Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Moderátor: Moderátoři

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Majo » stř úno 03, 2016 10:21

Ja som reagoval aj na :
Luděk Musil píše:Pravda, před několika lety jsem se potkal se stejnou závadou u mé bývalé 073i.


Takze v tomto pripade to kludne mozne je :) Ale tiez to moze byt proste vada materialu...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Roman » stř úno 03, 2016 14:51

Ked si moj kamarat kratko po revolucii kupoval fungl nove ARO 244 s turbo dieselovym motorom Peugeot, povedal som mu, ze je blazon, ale, ze aspon ten motor ho prezije.. A pri 32 000km oholene retazove kolo na klukovke a ventily sa pobozkali s piestami....
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Luděk Musil » pát úno 26, 2016 07:34

Z minulé neděle:
Tak jsem ten motor vytáhl ven. Týden předtím jsem se s Luďkem Ondrůchovým bavil, co je potřeba pro zvednutí motoru udělat.
Vyzvěděl jsem informace, ale to, že přední dif je (kromě 3 šroubů na motoru) přišroubován 2 šrouby do držáků motoru mi neřekl. A já se divil, proč zvedám celý auto.
Ale to nic.
Motor jsem převezl na kolečku (fúriku) do dílny, šup s ním na stůl a rozdělat. Překvapení čekalo po sejmutí prsou. Rozvodový kola jakeš/takeš v pořádku, snad jen vylomenej jeden zoubek na kole pro pohon olejovýho čerpadla. Co jsem ale nečekal - to byla absence šroubu dole u kliky, který zabraňuje přeskočení řetězu. Ve vaně nebyl, ani by se tam neměl jak dostat. Je dostatečně dlouhý na to, aby se při případném uvolnění opřel o prsa.
Někdo na tom motoru přede mnou pracoval a (asi) měnil rozvody, protože prsa byly na silikonu a ten šroub tam zapomněl dát zpět.
Taková oprava se opravdu vyplatí ... jenom doteď jsem dal za materiál 3 litry, práci nepočítám.
Zítra/v neděli pokračování. Na hlavu nový ventily, zabrousit a gufera. Snad se mi ten motor i podaří nacpat zpátky do auta, doskládat, namašlit a natočit :idea: . L.
PS: Majo, vezmeš ten starej polomotor? Za litr/tisíc českých? Poskládám ho do přepravního stavu (motor, čerpadlo, vana)
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Cory » pát úno 26, 2016 18:59

Len ci to nebolo tak, ze rozvody tam boli jednoradove, ktore su drahe, tak tam supli dvojradak. Jednorad ma napinaciu listu upevnenu v mieste pre ten valcek pri kluke. Srob je ten isty ako u dvojradaku. Takze listu dali kratku, srob dali do hornej diery a dole uz nebolo co dat, pretoze ten valcek tam povodne nebol. To je dost mozne riesenie. Ma to hydrostely? Pokial ano, mal by tam byt jednorad.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Majo » pát úno 26, 2016 20:22

Luděk Musil píše:Majo, vezmeš ten starej polomotor? Za litr/tisíc českých? Poskládám ho do přepravního stavu (motor, čerpadlo, vana)

Jasne s radostou, bude z toho nejaky buduci velkolitrazny projekt 8) Skladat ho nemusis, len to pohadz na hromadu nech z toho neleje olej :wink:

Cory: Ide o SPI motor, ani hydrostely, ani jednoradova retaz, hore to Ludek pisal...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Cory » pát úno 26, 2016 20:31

Malo aktivna tema, stihol som zabudnut podrobnosti :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Luděk Musil » ned úno 28, 2016 07:58

Tak tak.
Včera jsem zabrousil, dnes ideme založit :idea: ... možná to do večera natočíme. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Luděk Musil » úte bře 29, 2016 07:44

Tak po měsíci konečně hotovo. Pro nedostatek jiné práce a mizerný počasí jsem se k tomu pořádně nedostal.
Ono to teda vrčelo už před tejdnem, ale pořád lezla teplota přes stovku a nehodlalo se to odvzdušnit. Takže jsem v pátek přinesl "novej" plechovej termostat a umělohmotnýho Fenoxe jsem zahodil do kopřiv. Ještě jsem měl trochu peripetie s jednou hadičkou do topení a čerpadlo jsem nakonec musel dát na silikon.
Poté po nastartování se to postupně samo odvzdušnilo, chladič se prohřál až dospod - takže pohoda.
V neděli odpoledne jsme se s tím projeli po zahradách a polích. Je to zajímavé svezení.
Ještě vyměním oleje v převodovkách a difech a v sobotu to jde z domu.
Takže další zajímavá kapitola z výměny motoru je (téměř) uzavřena.
Mmch. jaký, spíše tedy kolik, oleje do převodovek a difů?
Hlavní převodovka cca 1,5 l 80W90
Přídavka asi 80W90, dotaz plnicí a vypouštění šroub je kde?
Zadní dif cca 1,7 l PP90H
Přední dif ? l PP90H, kde je plnicí a vypouštěcí šroub?
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Majo » úte bře 29, 2016 19:57

teda Ludku : viewtopic.php?f=79&t=4439 :lol:
na pridavke je plniaci sroub tesne nad vypustacim z prednej strany(od hlavnej prevodovky) ana prednom dife je vypustak kolmo z dola a napustak tusim z lavej strany par cm odspodu.
Ale pytas sa uplne zbytocne, ked pod to vlezies, bude to cloveku ako si Ty jasne na prvy pohlad(pokial na tom nie su kila blata)...
hypoid(gl-5) rozhodne len do predneho a zadneho difu, vsade inde su farebne kovy
a do zadneho difu mi nikdy cez 1,5l nevoslo, Tuma udava 1,3, ale verim tomu, ze tam ma prehodene udaje predok/zadok
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Luděk Musil » stř bře 30, 2016 05:35

Majo - děkuju za info. Nivu jako takovou jsem "na stole" ještě neměl a proto o ní vím málo.
Zajímala mě hlavně přídavka a předek :idea: , všechno ostatní znám :D .
O použití "háček" a "obyčejných" (co - kam) taky vím.
Zajímavé je to množství. Je pravda, že se mi do zadního difu obvykle vleze tak 1,3 - 1,4, ale to bude tím, že to plním, když je auto čenichem dolů.
L.
-------------------------------------------------
Majo, Ty máš doma někde motor 1,7 SPi. Zajímala by mě vzdálenost od vrcholu otvoru měrky na dno vany. Jarda_Niva ze Svratky má v autě motor ze sedana, instalovaný předchozím majitelem. Má podezření, že tam zůstala vana ze sedana. Protože když jede do prudkýho kopečka - rozsvítí se mu mazání. Je také možná kombinace vana z Nivy x čerpadlo ze sedana (rozdílná výška sacího koše čerpadla)? Je to (technicky) možné? Já, když jsem ten motor rozebíral/skládal - tak jsem si ty vany a čerpadla vedle sebe nepoložil (moje chyba :cry: ) a neprovedl komparativní test.
Díky za odpovědi. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Majo » stř bře 30, 2016 19:15

Vana zo sedana sa do Nivy fyzicky pouzit neda, pretoze by zavadzal predny diferak. A keby sa to niekomu nejakym zazrakom podarilo, nerobilo by to ziadny problem, rozhodne by sa neodlieval olej od cerpadla. Ovsem Olejove cerpadlo zo sedana by pouzit slo, to by ovsem bola v kombinacii s vanou z Nivy hotova pohroma, pretoze tomu by nepomohlo ani o liter viac oleja aby to dosahovalo pozadovanu uroven a mohlo by to sposobovat presne Tebou popisovany jav. Bez sudnania olejovej vane(co u nivy znamena zhodenie diferaku zo sroubov) to vsak nezisti ....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » sob dub 02, 2016 11:12

2 Luděk Musil:
děkuji Luďku, že si na mě vzpoměl
2 Majo:
Tak bohuzel to asi nekdo tak dobastlil :( Zatim jsem dolil olej jen po horni merku, kdyz mam po dolni, tak se kontrolka rozblika uz pri prudcim brzdeni
Na UA náklonomer ukazoval 40° a kontrolka se uplne rozsvitila, nevim, za jak dlouho jsem si ji vsimnul, ale daval jsem tomu docela dost na redukovanou jednicku :( Motor zacal jit docela s vynechavanim, tak jsem rychle zcouval a hned to zacalo mazat a po chvilce uz sel lip, ale trochu jsem ho pridrit mohl :(. Olej mám ještě na cca 6tis. km, tak se mi ho nechce menit, pocitam s vymenou nekdy v lete asi pred Marokem, pro ktere jsem se nakonec rozhodl misto Asie, tu odkladam na pristi rok, jestli se toho doziju.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 866
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Luděk Musil » sob dub 02, 2016 13:17

tak jsem změřil tu vzdálenost, na kterou jsem se ptal, je to 51,5 cm. To je o 4 cm víc než u sedana.
Tak a Niva je z domu, hotovo, beru Vari, rotavátor a vyrážím na zahradu.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » sob dub 02, 2016 17:58

2 Luděk Musil:
tak to znamena, ze kdyz to ted budu mit na max., tak to je stejne, jako bych to mel s nivackym sacim kosem na min.... :( kdyz to jeste trochu preliju nekoleduju si o pruser, treba, ze mi pujde olej do sani?
Jakto, ze to vubec s olejem na pulce fungovalo? a ze minuly majitel ten motor neznicil, kor, kdyz to bralo pres litr na 1000km? ted to po guferach bere asi 0,25l/3000km
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 866
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Luděk Musil » pon dub 04, 2016 08:57

Ještě připíšu jeden zážitek z páteční výměny olejů v převodovkách a rozvodovkách.
To, že jsem (víceméně spíše více) nevěřil tomu, že před necelými 500 km byly provedeny výměny všech olejů se potvrdilo. První podezření bylo už před měsícem při vylévání oleje z motoru ... pěknej černej humus.
Niva má podle tachometru 133.000 km a podle toho, co vyteklo z převodovek a difů bych tipoval, že tam nebyla provedena výměna vůbec, ani za života vozidla.
-----------------------------------------------------------------------------------
A ještě jeden dotaz na majitele Niv:
Jak to mají Nivy s ventilátorama?
Mají oba dva ventilátory pouze jedno ovládání z ŘJ nebo má každý ventilátor svoje ovládání? Někde jsem tady něco takovýho četl.
Navíc ventilátory v této Nivě jednak nešly - přerušený drát. Někdo to "opravoval" tak, že oholil kousek izolace a namotal to do sebe a přetáhl izolepou. Oba ventilátory jsou spojený do sebe. Navíc ve svazku na levým podběhu jsem našel dvojkonektor, který mi velmi nápadně připomíná ten, co mám u sebe v kombíku.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků