od Luděk Musil » stř úno 03, 2016 06:58
Takže po včerejšku:
Nasadil jsem svody a že teda půjdu do ventilů, předtím jsem preventivně vyměnil napínák.
Udělal jsem s bídou 1,5 otočky a klika "ztvrdla". Při točení zpět jsem zjistil, že jsem o 3 zuby mimo. Tak jsem se podíval po řetězu dolů.
A tam mě čekalo nemilé překvapení: zuby na přídavném kole (olejové čerpadlo) nebyly vůbec a něco podobného jsem uviděl i na klice.
Takže ten motor budu muset opravdu zvednout a (preventivně) vyměnit.
Taková věc opravdu potěší.
Otázka do pléna: ta Niva je vcelku nová, má nalítaný málo, kolem 80 tisíc. Jak se to může stát?
Pravda, před několika lety jsem se potkal se stejnou závadou u mé bývalé 073i. Ale tam bylo pomocný kolo Ok, řetěz známky vytažení nejevil, ve srovnávacím testu s novým řetězem byl tak o "půl zubu" delší, spodní kolo (na klice) mělo zuby sjetý tak, že jsem je směle mohl nazvat vruby. Ostatně když by se pohledalo, tak tu někde určitě bude fotka.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´