udělat jiné opatření a třeba to nějak propláchnout? Máte s tím zkušenosti? A pravděpodobně sem aji zrušil katalizátor, ale to by nemělo mít na provoz auta zásadní vliv, ne? :oops:
Naposledy upravil Jena dne úte říj 13, 2009 09:02, celkově upraveno 1
Jena
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned bře 16, 2008 19:43
Bydliště: Vavřinec

Příspěvekod Majo » ned čer 22, 2008 18:15

katalyzator to mohol aj prezit, u mna prezil aj ked ostal pod vodou niekolko hodin.

Motor - olej bude znehodnoteny vsade, ale! olej je lahsi ako voda a teda ak nechas auto odstat, voda stecie na spodok olejovej vane. Potom vypustis najprv vodu a potom olej, samozrejme emulzia sa uplne neoddeli ale ako vyplach to staci.
Normalne potom vyhod aj olejovy filter a nalej novy olej a ak nebudu kvapky vody na mierke tak v pohode jazdi. Nejaka ta voda sa aj odpari cez odvetranie klukovej skrine.

Samozrejme asi nemas odvzdusnene diferaky a prevodovky, takze olej s vodou bude aj tam, teda rovnaky postup.

NJ, brodenie bez pripravy je nakladna zalezitost :P

Predpokladam ze na to kde vsade sa voda dostala si uz prisiel, najzakernejsie su miesta pod nadrzou(pod zadnymi sedackami) a v polke elektrickych komponentov, zalezi na tom ako dlho si vode ostal a kolko jej bolo v interieri
Naposledy upravil Majo dne stř črc 09, 2008 09:35, celkově upraveno 1
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

oleje...

Příspěvekod Jena » ned čer 22, 2008 19:06

Jaký olej máš v těch diferákách?
Jena
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned bře 16, 2008 19:43
Bydliště: Vavřinec

Příspěvekod Majo » ned čer 22, 2008 19:46

momentalne Mogul Syntrans 80W/90 API GL-5, ale dolezite je jedine aby bol GL-5(alebo hypoidny)

kuk: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=4439&start=0
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Jena » ned čer 22, 2008 20:15

Díky za informace. Takže stačí jen špatnej olej vylít a nalít nový a k tomu vyměnit ten filtr? Nebo vylít ten špatnej volej, trocha vyčistit filtr a nalít novej olej. Ujet pár kilometrů a pak kompletně novej filtr a olej... Nevím, zda to nebude zbytečný. Co si vo tom myslíte? Jo a voda v diferenciálech bude určitě? Vono to ve vodě dlouho nestálo...
Jena
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned bře 16, 2008 19:43
Bydliště: Vavřinec

Příspěvekod Maysner » ned čer 22, 2008 20:16

odvzdusnakama to tam urcite nateklo
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Majo » ned čer 22, 2008 21:35

s diferakmi a prevodovkou je problem nasledovny:

pokial su odvzusnene klasickymi odvzdusnovakmi, tak tie vacsinou zanesene od bordelu netesnia a natecie to cez ne.
Ak nahodou tesnia, tak horuci diferak ci prevodovku studena voda rychlo ochladi, cim vnutri vznikne podtlak a vtiahne si to vodu cez gufera. Sanca ze tam ziadna voda nebude je mizerna.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

motor...

Příspěvekod Jena » pon čer 23, 2008 21:00

Tak sem teda důkladně vypustil všecek znehodnocenej olej. Očistil sem jakýsi dvě hadičky, co sou u měrky oleje. Jenda je o průměru asi 1 cm a ta druhá asi 2 cm. Byly taky od toho sajrajtu. Pak sem vysušil vzduchový filtr a motor naskočil v pohodě a držel volnoběh. Jenže asi po 6 kilometrech, co sem ujel, tak mně na křiživatce zase zdechl a od té doby zdechal až dom, cca další 4 km. Kde může být problém? Jo a skontroloval sem zadní diferák. Tam sem neviděl žádné stopy po vodě...tj. nic bílýho. Jak se dostanu k nálevkám na přední diferám a převodovkám?
Jena
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned bře 16, 2008 19:43
Bydliště: Vavřinec

