Hardyspojka/nehardyspojka(pevny spoj) co vy na to?

Moderátor: Moderátoři

vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

chce to mít všechny silentbloky i hardy spojky v pořádku a měnit je, pak by neměly dělat žádný problém. Jinak u staré Ify 9 a Wartburga 900 byly gumové unašeče na poloosách, u novějších provedení už nikoli. Jezdil sem s tím a přemýšlel jak ty gumy nahradit, protože mi v zimě v noci na cestě jedna praskla. Měl jsem je vyměnit včas, jak mi otec radil. Takže tě chápu.
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Nemuzes to udelat z dalšího duvodu kerej tu asi jete nebyl recenej. pridavna je ulozena na dvou bodech (nekterym to nestacilo tak maji 3 :-) ).
Jak dochazi pri jizde ke zmene momentu na predni a zadni kola, ona se houpe trochu jako kolebka. kdybys tam dal jen hridel nebo tak neco, tak bude namahana a ohne se nebo zlomi nebo neco odejde. Prevodovka by musela byt napevno chycena k hlavni prevodovce jako jeden kus.
takze jedine reseni jsou dva klouby, takovej malej kardan....otazka je esly to neni zbitecna prace...

PS: ale vymyslej dal a na keci o zastupech inzeniru se vyser, taky jsem to poslouchal v jednom kuse.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

předsedo, má pravdu.
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Jinak každá Škochtle ( Superb, Octávia II, Yeti ), VW a já nevím co ještě mají HS (a dokonce ne jednu ale dvě ) pokud je auto vybaveno pohonem 4x4. Jedna je u převodovky a jedna je u Haldexu. Ani byste něvěřili, jak je ta hardyna podobna žigulácke... :mrgreen:
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

a Š 1203 je má taky, a když byly nějak poškozený, což se v terénu stalo, nebo unavený a kroutily se, to byly pak vibrace karoserie. to sem si pak přál zase kovový kříže. Žádný výrobce se nezavděčí všem.
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

ja som si kupil na zigulaka kvalitnejsiu HS z Chevroletu niva...je sirišia a po obvode ma plechovy pás. Stara HS mala najazdenych 125000km a bola plne funkcna, len som ju menil, pretoze som menil prevodovku za 5Q.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Není náhodou ten plechovej pás po obvodu pouze pro stáhnutí spojky a její následnou snažší montáž? Neměl by se ten pás sundat?
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

a žigul nemá plech? několik jsem jich měl z dřívějška než sem je rozdal, a taky měly a to ševrolet ještě o rasii nevěděl.
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Štěpán Getsko píše:Není náhodou ten plechovej pás po obvodu pouze pro stáhnutí spojky a její následnou snažší montáž? Neměl by se ten pás sundat?


no to neviem :roll: ten plech nie je nejak na tesno, da sa s nim kývat, tak som žil s tým, ze je tam na to, aby zamedzoval velkej "deformacii" HS v zabere...Kazdopadne to beha normalne a ten plech ma ako keby zlisovane konce a musel by sa rozstrihnut.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Tak to ho máš jen pro snadnou montáž! Kdybys tu hárdinu měl venku a ten plech roztřihnul, tak by ti hárdyna nabyla na velikosti = a to se pak blbě dáva na kardanku ( nemůžeš tam strčit šrouby - jedině ráčnou šroubovat po závitu ).
Ten plech co nejdříve dej pryč. Jinak se ti může stát, že se ti uvolní a zahákne za palivové a brzdové trubky a to by potom mohlo být veselo. :roll:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Tak tak ten plech je pouze pro montáž .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

myslim ye HS aj vyrovnanva maly sklon kotory tam vznika. PS 28r a 220tkm nebol z HS problem.
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

Dusan píše:myslim ye HS aj vyrovnanva maly sklon kotory tam vznika. PS 28r a 220tkm nebol z HS problem.

Ver tomu ze 28r to vadilo. Preto sa vymyslaju kadejake upravy,ako znizit vibracie. To konstrukteri nedomysleli a domysleli to iba garazmajstri. Co sa tyka sklonu,zase sa budem opakovat,na to je tam homokyneticky klb.
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Štěpán Getsko píše:Ten plech co nejdříve dej pryč. Jinak se ti může stát, že se ti uvolní a zahákne za palivové a brzdové trubky a to by potom mohlo být veselo. :roll:


dík za ujasnenie, o tom som nevedel
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

aaa nevsimol som si ze ide o nivu. NA klasike prenasa HS silu poduhlom 4st
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“