RIKIJAN píše:já myslel že na chevy je stejnej podvozek jako na nivě nebo velmi podobnej tak tím pádem by bylo hafo věčí zamenitelnech
Dá se říct že ano je podobnej těm novejm nivám ale není scela stejný. Většinou jde o délky jako kardany stabilizační tyče a tak... Na přední nápravě trochu jiné čepi jinak se dá říct vše stejné ale dif je jiný spíš ten poměr je jiný.
1. nemenil bys cele diferaky, ale jen soukoli. tedy do 1000,-kč bys sehnal dva starsi 1:4.3(2101), popripade 1:4.7 ale to uz bude cca 20tis. kč.
2. chip na atmosferu ano, ale po upravach. priklad, jine svody, klapka, sani, vstriky - pak to ma smysl. na seriovej motor ne. a hlavne, ty nepotrebujes vetsi vykon, ale vetsi kroutak.
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
veliz píše:Jestli nechceš zasahovat do auta, zkus chip. Autochip.eu nabízí chip 59kW->67kW za 5490 Kč. Někdy nabízejí 1000 Kč slevu.
Máš s tím nějakou zkušenost? 8kW je pěkně napsané, otázka je aby tomu tak bylo.
Mám dobrou zkušenost u vozů Škoda, ale u Nivy jsem se k tomu zatím neodhodlal, raději šetřím finance na náhradní díly. Obecně vzato úspěch chiptuningu závisí na tom, jestli daný motor má nějaké skryté rezervy. Např. motory Škoda 1,4MPi (44 a 50kW) měly ze strategických koncernových důvodů nízký výkon, aby nekonkurovaly o 30000 až 45000 Kč dražšímu motoru VW 1,4 16V 55kW. Tyto motory nebyl problém nachipovat na 50 až 57kW a bylo to skutečně znát na výkonu i nižší spotřebě. Myslím, že i motor Lada 1,7MPi má skryté rezervy, neboť výkon 59kW a točivý moment 127Nm při objemu 1,7l nejsou zrovna oslnivé hodnoty. Vypadá to, že výrobce záměrně motor naladil na nízký výkon ve prospěch životnosti a servisní nenáročnosti. Pokud ale budeš používat kvalitní olej a palivo, což se u nás dá předpokládat, můžeš si dovolit využít rezervy motoru a nechat ho nachipovat.
Problem je, ze motor u Nivy na nizky vykon nie je naladeny, on je tak skonstruovany. Zastarala 8V hlava, relativne nizky kompresny pomer, tazka klukovka/zotrvacnik/remenica.... Chip na neupraveny motor je skutocne vyhadzovanie penazi a jedine co to majitelovi zdvihne je ego.
K diferakom - Lada Niva a Chevy Niva maju diferaky stejne, zadny je zamenitelny s akoukolvek Ladou, Predny ma hlinikovy obal ale creva su stejne(az na to, ze Niva 2002+ a Chevy maju hrubsie predne polosy a ine satelity v prednom dife), Sukolia su stejne. Nove sa daju zohnat za menej nez stoji ten chip...
Skrtiaca klapka priemeru 54mm je tiez otazka par desiatok €, vstrekovace k tomu schopne ukrmit az objem 2.0.... a tu uz zacina mat zmysel aj chip(ovsem nie nejaky predporgamovany ale poctive ladenie)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Majo píše:Problem je, ze motor u Nivy na nizky vykon nie je naladeny, on je tak skonstruovany. Zastarala 8V hlava, relativne nizky kompresny pomer, tazka klukovka/zotrvacnik/remenica.... Chip na neupraveny motor je skutocne vyhadzovanie penazi a jedine co to majitelovi zdvihne je ego.
K diferakom - Lada Niva a Chevy Niva maju diferaky stejne, zadny je zamenitelny s akoukolvek Ladou, Predny ma hlinikovy obal ale creva su stejne(az na to, ze Niva 2002+ a Chevy maju hrubsie predne polosy a ine satelity v prednom dife), Sukolia su stejne. Nove sa daju zohnat za menej nez stoji ten chip...
Skrtiaca klapka priemeru 54mm je tiez otazka par desiatok €, vstrekovace k tomu schopne ukrmit az objem 2.0.... a tu uz zacina mat zmysel aj chip(ovsem nie nejaky predporgamovany ale poctive ladenie)...
Tak to je asi dost odborný názor ale taky dosti nákladný. Měl jsem na mysli něco jako že stočit hlavu upravit sání, vyhodit kat, tak nějak.
no dik, teda ja na seba zrovna hrdy nie som, ani jedno z mojich aut nie je ani zdaleka dotiahnute do konca
lesapan79 píše:Tak to je asi dost odborný názor ale taky dosti nákladný. Měl jsem na mysli něco jako že stočit hlavu upravit sání, vyhodit kat, tak nějak.
Znizenie hlavy, uprava sania, vyhodenie katu... bez nasledneho chipu RJ sa to takmer ani neprejavi(dokonca osadenie upravenej madarskej hlavy s vacsimi ventilmy a lestenymi kanalmi sa prejavi negativne - vlastna skusenost). Takze zalezi, ci chces naozaj nejake tie koniky pridat, alebo sa s tym chces len hrat
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Majo píše::oops: no dik, teda ja na seba zrovna hrdy nie som, ani jedno z mojich aut nie je ani zdaleka dotiahnute do konca
lesapan79 píše:Tak to je asi dost odborný názor ale taky dosti nákladný. Měl jsem na mysli něco jako že stočit hlavu upravit sání, vyhodit kat, tak nějak.
Znizenie hlavy, uprava sania, vyhodenie katu... bez nasledneho chipu RJ sa to takmer ani neprejavi(dokonca osadenie upravenej madarskej hlavy s vacsimi ventilmy a lestenymi kanalmi sa prejavi negativne - vlastna skusenost). Takze zalezi, ci chces naozaj nejake tie koniky pridat, alebo sa s tym chces len hrat
To je naprosto normální , mám čtyři auta , dva mopedy a myslím že ani jedno nikdy nebude hotové ale kdyby jsme to chtěli mít hned koupili by jsme si novou euroškatuli a jen jezdili .......
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
Majo píše:...Znizenie hlavy, uprava sania, vyhodenie katu... bez nasledneho chipu RJ sa to takmer ani neprejavi(dokonca osadenie upravenej madarskej hlavy s vacsimi ventilmy a lestenymi kanalmi sa prejavi negativne - vlastna skusenost). Takze zalezi, ci chces naozaj nejake tie koniky pridat, alebo sa s tym chces len hrat
a tohle "neprojevení" je výraznější u MPI, nebo je to i SPi? protože díky nedokonalosti SPI si právě myslím, že tam bude rozdíl :c) a s vačkou jsi hejbal? zatím si tak přemýšlím jak moc se do motoru dá zasáhnout, aby se nepřesunul krouťák a výkon do vyšších otáček
cim vyspelejsi softver tym menej sa prejavia zmeny hardveru bez zasahu do softveru Teda u SPI to bude poznat urcite viac, tam je ta RJ fakt primitivna, dokonca to ma oktanovy korektor takze sa da mierne posuvat aj predstih.
Najviac to bude poznat u karburatoru, kde sa po upravach prestavi predstih aj bohatost presne podla poziadaviek "noveho" motora
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4