chcípání

Příspěvekod Jena » úte črc 08, 2008 20:24

Zdar chlapi. Tak ta moje nivka ujela po té potopě s vyměněným olejem už asi 280 km a je to OK až na to, že mně po zahřátí občas chcípe motor a při otočení klíčkem nenabíhá čerpadlo, což normálně nobíhá pokaždý. Zvuk motoru je dobrej a jen volnoběh jen duvnej. Nic v něm nemlátí a vypadá, že je v pořádku. Nevíte, kde by mohl byt problém? Teď sem si taky všiml, že mně z výfuku kapkalo voda, ale dost pršelo, tak se tam třeba nějak dostala jinač, než z motoru... Co myslíte?
Jena
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned bře 16, 2008 19:43
Bydliště: Vavřinec

Příspěvekod Saša » stř črc 09, 2008 08:56

Voda kapající z výfuku je zcela normální věc . Děje se to u všech aut vlivem změny teploty tam kondenzuje vzdušná vlhkost a při krátkých jízdách se voda nevyvaří .
Cose týče chcípání a čerpadla - nejhůře se opravují občasné poruchy (jednou to nejde a za chvilku už jo) pak člověk neví jesti to spravil on nebo se to spravilo samo .
Skontroluj stav konektorů (vytáhnout kouknout popřípadě vyčistit). Elektrika se nemá ráda s vodou . V autě je 12 volt to skrat neudělá , na to je voda málo vodivá ale v místě (konektoru) kde je vedle sebe + a - začne probíhat elektrolíza a z vody se stává kyselina a ta po čase zničí kontakty .
PS: V případě utopení auta je pro jeho pozdější záchranu nejnutnější OKAMŽITĚ ODPOJIT bateriji .
Po povodních jsem sprovoznil desítky TV videji i kamer ale ani jeden dálkový ovladač (baterie + voda) sežrané vývody součástek a spoje .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Jena » stř črc 09, 2008 20:51

Baterku jsem měl odpojenou okamžitě po utopení. Kontakty jsem také prostříkl WDéčkem..., ale nic z toho nepomohlo...
Jena
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned bře 16, 2008 19:43
Bydliště: Vavřinec

Příspěvekod Saša » čtv črc 10, 2008 11:30

Jena píše:ale nic z toho nepomohlo...

V tomhle případě se musí zjistit příčina chcípání vylučovací metodou . Zda je to: zapalování , řízení volnoběhu , nebo dodávka paliva .
Psal jsi že nenabíhá čerpadlo ale to by nechcípalo jen při volnoběhu , ale i za jízdy .
Pokud se to děje i za jízdy natáhnul bych si od čerpadla drát a dal tam žárovku (kontrolku) do zorného pole abych viděl jestli se nepřeruší třeba na chvilku mapájení.
Pokud by závada byla v napájení musí se přijít na to kde je chyba a opravit jí . NESMÍ ! se natáhnout jiný drát a připojit ho někam na + (jde to jen na skoušku čerpadla). I když se někdy tak spravuje je připojení čerpadla "natvrdo" (přes klíček) ŽIVOTU NEBEZPEČNÉ ! V případě havárie .....atd.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

čerpadlo

Příspěvekod Jena » pát črc 11, 2008 05:09

Myslím si, že čerpadlo to není. Protože za jízdy, když mám auto "pod plynem", tak jede v pohodě. Jde tam o ten volnoběh. Ten je takovej nepravidelnej. Dá se to ale u stříkačky seřídit? Mám 1,7 s BOSHáckým vstřikováním
Jena
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned bře 16, 2008 19:43
Bydliště: Vavřinec

Příprava na brodění

Příspěvekod jackfree » stř pro 10, 2008 15:32

:wink: co tedy udělat než se začne brodit? jak tomu všemu předejít? občas se člověk nevyhne hluboké vodě...
Uživatelský avatar
jackfree
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

Re: Příprava na brodění

Příspěvekod Patrac » čtv pro 11, 2008 07:20

jackfree píše::wink: co tedy udělat než se začne brodit? jak tomu všemu předejít? občas se člověk nevyhne hluboké vodě...

Zeptej se Maja ten je na brození "EXPERT" :D:D
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Patrac
 
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků