Stránka 1 z 3

jazda na spotrebu - karburator

Napsal: stř říj 28, 2020 19:45
od radoniva
na vsetkych mojich autach som vedel vyuzivanim brzdenia motorom vyznamne stlacit spotrebu. dole kopcom, zaradena rychlost - prakticky nulova spotreba...

vsetky ale boli riadiace jednotky. teraz vsak mam jednu nivu karburator. ako to funguje v takom pripade?

situacia, zjazd z kopca, zaradena rychlost, brzdi motor, okolo 3000 otacok, noha dole z plynu.

kolko to zerie
A- ako pri tych istych otackach pod plynom(po rovine, noha na plyne)
B- ako na volnobeh
C- tiez nula, ako pri riadiacich jednotkach

???

Re: jazda na spotrebu - karburator

Napsal: stř říj 28, 2020 19:55
od Dusan
Zaviso ci ma zazracnu krabicku...

Re: jazda na spotrebu - karburator

Napsal: stř říj 28, 2020 20:00
od valda1971
Já s 2101 a 03 jezdím z kopců na neutrál (pokud nepotřebuji motorem brzdit abych neuvařil brzdy) a jezdím úsporně. Nulové spotřeby (bod C) se u klasiky karbu docílit nedá.

Re: jazda na spotrebu - karburator

Napsal: stř říj 28, 2020 20:02
od Henry
Zavisi od toho, aky tam je karburator. Ak je tam stary Weber alebo starsi Ozon 2107, bude to nieco medzi A a B (skrtiaca klapka otvorena ako pre volnobeh, ale vyssi podtlak v sani strhne viac paliva ako na volnobehu). Ak je tam novsi Ozon 2107 s elektropneumatickym ventilom, mikrospinacom a tym elektronickym riadiacim blokom, bude to C, pretoze nad istymi otackami a pri zavretej skrtiacej klapke to uzavrie prisun paliva. Ak je tam Solex, to netusim.

Re: jazda na spotrebu - karburator

Napsal: stř říj 28, 2020 20:23
od tajga
hociaky system dole kopcom so zaradenou rychlostou nemoze zrat palivo. pokial by tam islo nejake palivo tak by ten motor nebrzdil ale tahal

Re: jazda na spotrebu - karburator

Napsal: stř říj 28, 2020 20:35
od mušketýr
Pokud se pamatuji, tak největším popíračem jízdy z kopce na neutrál tu je Marek. Sic je to proti proudu vozidel s volnoběžkou a automatem. Wartburkářů už moc néjni ale majitelů aut s automatickou převodovkou pár je. Já si rád vyřadím. Dělal jsem to tak vždycky a nemyslím že bych tím někoho ohrožoval. Někdy u stovky i chcípnu :wink: M.S:

Re: jazda na spotrebu - karburator

Napsal: stř říj 28, 2020 20:43
od tajga
mušketýr píše:Pokud se pamatuji, tak největším popíračem jízdy z kopce na neutrál tu je Marek. Sic je to proti proudu vozidel s volnoběžkou a automatem. Wartburkářů už moc néjni ale majitelů aut s automatickou převodovkou pár je. Já si rád vyřadím. Dělal jsem to tak vždycky a nemyslím že bych tím někoho ohrožoval. Někdy u stovky i chcípnu :wink: M.S:
lenze tie automaty okamzite zaradia rychlost ked stupis na brzdu a brzdia aj motorom, kdezto ty len s brzdami mozes dostat smyk. ked tam mas rychlost tak je to bezpecnejsie lebo mozes aj s plynom vyrovnavat smyk. ja nevyhadzujem rychlosti v nebezpecnych usekoch ako donovaly a podobne. jedine niekde na dialnici ked je rovinka pokial mudry software v aute to neurobi za mna. tiez som este na to neprisiel podla coho to vyhadzuje, niekedy ano niekedy nie. potom idem polku obce 80km/h ked ako tomu hovoria teraz po novom ze "plachtiiii"

Re: jazda na spotrebu - karburator

Napsal: stř říj 28, 2020 20:51
od Henry
tajga píše:hociaky system dole kopcom so zaradenou rychlostou nemoze zrat palivo. pokial by tam islo nejake palivo tak by ten motor nebrzdil ale tahal
Kiezby to tak bolo, ale nie je to tak. Prerusenie prisunu paliva vyzaduje pomerne sofistikovany system elektronickeho riadenia karburatora alebo vstrekovania. Cokolvek starsie s jednoduchym karburatorom zerie palivo pri brzdeni motorom (jedine ze by to malo elektromagneticky ventil volnobehu (prvykrat montovane tusim na 2103) a ty by si za jazdy vypol zapalovanie, ale aj tak by si rozdiel v intenzite brzdenia motora nespoznal). Motor brzdi a netaha preto, ze skrtiaca klapka sposobuje nedostatok vzduchu pre dane mnozstvo paliva a zhorsene plnenie motora, ktore znizuje kompresny tlak a aj pri zapnutom zapalovani zmes odchadza do vyfuku nespalena. To plati aj pre podtlakove systemy LPG.

Brzdenie motorom ma svoj zmysel hlavne v strmych usekoch, kde tym odlahcis brzdy a neuvaris brzdovu kvapalinu. V tiahlom miernom klesani, kde akurat udrzujes stalu rychlost pri neutrale sa oplati viac ten neutral.

Re: jazda na spotrebu - karburator

Napsal: stř říj 28, 2020 20:55
od Laďuša
Henry píše:
tajga píše:hociaky system dole kopcom so zaradenou rychlostou nemoze zrat palivo. pokial by tam islo nejake palivo tak by ten motor nebrzdil ale tahal
Kiezby to tak bolo, ale nie je to tak. Prerusenie prisunu paliva vyzaduje pomerne sofistikovany system elektronickeho riadenia karburatora alebo vstrekovania. Cokolvek starsie s jednoduchym karburatorom zerie palivo pri brzdeni motorom (jedine ze by to malo elektromagneticky ventil volnobehu (prvykrat montovane tusim na 2103) a ty by si za jazdy vypol zapalovanie, ale aj tak by si rozdiel v intenzite brzdenia motora nespoznal). Motor brzdi a netaha preto, ze skrtiaca klapka sposobuje nedostatok vzduchu pre dane mnozstvo paliva a zhorsene plnenie motora, ktore znizuje kompresny tlak a aj pri zapnutom zapalovani zmes odchadza do vyfuku nespalena. To plati aj pre podtlakove systemy LPG.

Brzdenie motorom ma svoj zmysel hlavne v strmych usekoch, kde tym odlahcis brzdy a neuvaris brzdovu kvapalinu. V tiahlom miernom klesani, kde akurat udrzujes stalu rychlost pri neutrale sa oplati viac ten neutral.
Palivo se při brždění motorem odpojuje pokud vim už na hranatcích, takže to určitě neni žádnej sofistikovanej elektronickej systém.

Re: jazda na spotrebu - karburator

Napsal: stř říj 28, 2020 20:57
od Křečík Barbuška
Tak ono u webera to pri sjezdu bez plynu na kvalt neco bere, ale tak malo, ze to "netaha". Jen to brzdi motorem o chlup mene jako u Ozonu nebo Solexu.

Odbocim s veselou vzpominkou. Kdysi u kombika jsem mel nejakou prdu v elektrice coz se projevovalo vypadky zapalovani a bez signalu z kladivka ekonomizer poustel palivo. Ale dalo se to ridit manipulaci s jinymi spotrebici tak jsem s opravou otalel. Vse chodilo jak jsem chtel, az na ten ekonomizer. Jednou se mi tak podarilo bezelstne sjet Husovicky tunel samozrejme na kvaltu tak jak jsem zvykly normalne a pod kopcem jsem aktivoval zapalovani. Tu ranu co se ozvala z vyfuku bych nikomu nepral. Kupodivu se vyfuk neroztrhl :mrgreen: .

Re: jazda na spotrebu - karburator

Napsal: stř říj 28, 2020 21:05
od Henry
Je to vec interpretacie, ale podla mna to bolo AZ pri hranatcoch. V podstate az ku samemu koncu ery karburatorov ako posledny alebo mozno predposledny evolucny stupen (Solex a Axtec boli este komplikovanejsie). A ak jedna jedina funkcionalita (vypnutie prisunu paliva pri brzdeni motorom) vyzaduje 3 dalsie komponenty (rozumej kurvitka) navyse (elektropneumaticky ventil, mikrospinac a elektronicky riadiaci blok), tak je to system komplikovany a zbytocny, ked v priemere usetri zanedbatelne mnozstvo paliva.

Re: jazda na spotrebu - karburator

Napsal: stř říj 28, 2020 21:10
od Křečík Barbuška
Ty on ten system fungoval velice spolehlive do te doby nez se rozbila pneuraketka. Ani pak by to nebyl problem, ale diky tlaku na cenu se tady zacaly prodavat elementy pochybnych vyrobcu a bylo vymalovano. Ted uz tady asi nesezenes ani ty pochybne vyrobce. Dokud jsem pestoval klasiku tak jsem si na funkcnosti teto veci zakladal. V provozu v podstate vyrazuju pouze na krizovatkach kde stojim.

Re: jazda na spotrebu - karburator

Napsal: stř říj 28, 2020 21:13
od tajga
na niektorom aute mi to ukazovalo. priemerna spotreba byvala 6 litrov/100km. ked som isiel dole kopcom so zaradenou rychlostou tak ukazovalo 0. ked som vyhodil rychlost tak ukazovalo 0.7 litra/hodinu. Ked auto ma priemerku 50km/h tak dole kopcom by na volnobeh zozralo 1.5 litra na 100km. komu by sa aj 1.5l/100km zdalo vela tak vypnut motor a nezabudnut zamknut volant :D .

Re: jazda na spotrebu - karburator

Napsal: stř říj 28, 2020 21:24
od Henry
Ano, to naozaj vypina privod paliva, ale to uz pises o modernych RJ so vstrekovanim paliva, ktore este maju aj palubny pocitac, ktory pocita priemernu a ukazuje aktualnu spotrebu. Povodne bolo toto vlakno o starych karburatoroch a to je uplne iny system z minuleho storocia.

Nahradne diely su vseobecne obrovsky problem. Dnes uz vsetko musis kupovat cez e-shopy, dodacie lehoty byvaju vselijake, kvalita velmi variabilna. To sa tyka predovsetkym gumovych dielov, co byva totalny odpad, takze kadejake membrany, manzety a podobne su dost kriticke komponenty. Ak je o membranu na karburatore menej, je to iba vyhoda, pricom aj tak je ich tam uz dost (akceleracna pumpicka, otvaranie privery).

Re: jazda na spotrebu - karburator

Napsal: stř říj 28, 2020 21:34
od Křečík Barbuška
tajga píše: ... Ked auto ma priemerku 50km/h tak dole kopcom by na volnobeh zozralo 1.5 litra na 100km. komu by sa aj 1.5l/100km zdalo vela tak vypnut motor a nezabudnut zamknut volant :D .
Netreba se hned zabijet, staci jen sundat nohu z plynu a nechat tam kvalt. Hranice obnoveni dodavky paliva je u karburatoru tak kolem 1800 u strikacek jeste nize.