voda ve oleji, vymena tesneni pod hlavou nepomohla

Moderátor: Moderátoři

glociik
Příspěvky: 22
Registrován: čtv led 22, 2009 09:16
Bydliště: březina

voda ve oleji, vymena tesneni pod hlavou nepomohla

Příspěvek od glociik »

dobry den.prosim o radu mam nivu 1600 delal jsem tesneni pod hlavou pač byla voda v oleji a naopak a ve valcivh voda ,,a dal sem tam novy a když jsem se podival v oleji byla voda a to sem ten motor pořadne proplachl.tesneni jsem sundal a bylo v pořadku nevite nekdo kudma se tam ta voda muže dostavat?nevim si s tim rrady.nema nekdo zkušenost s praskouu hlavou ja nemužu na nic přijit a to sem ji prohližel ze všech možnejch uhlu,a jeste se chci zeptat na co sou v te hlave 4 šrouby na imbus na boku 14 a pod vahadlama asi 10.diky za veškere rady
Naposledy upravil(a) glociik dne čtv led 22, 2009 09:36, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Co takhle použít tlaítko "hledat" ? :wink:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9994&postdays=0&postorder=asc&start=0

Nechával jsi srovnat hlavu?
Kolik vody a během jaké chvíle se ti v oleji vyskytlo?
Ty zádky na imbus jsou uzavřené pomocné otvory po vrtání vodních kanálů.
Prasklá hlava se tuším zkouší tlakovou zkouškou, takže odnést do odborné firmy. Nějaký domáci způsob ale určo někdo doporučí.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
glociik
Příspěvky: 22
Registrován: čtv led 22, 2009 09:16
Bydliště: březina

Příspěvek od glociik »

hlavu sem meřil doma pravitkem a zda se byt rovna.ja tam nalil čistej olej večer nechal chvili hrčet a schoval rano dobry oleje pořad stejne pak sem hlavu ješte přetah znova na spravny moment a jel to projel a jak sem to projiždel už byla v oleji voda pač byl sedej a když sem ho nechal stect dolu a podival se ny rysku tak byla hladina asi dva milimetry nad ryskou než předtim a v chladiči ubylo nevim přesne kolik vody.asi to prolina až se to zahřeje pač když to bylo přes noc jeste než sem to projiždel tak olej byl čistej úroste jak sem to projel asi po 3km už tam byla a jak sem to rozdelal mel sem ventilovy viko uplně bili zevnitř.a když sem sundyl kdyr sani jak je vzduchovy filtr tak tam byla taky voda jak de tim odfukem z motoru,nekde to bude praskly ale nevimjestli blok nebo hlava
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

- nesrovnání dosedací plochy hlavy (+ případně bloku)
- špatný postup dotahování hlavy, špatné momenty ...

Aby šla voda do oleje přes blok je velice málo pravděpodobné. Rovněž hlavy Lada nijak extra nepraskají.

Další věc - jsi si opravdu jist, že se jedná o vodu v oleji? Není to benzín??
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Benzín nedělá bílou emulzi a strašně smrdí - o tom vím zas já svoje.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
glociik
Příspěvky: 22
Registrován: čtv led 22, 2009 09:16
Bydliště: březina

Příspěvek od glociik »

ja su s toho špatne pač když sem delal o prazdninach rozvody tak pak bylo vše ok akorat sem pak nepřetah hlavu a fouklo me to tesneni po pul roce no a ted sem těsneni vymenil a po zahřati motoru se mi straci voda a v oleji přibiva ale řikam když se motor ohřeje.proto si s tim nevim rady.když jsem prohližel tesneni tak sem nic nenašel takže to musi byt nekde jindy a benzin to neni to vim stoprocentne.teplota vyjede na 90 a už tam je ta voda.važne nevim
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Na těsnění kolikrát ani nic poznat nejde.

Dones hlavu do odborné firmy, nech ji skontrolovat jestli není prasklá a pokud nebude, tak ji nech srovnat! Hlava může být skroucena (což pravítkem opravdu nepoznáš, jsou to desetiny). Potom nezapomeň při dotahování dotahovat šrouby dle správného schematu - od středu šnekově až ke kraji a dle předepsaného momentu. Hlava se dotahuje pouze jednou (jak jsem se dozvěděl :) ).
Klidně ti poradíme, ovšem musíš dát smyslu plný dotaz. Na dotazy typu "nefunguje to", přičemž dotyčný jen sedí u počítače a napsané rady ani nevyzkouší, jsou tu skoro všichni alergičtí.
Navíc vše už tu několikrát bylo popsané, stačí hledat.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
glociik
Příspěvky: 22
Registrován: čtv led 22, 2009 09:16
Bydliště: březina

Příspěvek od glociik »

věř me že sem zkoušel zkoto vše.v přiručce je že se dotahuje na dvakrat.a dotahoval sem ju přesne podle přiručky co je na vozy lada.je fakt že to okem nemoznaš ale od toho tam je to tesneni aby to vymezilo a když už ne tak by bylo aspon videt kudma ta voda šla.budu muset sehnat nekoho kdo to dela a tu hlavu nechat vyzkoušet.mam ju přes dva roky a nikdy sem radu nepotřeboval a to sem na ni dělal snad krome spojky vše pač to byl totalni shnilej vrat až ted si nevim rady a proto se ptam jestli se nestalo nekomu s uživatelu neco podobnyho.diky
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Jasně že stalo. A z 99% to bylo špatně dotažené těsnění či křivá hlava. Hlava u Lady praská málokdy. :wink:

Prosímtě, mohl by jsi mi nafotit tu část příručky, kde se píše o přetahování hlavy? Vedli jsme tu takovou debatu, jestli hlavu přetahovat či ne. Doktor Marek tvrdil, že se hlava u Lady přetahovat nesmí a je pravda, že ani já jsem nikde nic o přetahování hlavy nenašel.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Jiří 72
Příspěvky: 18
Registrován: úte kvě 15, 2007 20:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiří 72 »

Dotahováním na dvakrát je v příručce myšleno při montáži hned po sobě:
1) předběžně utáhnout šrouby 1-10 momentem 33,32 - 41,16 Nm
2) ve stejném pořadí dotáhnout momentem 95,94 - 118,38 Nm šrouby 1 - 10 a momentem
30,67 - 39,1 Nm šroub 11

Nikoliv znovu dotažení hlavy po ujetí xxx km. To jsem také nikde v příručce nenašel.
glociik
Příspěvky: 22
Registrován: čtv led 22, 2009 09:16
Bydliště: březina

Příspěvek od glociik »

hak to jo,ja to napřed dotah na tvrdo co to šlo tim momentakem sem to zkoušel až se me tam obevila ta voda a je fakt že u třech šroubu sem to na tech 118 nemel je možny že to bude tim.no uvidim zitra tam dam novy těsneni a zkusim.diky za rady a pak dam vedet jak sem dopat
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

glociik píše:ja to napřed dotah na tvrdo co to šlo


CHYBA.... dobrou vlastnostou momentaku je, ze vsetky sroby dotiahnes rovnako....takto sa ti mohla hlava opat skrivit :roll:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Vašátor píše: - nesrovnání dosedací plochy hlavy (+ případně bloku)
- špatný postup dotahování hlavy, špatné momenty ...

glociik píše: v přiručce je že se dotahuje na dvakrat.a dotahoval sem ju přesne podle přiručky co je na vozy lada

glociik píše: hak to jo,ja to napřed dotah na tvrdo co to šlo tim momentakem sem to zkoušel až se me tam obevila ta voda a je fakt že u třech šroubu sem to na tech 118 nemel


Vidím, že tu jsi nový, takže se budu držet při zemi 8) ....
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
glociik
Příspěvky: 22
Registrován: čtv led 22, 2009 09:16
Bydliště: březina

Příspěvek od glociik »

tak koukam že si asi odbornik :wink: .ja sem tu hlavu dotahoval postupne podle přiručky a momentak sem nemel.dobre chyba ale když sem pak ju zkoušel momentakem tak u 7 me cvakla na poprve na 118 a u 3 na podruhy takže si myslim že sem ten postup delal dobře a jak sem mel a zkrouceni a špatny dotaženi se me nezda uvidim ještě to zitra zkusim raz a uvidim.za zkoušku nic nedam.
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

no hej, dobre ze ti to cvaklo na prvykrat, ale srob mohol byt dotiahnuty momentom 130 :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“