Moderátor: Moderátoři
tajga píše:myslim ze na suchej ceste brzdi lepsie bez ABS. Niva je o tom ze treba jazdit s rozumom, tieto moderne elektronicky prepchate blbuvzdorne auta su pre opice. Na starych autach bolo treba predvidat a citat vozovku a hlavne venovat sa riadeniu. Nie ako sucasny kamionisti vylozene nohy, pozeraju televizor a varia si kavu za jazdy
George_S76 píše:tajga píše:myslim ze na suchej ceste brzdi lepsie bez ABS. Niva je o tom ze treba jazdit s rozumom, tieto moderne elektronicky prepchate blbuvzdorne auta su pre opice. Na starych autach bolo treba predvidat a citat vozovku a hlavne venovat sa riadeniu. Nie ako sucasny kamionisti vylozene nohy, pozeraju televizor a varia si kavu za jazdy
Tak zrovna na suché vozovce ABS není aktivní. ABS se aktivuje až když senzory na kolech vyhodnotí nesrovnalost. Aktivita ABS se projevuje mírným kopáním do pedálů.
Jarda_NIVA1.7 píše:2 George_S76:
ja bych ABS taky bral, ale novy v dilech to musi vsechno prijit na raketu, to radeji sehnat neco bouranyho a prehazet to tam...
No ja parkrat prinutil abs kopat i na suche vozovce, napr. kdyz mi nekdo nedal prednost a vjel mi tam z vedlejsi rovnou pred cumak.
2 Cory:
predpokladam, ze neni jen jedna verze abs v nive? nemaji nejnovejsi uz i ESP? a BAS maji od zacatku vsechny s ABS? Vlastne jestli ma nejnovejsi niva lankovy plyn, tak asi ESP mit nebude.
George_S76 píše:Brzdy jsou jednou z nejdůležitějších systému v autě. A na tyto důležité systémy používám zásadně nové díly. Co se týče ceny tak to není tak strašný, kupříkladu srdce ABS stojí v Rusku 15000 Rublů a na naše to vychází 4157,31 Kč. K zástavě je potřeba ještě 4 snímače ke kolům, hlavní brzdový válec, regulátor brzdneho účinku, kabelový svazek, a pár trubiček navíc. A jak už jsem psal tak stejně plánuji výměnu poloos za pevnostní a ty už se dělají s ozubením a držáky snímačů.
Co se týče Nivy tak všechny vylepšující systémy jsou domontovane a nezávislé na ostatních systémech. Například: zhruba v roce 94 přešli na MPI od Bosche řídící jednotka s pojistkovým blokem a a relatky je umístěno na levé straně u dveří, asi po roce 99 se začal montovat hydraulický posilovač řízení které je taky nezávislé na původních systémech, to samé ABS a klimatizace jsou nezávislé a pojistkové bloky s relatky jsou umístěny odděleně pod palubkou. Dalo by se říci že Niva je stavebnice.
Nezapomněl, tím pevnostní poloosy jsem myslel všechny čtyři. Na ruských obchodech nabízí jak zadní poloosy zesílené zakončené nábojem s dvojitým ložiskem a ozubeným kroužkem pro snímač ABS. A kompletní zesílené přední poloosy s oběma klouby zakrytými PU manžetami, vnější homokineticky kloub je taky už s ozubeným kroužkem pro snímač ABS. Tyto poloosy nabízí i s těhlici a nábojem s vylepšeným ložiskem.Cory píše:A zabudol si ešte na predné otoče, predné brzdové valce, zadnú nápravu s polosami a budíky. Ako vyzerá ten domontovateľný držiak ABS snímača k tým pevnostným polosiam? Ešte som to nevidel.
Niva v 94tom roku neprešla na MPI od Boscha, ale na SPI od GM. Na MPI prešla od roku 2000.
Najnovšia Niva ma elektronicky pedal plynu. ABS má funkciu BAS, ale nemá ESP. Niva má zatiaľ iba jednú generáciu ABS - vrámci Lady to nie je najstaršia ale ani najnovšia generácia.
Henry píše:George: konecne nejaky konkretny tip na rusky e-shop s rozumnymi ruskymi cenami, ktory posiela do EU a kde je aj poriadny vyber dielov na Nivu, diky zan! Ak ti to nepadne zatazko a nepovazujes to za svoje know-how, mohol by si prosim ta v kratkosti popisat svoje skusenosti s nakupom v tom e-shope (komunikacia/jazyk, sposob platenia, vyska postovneho, clo, dodacia lehota, atd.) v niektorej relevantnej teme, trebars tu?:
viewtopic.php?f=28&t=24607&start=15
Jarda_NIVA1.7 píše:2 George_S76:
Tak já nemyslel dávat staré obložení a kotouče, to je spotřeba, i když někdy nové je horsi, než staré, desky mastersport už nikdy a zklamal i ruskej fenox
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků