Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Moderátor: Moderátoři

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » pon dub 04, 2016 12:06

2 Luděk Musil:
SPi má obě najednou, já mám původní vyřazené a ovládám to termospínačem z felicie (teď už přes relé a pro jistotu jsem si udělal i spínač, když vidím, že tomu budu dávat, tak si je zapnu předem), MPi má asi každou zvlášť, ale to bude líp vědět Majo
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 866
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Mara » pon dub 04, 2016 14:04

Zdravim, doma se mi válí sahara z fiata, ted u ni nejsem, abych videl jak vedou draty- cidlo a zdroj k ventilatoru. V Nive mam 1 vrtuli napevno a vic nic, k tomu na palubce rucicka teploty porad poskakuje a co s tim zatim nevim. Tu saharu i s cidlem bych tam casem zkusil dat, jen by me zajimalo, na co je to rele (na kolik amper) a kde a jak ho zapojit, jednoduse bych si myslel, ze to dam na 12v a cidlo si to podle teploty pozapina/ vypina.. Diky.

Jmj, dobrá. Jako laik jsem vycetl, ze rele snad slouzi k... ? Uz nevim:) A rele co znam je treba z osvetleni a ma treba 5 koncovek. Zkusim to nekde vyškubnout se zasuvkou, at vim kolik z toho trci dratku.
Naposledy upravil Mara dne pon dub 04, 2016 15:20, celkově upraveno 1
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1182
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod JmJ » pon dub 04, 2016 15:00

Mara píše:Zdravim, doma se mi válí sahara z fiata, ted u ni nejsem, abych videl jak vedou draty- cidlo a zdroj k ventilatoru. V Nive mam 1 vrtuli napevno a vic nic, k tomu na palubce rucicka teploty porad poskakuje a co s tim zatim nevim. Tu saharu i s cidlem bych tam casem zkusil dat, jen by me zajimalo, na co je to rele (na kolik amper) a kde a jak ho zapojit, jednoduse bych si myslel, ze to dam na 12v a cidlo si to podle teploty pozapina/ vypina.. Diky.

Cidlo sepne rele, ktere sepne napajeni k elektromotoru vrtule.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6480
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Cory » pon dub 04, 2016 21:34

Niva MPi to ma tak, ze kazda sahara ma vlastne relatko, ale su ovladane jednym vodicom, takze spinaju naraz. Ale napriklad taka Chevy Niva spina na dvakrat a to tak, ze najskor zopne jedno rele, no silovy obvod ide este cez rezistor na chladici (termistor sa to nazvyva?), teda sahara sa otaca v zavislosti od teploty chladica. Pri zvysujucej sa teplote rastu otacky sahary a po dosiahnuti urcitej hranice teploty motora (nie chladica) sa zopne druha sahara naplno. Aj klasicka MPi Niva sa da prerobit na jednotlive zapinanie (bez regulacie cez rezistor), len v chipe maju nastavene rovnake teploty pre jednu aj druhu saharu. Ale to sa da lahko prehodit. Dokonca aj 110ky to maju :P
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Majo » úte dub 05, 2016 16:39

k tomu len poznamka: Rusi sice tvrdia, ze je to termistor, ale je to blabol. Je to obycajny kovovy rezistor(natoceny drot), rovnaky ako je napr na ventilatore kurenia na 1.polohe. Jediny dovod preco je umiestneny na spodku chladica je aby bol chladeny naporovym vzduchom a nezhorel(presne ako je to v kureni v prude vzduchu). Dal som si tu pracu a jeho zavislost na teplote som zmeral, odchylka bola nebadatelna(od 20do 90st)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Cory » úte dub 05, 2016 19:35

Mozno uz bol pokazeny :P
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku

Příspěvekod Majo » úte dub 05, 2016 20:24

mam dva :-P a stejny system je aj u fiatu...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků