NIVA1,6; Zapojenie karburátora

Moderátor: Moderátoři

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Teepee » stř črc 16, 2014 13:39

No já jsem se dočetl, že "to nechce startnout", ale když mám karburátor a otevřu mu klapku, vstříkne palivo akcelerační pumpička, a je to vidět v difuzoru.
A na to co nateče dolů do motoru musí naskočit, aspoň na chvíli.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod sWiNe » stř črc 16, 2014 13:49

Luděk: Samozřejmě jsme mnohokrát při startu zkoušeli tu trubku č. 1 ucpat ... myslím, že v tuto chvíli je celkem jedno jestli je trubka nezapojená nebo zapojená do filtrboxu, který je stejně při těchto pokusech mimo karbec ..

Teepee: Motor chvíli běžel, když jsme vstříkli do sání benzín stříkačkou ... akcelerační pumpička bude zřejmě onen problém, protože ta benzín nestříká, v podstatě nefunguje a zatím nevíme proč. Nicméně jsem myslel, že i bez ní by to mělo mít snahu chytnout nebo bez vstřiku z injektoru to prostě neblafne?? Prostě točí a nemá ani náznak nějakého naskočení ..

Díky za reakce

edit: našel jsem Majův popis podobné situace

Majo píše:
Rozdelovac sa zapaja do spodnej casti karburatora do mosadznej trubicky, proste do tej spodnej priruby(za chodu motora bez pridania je po odpojeni hadicky od karburatora podtlak v trubicke, nie v hadicke). Pobliz je sroub bohatosti zmesi(smeruje sikmo na blatnik, mozno si myslel ten).


Tohle je tedy nemýlím li se na mém obrázku pozice č. 2, takže to jsme měli správně.


Majo píše:Vedla sroubu mnozstva zmesi(ten smeruje na blatnik kolmo) byva v niektorych verziach natrubok(tento nie je mosadzny ale hlinikovy odliatok, sucast toho torpeda v ktorom je sroub) - priprava na ekonomizer, pokial vsak nie je ekonomizer namontovany, musi od neho viest hadicka na sacie potrubie. Po odpojeni hadicky od karbu by mal byt teda podtlak v hadicke a bez nej by to malo zdochnut pretoze to uzavrie volnobezny kanal. Vo verzii bez ekonomizera tam ten natrubok byt nemusi, vtedy je o tuto hadicku menej a sroub mnozstva zmesi je o nieco vacsi.
Obrázek Obrázek
Vypary z klukovky su zapojene uplne inde, to mas podla popisu dobre.


Tady tomu moc nerozumím, Majo tedy mluví o pozici č. 3 a ta má být přivedena do sání? nemám karbec teď u sebe, tak se nemůžu mrknout ale dle manuálu je tam šroub složení směsi ne? ... takže pokud to do sání nemám, tak to může být příčina nenastartování? tady jsem našel fotky toho mého, teď nevím jestli v té pozici 3 je šroub nebo je to otevřené ...

Obrázek

Obrázek

Akcel. pumpa byla po rozebrání pěkně zasraná, takhle vypadal celý karbec uvnitř
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Uživatelský avatar
sWiNe
 
Příspěvky: 40
Registrován: ned pro 15, 2013 09:09
Bydliště: Krnov/Brno

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod pajasti » stř črc 16, 2014 19:20

Ahoj,ano č.3 je šroub složení smesi(ten vyosený a měl by být menší)-A měl by tam být šroub.Ta trubička vedle by měla být zapojená do sání,já to mám krátkou smyčkou do té trubičky na přírubě,jsou vlastně kousek nad sebou :-) Pozice jedna upřímě nevím,nemám podtlak. rozdělovač,mám to zapojené taky do sání,taky to hraje nad sebou...Já Ti to vyfotím,jen mi chcípl foťák :D :D
Lada Niva 1.7i 96 - karbec
Subaru Legacy 2.5
Uživatelský avatar
pajasti
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 28, 2013 16:46
Bydliště: Krásno-Háje

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Majo » stř črc 16, 2014 19:29

nie, nie, ta trubicka(2) je podtlak na rozdelovac. Pokial je rozdelovac bezpodtlakovy, treba tento vyvod zaslepit. To co sa zapaja do sania na fotkach neni, to byva iba ked je na aute ekonomizer a chces ho vyradit....

NA FOTKACH CHYBA VOLNOBEZNY VENTIL ! Neviem ci to neni len na fotkach ale bez toho to rozhodne nastartovat nemoze.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod pajasti » stř črc 16, 2014 19:51

Netvrdím že to tak nemá být,jen že to tak mám já a fachčí to :D :D Ale schválně to zkusím vytáhnout a zaslepit,co to bude dělat.2107 nemám,ale dle manuálu do kterého koukám má Majo recht v tom že to není kompletní...
Lada Niva 1.7i 96 - karbec
Subaru Legacy 2.5
Uživatelský avatar
pajasti
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 28, 2013 16:46
Bydliště: Krásno-Háje

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod sWiNe » stř črc 16, 2014 20:55

Jo chlapi nebojte, já to fotil v takovém polorozkladu ... ventil tam je, brácha ho vytáhl, aby ho občíhnul a vyčistil. Tajemství akcelerační pumpičky jsem odhalil ... když jsem na to mrknul a začal přemýšlet, tak mi jaksi furt neštimovalo, že tam není nic, co by tu páku přitlačovalo na to vahadlo od plynu či jak to nazvat ... samozřejmě bráchovi spadla pružinka pod auto, takže pumpa už valí. S velkým nadšením jdeme startovat a odešel startér ... pouze cvaká, občas nějaký náznak protočení motorem, ale prostě je kaput. Tak jsme rychle valili, za borcem co je repasuje a zítra to snad bude ... vzhledem k tomu, že je v sobotu závod, tak už jsem dost nesvůj. A na Ozonu začlo docela dost prokápavat palivo do druhé komory, je tam natrhlé těsnění, tak snad se to podaří odstranit .... kuwa to je boj.

Jinak dobré, v trojce ten šroub složení směsi je. Ve dvojce jsem podtlakový rozdělovač měl. Tu jedničku dám do toho filtrboxu ale hádám, to odpojené ničemu vadit nebude ...
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Uživatelský avatar
sWiNe
 
Příspěvky: 40
Registrován: ned pro 15, 2013 09:09
Bydliště: Krnov/Brno

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Majo » čtv črc 17, 2014 08:22

ta jednicka musi byt bud zaslepena alebo zapojena, inak tadial prisava vzduch
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Vašátor » čtv črc 17, 2014 11:59

Po odšroubování víčka karburátoru je v plovákové komoře benzín? Každopádně akcelerační pumpička by měla stříkat. Karburátor je dost blbů vzdorný, i kdyby byl rozladěn (ale kompletní), po "nacákání" benzínu akcelerační pumpičkou musí motor chytit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9310
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Dusan » čtv črc 31, 2014 05:36

Ked vidim tie biele oxidy, tak radim vyhodit karburator a zohnat iny najlepsie novy, alebo sa stym babri a cisti to.... Ale asi to aj tak nerozchodis.
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Majo » pát srp 01, 2014 09:46

Idealny na to je ultrazvuk. Ale ide to vycistit aj chemicky, take uhlovodiky dokazu divy. Par podobnych som v poslednych par tyzdnov dostal do velmi slusneho stavu. Jeden zhruba 4 hodiny prace...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Vašátor » pát srp 01, 2014 11:44

Jojo, zrenovovat se dá takřka všechno :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9310
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Dusan » ned srp 03, 2014 20:38

Hej jeden som renovoval a zistil ze je prasknuta benzinova komora to po hodke dvoch prace potesi :)
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Majo » pon srp 04, 2014 07:34

Uz ste zvacsovali dierky pre tycky, co drzia klapky a sustruzili tam vlozky, pretoze to tadial prisavalo vzduch? :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: NIVA1,6; Zapojenie karburátora

Příspěvekod Filip Fabo » stř pro 02, 2015 18:15

chalani na čo slúži tato vec ?
je to potrebné, ja to nemám na nive /2121/

Obrázek
Vaz 2121 Taiga
Uživatelský avatar
Filip Fabo
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv čer 12, 2014 18:27
Bydliště: Pieštany

Re: NIVA1,6; Zapojenie karburátora

Příspěvekod Marťas » stř pro 02, 2015 18:18

Přepínání mezi studeným vzduchem a teplým vzduchem do sání.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků