Elektrika u íčka

Moderátor: Moderátoři

Elektrika u íčka

Příspěvekod Luděk Ondrůch » stř zář 24, 2008 15:18

Občas mi vypadávala elektrika a nastartovat občas šlo pouze po propojení svorek relé zapalování. Furt jsem nemoh přijít na to, čím to je. Včera mi to udělalo znovu a po proměření jsem zjistil že napětí na spínací skříňce je 6,2 V (přitom na baterce bylo 11,9 V) Takže jsem se vydal po kabeláži od baterky a problém byl u alternátoru. (kdo má nivu tak ví jakej je přístup ke svorkám altíku :evil: ) Už od pohledu vypadaly dráty poněkud divně, a upevňovací matice po použití síly povolila i se šroubem. Takže jsem musel altík vyndat ven a rozebrat ho, přičemž jsem zjistil, že ten zbytek šroubu nejde vyndat tudíž jsem musel vzít matku, na ní navařit kus závitovky a tenhle nástavec našroubovat na zbytek závitu původního šroubu. Jediný plus je, že tentokrát už to nezrezaví protože jak závitovku tak matice jsem použil nerezový.
Přílohy
kabel.jpg
Takhle vypadalo připojení silových kabelů k alternátoru.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Dusan » stř zář 24, 2008 17:12

super ocko tam si mal :)
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Majo » čtv zář 25, 2008 17:16

:shock: videl som uz kadeco, ale toto je moc :shock:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Luděk Ondrůch » čtv zář 25, 2008 17:30

Dneska jsem celý dopoledne vystříhával nabastlený káble od dvou nefunkčních alarmů a tahal novou kabeláž.

[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt říjen 09, 2008 16:26 ]
:shock: jedno auto, ještě ke všemu plečka a dva alarmy v tom (jak na sviňu ani jeden funkční) :D :D :D ..... auto krzevá zbytečný gáble o půl metráku těžší :roll:
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod čmelák » sob lis 08, 2008 17:38

mne robi haluze s motorom cidlo na kluke mam tam predraty droty musim to dako opravit ale neviem ako :roll:
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Saša » sob lis 08, 2008 18:03

čmelák píše:mam tam predraty droty musim to dako opravit ale neviem ako

Přestřihnout v místě předření , o kousek skrátit a pak kousek odizolovat cca4mm , navléci teplem smrštitelnou bužírku s lepidlem a dráty zasunout do sebe (jako suchý zip) . S dostatečným množstvím kalafůny a cinu zapájet . Přetáhnout smrštivku a horkovzduškou zafoukat . Smrštivka musí bejt s lepidlem ! Absolutně vodotěsná izolace . Spoj je venku a do spoje by se dostala vlhkost a uhnilo by to .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod čmelák » ned lis 09, 2008 09:00

no pockaj toto uplne chapem len ono je to zlomene hned ako to vychadza z konektora:(
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Saša » ned lis 09, 2008 09:30

Nakreslit si kam který drát vedl a ustřihnout dráty . Vyndat (opatrně) silikonovou ucpávku co těsní dráty v konektoru a vyndat "piny" . U většiny konektorů to jde bez problému jen se stačí podívat jak to drží (zjistím Ti to).
Teď možnosti . Obvykle jdou piny do konektorů použít znova , tak je opatrně zbavit starých drátů a nové (skrácené) připájet . Nezapomenout napřed na dráty nasunout těsnící gumu.
Nebo "piny" jdou koupit nové ale jen ve spec. obchodech pak to samé .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod čmelák » pon lis 10, 2008 00:23

no je to z cidla kluky tam su len dva kable, zajtra teda skusim rozobrat ten konektor
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Saša » pát pro 05, 2008 20:44

Dnes jsem při testu zapalování také vyskoušel vyndání "pinů" konektorů . Jde to velmi snadno . Zezadu se "vyndá" těsnící guma (nebo posune po kabelech) a zepředu se pod pin strčí špendlík a vodič s pinem se lehce vysune dopředu . Viz foto .
Přílohy
Vyndání pinů.jpg
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod čmelák » ned pro 14, 2008 10:08

no je presne ono, ale mam novy konektor takze to odcvaknem a prehodim a bude ale diky za radu
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Saša » pát led 09, 2009 13:58

Jak jsem vlastní blbostí u Muzea koroze spůsobil patrně velkou škodu na elektronice .
Vše začalo den předem , tím že byla v chladiči ledová tříšť ale bylo to tekuté . Auto stálo 3 měsíce tak jsem chtěl nastartovat - jen tak líně se otočil motor a dost - vybitá baterie . Páč "kovářova kobyla a ševcovi děti chodí bos" ani já nemněl nabíječku . Tak přišla na řadu destrukce starého videa a za necelou hoďku už nabíjím baterku , proud sice nic moc (2A) ale to stačí .
Dnes vítězoslavně nesu nabitou baterku do auta a startuji . Motor chytá na druhé otočení klikovky , třese se jak list Osiky a běží na tři válce . Od zapalování je slyšet "lusk..lusk" jak někde skáče jiskra z porušené izolace VN kabelů a cosi cvaká i v přepínači LPG/benzín . Po chvíli motor už spokojeně přede na 4 a jen sem tam sebou škubne . Pak ale znovu slyším známý zvuk jisker a v zápětí se motor zastavuje . Tím se spouští sled nempříjemných událostí .
Skouším nastartovat a nic , pak si všímám že nesvítí přepínač LPG/benzín zjišťuji vadnou pojistku , páč nemám novou přepínám ručně na benzín a startuji . motor opět naskočí , tak ho chvilku nechám běžet , pak vypínám a jdu vypustit trochu vody pro dolití fridexu . Snažím se dostat k šroubu na bloku jenže je tam u í-čka okolo moc hadic , proto vytahuji VN kabely od 1 a 2 svíčky a skouším tudy procpat ruku . To se mi nedaří nadávám a hledám šroubovák k povolení hadice . Po chvilce hledání toho nechávám a napadá mně nápad opět nastartovat-vždyť jak se bude motor ohřívat část vody vyteče otevřeným chladičem . Sedám do auta , otáčím klíčkem a nevědomky "tím vypisuji" úmrtní list zapalovacímu bloku . Po asi 3 vteřinovém točení mně to dochází že jsem nenasadil zpět kabely k svíčkám , činím tak , ale pokus nastartovat je již marný . Zjišťuji vadnou pojistku č.6 (zelená-zapalovací modul) . "Půjčuji" si jinou která ale okamžitě po otočení klíčku odchází . Skouším dát pojistku i k LPG systému ale i tá hoří .
Zjišťuji také že nesvítí "check engine" ale to již neřeším . Jsem na sebe nasrán a jdu napsat tento ZATRACENĚ NEPOVEDENÝ POKUS o dolití fridexu .

Psal jsem to již několikrát jenže i mistr tesař se někdy utne . NESKOUŠEJTE NIKDY JISKRU NA Í-ČKU "PŘESKOKEM" stojí to moc peněz .
Nezapomeňte po práci na motoru skontrolovat kabely k svíčkám a nepodceňujte jejich stav .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Hurikán » pát led 09, 2009 14:22

Hmmm, tak to na.ere a přijde i líto. :evil:

Budiž to tedy i poučením pro ostatní. V tomhle směru zlaté kladívko. 8)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát led 09, 2009 15:18

Ano v tomto případě nenaštve tak ani ztráta věci jako uvědomění vlastní chyby, která nelze na nikoho svést, člověk je občas zbrklý.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Puhi » pát led 09, 2009 16:33

No ale stane sa :roll: čo už
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Další

Zpět na Nepovedené pokusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků