Téma pre všetkých, ktorým dlhý chod radiacej páky v Priore (a desiatke) už lezie na nervy. Na svojej Priore som mal už nový typ kulisy, ktorá ma oproti starému typu trošku kratší chod, ale aj tak dosť dlhý. Skrátené kulisy sa vyrábajú len v starom prevedení, ale cele je to zamenitelne (až na hlavicu radiacej paky - ta s tym striebornym stredom z novšieho typu je nasadena na gulatej tyčke a ta zo starsieho typu nasunuta na plocháči). Ja som tu novu hlavicu aj tak nasadil na stary typ (nečudujte sa, mne sa podaria vždy divné veci ). A k veci.
Výmena je vcelku jednoduchá, tomu, kto ma starší typ kulisy, odporúčam vymeniť klbik pri prevodovke za klbik z Kaliny, ktorý nemá vôľu, alebo použiť napriklad klbik z volantovej tyče 2105 (ten kalinacky ma plastovú vložku, takže sa može po rokoch vymačkať). Kto má novšiu kulisu, tak má tento kalinacky klbik už od výroby. Inak sa len stiahne manžeta z páky, vsetko sa povolí a povytahuje. Nasadí sa to v opačnom poradí a musí sa nastaviť kulisa, najlepsie to ide podla spiatocky a potom uz len doladit tiahlo natocenim do strany tak, aby sla lahko radit 1ka a 2ka. Pred vymenou bolo treba pri preradení z 1 na 2 posunut paku o 14,5cm, teraz len o 8,5cm. 1ka a spiatočka idú radiť omnoho lahsie. Ostatné stupne cca rovnako, odpor sa nezmenil.
Túto úpravu odporúčam použiť v kombinácii s prídavným silentblokom prevodovky, ktorý sa dával na 110ky v 8-ventilovom prevedení. Páka krásne stojí, nevibruje, pri prechode do brzdenia motorom sa len mierne pohne. V buducnosti planujem odstranit aj tento neduh a to odobratim reakcneho tiahla medzi lôžkom kulisy a prevodovkou. Kedže sa motor už nenakláňa a kulisa ma krátky chod, nemalo by hrozit vyhadzovanie kvaltov za jazdy, a tým pádom sa pohyby motora a vibrácie nebudú prenášať na samotnú páku radenia.