Navijak, diferencialy, poloosy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Síla navijáku 2,7 t na Nivu?

Stačí
25
71%
Chtělo by to víc
10
29%
 
Celkem hlasů: 35

Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Myslím že odpověď jen tak nepřijde... Jak rychle se zzd objevil tak rychle zmizel...
Osobně neznám nikoho s nivou a vzduchem... Ani jsem v ČR nezachytil fotku nějaké takové nivy...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
smal
Příspěvky: 5
Registrován: pát kvě 03, 2019 18:00

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od smal »

To bolo fakt rýchle.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

My s ladou jsme rychlý :mrgreen:
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
daniel6969
Příspěvky: 4
Registrován: sob bře 10, 2018 23:11
Bydliště: Bratislava

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od daniel6969 »

Zdravi chlapy viete ni niekto poradit daky servis kde servisuju autonavijaky som z BA dakujem.
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1184
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Mara »

Byla moznost odzkouset nivku na novych dvouradych kulickovych loziskach vpredu i vzadu stejnych a rozdil je poradny. Hlavne ty predni nejspis nevyzaduji zadne citlive ladeni. A nakolik se dotahuji nevim, zkouseno bylo na zhruba 80Nm.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Dusan »

Jj su blbovzdorne, a bezudrzbove.
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Henry »

Co to furt mate proti tym kuzelikovym loziskam? Na kazdom aute som ich vzdy iba rozobral, namazal a spravne dotiahol (ak nahodou neboli) a odvtedy uz nikdy neriesil. Jazdne vlastnosti si neviem predstavit, ze by boli rozdielne. Naopak gulickove loziska su pre kutila obrovsky problem, lebo s beznym domacim vybavenim si ich nevymenis, potrebujes masivny lis. Vonkajsie misky kuzelikovych lozisk idu lahko nalisovat teplovzdusnou pistolou a nejakym improvizovanym trnom (trebars gola nastavec spravneho priemeru), ak nahodou pride na vymenu. Jedina vyhoda gulickoveho loziska je, ze mozes utiahnut maticu naboja ako debil a nic sa tomu nestane, lebo je tam aj tak predpisany sialeny moment. V dnesnej dobe, ked momentovy kluc pre spravne utiahnutie kuzelikoveho loziska stoji par korun alebo skuseny clovek to kompenzuje aspon zakladnym citom k technike, to je zanedbatelna vyhoda.
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Dusan »

Proti kuzelovim loziskam nemame nic, proti kombinacii drazkovaneho unasaca tisichranu, extremneho zatazenia, a neustalej vole vsetko :D
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1184
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Mara »

Ty kuzelikove by asi mely zvladat vetsi zatizeni, ale cetl jsem, ze bocni sily moc nemuseji a ty na predni naprave nejake jsou. Ale pouzivaji na kdejakych velkych autech, tak spatne nebudou. Mi se je moc nedarilo nastavit a po case v nich zas nemit vuli, ale to jsem dojizdel kdejake dily tak se neni co divit. Ty kulickove dvourady by po celou dobu zivotnosti nemusely mit moc vuli, vyzadovat udrzbu a odpor mi prijde menci. Jinak se toho zas tak moc nemeni. Akorat u tech zadnich je konstrukce poloosy uplne jinak delana a neni tam uz ten jistici krouzek. Oproti tomu tam pribyl tisicihran a v nejakem videu si nejsem jisty jestli jej nekdo neztrhnul:)
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Cory »

Kuzelove loziska su v pohode, pokial sa o nich majitel stara. najhorsie, co mohli vymysliet, je ten kotuc zo zadnej strany naboja. Pri vymene treba naboj vytiahnut a to je tak 50 na 50, ze to klietka prezije, najma ak sa lozisko hryzne na naboji.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Henry »

Zeby tie kuzelikove loziska boli ok pre sedany bez nahonu vpredu, ale na Nive to uz neni dobre? To je mozne, vacsinu som najazdil na sedanoch, na Nive zatial menej. Ale ked to spravne nastavis a poriadne zaistis ten okraj matice o ten zobak, nemalo by sa to samovolne povolovat a teda ani menit volu. Daleko vacsi respekt pred axialnymi/bocnymi silami mam pri tom poistnom kruzku zadnej polosi/loziska ako pri prednych kuzelikovych loziskach :)

Kotuc za nabojom ma serie tiez! To je velmi podobna idiotska konstrukcia ako trebars zadna naprava VW s bubnom, v ktorom su zaroven ulozene loziska a vzdy ked ides otvorit brzdu, musis vyhodit zavlacku, uvolnit a vybrat loziska, cele to svinstvo udrzat v cistote a potom zakazdym znovu skladat a nastavovat. A pravdupovediac, viac som sa natrapil pri nastavovani vole lozisk na zadnych napravach VW ako vpredu na Nive.
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1184
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Mara »

Ty kulickove me zajimaly hlavne proto, abych se jim venovat nemusel a valeckove jsem dotahoval nekde na pomezi vule a dotazeni. Na tech novych je setrvacnost auta na neutral znatelne jinde (ale samosebou pripad od pripadu). A bez tech pojistnych krouzku vzadu mam vic klidu, neboť jednou jsem tam dal starsi osu s loziskem a nevidena zbrousena plocha pod krouzkem udelala sve. Takhle jde drzet misty 130 na dalnici docela v klidu.
Nedavno jsem se snazil dostat sroub spodniho ramena ven a nasadit polyuretan. Po radach prepakovani jsem vyvinul na sroub tlak pres 1,5m dlouhe icko tazene silou hupcuku. Hybalo to i autem tak jsem jej vic zajistil a tlak podporoval udery faislem. Ani se to nehlo. To je sice o tema jinde, ale domnela vule v rameni byla stejne neznazelne nejspis v lozisku.. dobudocna, bych tam ten polyuretan stejne rad dal, ale jak na ten sroub? Napada me jeste urezat sroub asi 5cm od napravnice a na naj vrstvenym svarem poradne navarit silne kulatiny vpredu i vzadu, co by smerovaly dostrany a mohly by to uvolnit v krutu.. jinak uz nevim, odvrtavat se mi to nechce a nahrivat moc taky ne, krom rozpaleni z tech svaru..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Dusan »

Neviem o co ide, ale mazar mazat a mazat, a ak to nezaberie tak uz len vypalit hrdzu.
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1184
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Mara »

Slo o spodni rameno predni napravy, od novoty se na nej nejspis nesahlo, takze ten dlouhy sroub co jej drzi se ani nehnul. Mazal jsem asi 2 tydny konkordem a nechal i matici mirne povolenou, at to vic pracuje. Silne svary z obou stran by rez vypalily? Vypaleni rzi jeste neznam a sroub prijde stejne nejspis novy, zvlast kdyz dojde na orezani stareho. Autogen k dispozici nemam a plynovy horak nejspis bude slaby. I tak diky, znovu s tim ted delat stejne nebudu muset.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvek od Dusan »

2 tyzdne je malo, skus nafru alebo hydraulicky olej, pokvapkavat kazde 3 dni. Nesmie ti to vyschnut.
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“