Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Moderátor: Moderátoři
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 874
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
2 George_S76:
ahoj, ja nemam chladic oleje, ale mam vymenik voda-olej z octavky. No mam LPG, takze beru do neho nejstudenejsi vodu, co jde z plynoveho vyparniku. U neho je dobre, ze napred olej ohriva (chladici kapalina se ohriva mnohem rychleji, nez olej) a potom zas olej chladi - brani jeho prehrati. Vymenik mam normalne pod olejovym filtrem, nechaval jsem si delat pouze sroub k upevneni.
ahoj, ja nemam chladic oleje, ale mam vymenik voda-olej z octavky. No mam LPG, takze beru do neho nejstudenejsi vodu, co jde z plynoveho vyparniku. U neho je dobre, ze napred olej ohriva (chladici kapalina se ohriva mnohem rychleji, nez olej) a potom zas olej chladi - brani jeho prehrati. Vymenik mam normalne pod olejovym filtrem, nechaval jsem si delat pouze sroub k upevneni.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
-
- Příspěvky: 57
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Jarda_NIVA1.7 píše:2 George_S76:
ahoj, ja nemam chladic oleje, ale mam vymenik voda-olej z octavky. No mam LPG, takze beru do neho nejstudenejsi vodu, co jde z plynoveho vyparniku. U neho je dobre, ze napred olej ohriva (chladici kapalina se ohriva mnohem rychleji, nez olej) a potom zas olej chladi - brani jeho prehrati. Vymenik mam normalne pod olejovym filtrem, nechaval jsem si delat pouze sroub k upevneni.
O tom výměníku z koncernu VW jsem slyšel že trpí na proreznutí. Protože je jen z pozinkovaného plechu. To se mi spíš zamlouvá univerzální sportovní výměník z nerezu, bohužel jeho cena začíná na 7mi tisících. Já jsem si pořídil redukci pod olejový filtr s termostatem, budík tlak a teplota oleje. A podle rady na webu zjistím jak hodně se olej ohřívá, a podle toho pořídím olejový chladič. Akorát nevím kam ho umístit.
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Naco vam je chladenie oleja na (predpokladam) motoricky seriovej Nive?
-
- Příspěvky: 57
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Henry píše:Naco vam je chladenie oleja na (predpokladam) motoricky seriovej Nive?
Pro pocit jistoty, když je olej přehřátý snižuje se viskozita takže může nedostatečně mazat a nevím jestli to může ovlivnit hydraulický přítlak rozvodového řetězu, protože ho ještě mám. A nechci se spolehnout na vodní chlazení když budu v terénu přejíždět překážky s vytočeným motorem. Třeba Škoda 120 měla z výroby na motoru výstupy pro chladič oleje a ve verzích LX ho měla v základní výbavě a ostatní za příplatek. Jinak zatím mám motor nastavený z výroby, ale až bude někdy možnost nakupovat z Ruska tak si budu pořizovat výfuk a jiné drobnosti, a zvednu výkon min. o 10kw.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10490
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
really Ale to nestačí namalovat na kapotu rychlý pruhy .George_S76 píše:..., a zvednu výkon min. o 10kw.
Ale ted vážně: to je o (skoro) 20% Na to nebudou stačit nový svody a vstřiky, to musí být zásadnější úpravy .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Lenze olejovy chladic pri pomalej jazde v terene naporom nic neochladi, to sa uz viac oplati ten vymennik. Hlinikova rebrovana olejova vana na motoroch Skoda 742.12 a olejovy chladic na 742.12X boli poplatne vtedajsim vlastnostiam motorovych olejov, preto sa od toho neskor tusim po prechode na karoseriu M upustilo a bola to iba priplatkova vybava az do ery Favorita. Motory Lada olejovy chladic z vyroby nikdy nemali. Dnes by som pre vyssie tepelne zatazenie oleja zvolil iba vyssiu viskozitu, napr. 15W-50. Pre nejaky zavodny special ale olejovy chladic zmysel ma.
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Skor ako olejovy chladic by som riesil to, ze redukcny ventil na cerpadle neprepusta prebytocny olej do vane ale vracia ho naspat do sania cerpadla, co v kombinacii s vysokou teplotou sposobuje zavzdusnovanie mazacieho systemu
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Teda jsem rad, ze mi vana tesni, tak do toho jen tak nepolezu. Ale Cory, to olejove cerpadlo v orginalu se da udelat i jinak, ke zlepseni ochlazeni oleje? Vubec olej neresim, litam nivou hodiny dalnicou v točkach a casto a motoricky mi to prijde standart, nezda se ze by vozitko najak stradalo.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Ano, cerpadlo sa da pomerne jednoducho prerobit tak, aby olej z redukcneho ventilu siel rovno do vane.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 57
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Luděk Musil píše:really Ale to nestačí namalovat na kapotu rychlý pruhy .George_S76 píše:..., a zvednu výkon min. o 10kw.
Ale ted vážně: to je o (skoro) 20% Na to nebudou stačit nový svody a vstřiky, to musí být zásadnější úpravy .
L.
Tak těch 10kw jsem bral odhadem, podle tabulky Chiptuningu se na Nivě dá zvednout výkon o 5-6kw, u výfuku je psáno že se zvedne o 7kw ale tam je k dispozici bez katalyzátoru který já tam chci dát tak jsem počítal o půl míň, plus tam nabízí vyleštěné a s kalibrované sání, plus tam jde koupit několik větších škrticích klapek asi po 4mm v průměru, to asi taky o něco zvedne výkon.
-
- Příspěvky: 57
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Henry píše:Lenze olejovy chladic pri pomalej jazde v terene naporom nic neochladi, to sa uz viac oplati ten vymennik. Hlinikova rebrovana olejova vana na motoroch Skoda 742.12 a olejovy chladic na 742.12X boli poplatne vtedajsim vlastnostiam motorovych olejov, preto sa od toho neskor tusim po prechode na karoseriu M upustilo a bola to iba priplatkova vybava az do ery Favorita.
I eMka ve výbavě LX a Rapidy ve výbavě GLX ho měli v základu. Niva ho neměla, ale pořídil jsem si redukci pod olejový filtr s termostatem takže se olej bude chladit až když přesáhne teplotu asi 90°.
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 874
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
2 George_S76:
pockej v Mkach se moc nevyznam, ale co je rapid ve vybave GLX? rapid zadne takove oznaceni nikdy nemel, rapid mel vzdy max. vybavu a lisil se jen motorem 130 nebo 136, popr. 135 nebo exotictejsi 135 RIC bendix - jednobod. Mam i rapida z BAZu, tam je motor a prevodovka vpodstate garde, tzn. 120LS a 4q prev. (zbytek je cistokrevny rapid - hreben, 4 pisty, siroke napravy, zadni naprava s vlecnymi rameny...), par se jich vyrobilo i u nas. Na rapidu jsem nikdy origo chladic oleje nevidel (ale je mozne, ze na vyvoz do tezsich podminek se daval...), no do nekterych garde se asi daval i pro nas trh, videl jsem, ale nevim, jestli v tom kuse byl origo z vyroby, doma mam plech pod motor pro chladic oleje (mozna i vic kusu , ale ten muze byt prvotne urcen na sedana. eMko LX vim, jen, ze melo rapidackou zadni napravu, vic o tom, co dalsiho melo nevim...
Mam ho ve 4 autech, tak doufam, ze k tomu nedojde, vsude mam G12, ktera ma dobre antikorozni vlastnosti.
spis jde o to, jak je to pouzivano, ale ja spis volil prave ten vymenik... a v dlouhe nive mam olej valvoline VR1 racing 10W60, v kratke mam mogul super 10W40 , ale ta s nim maze, dlouhou jsem na UA pridrel i s olejem 15W50 (jenze te specifikaci UA oleje bych teda vubec neveril) na SK jsem pak koupil hned na prvni benzince nejake zahustovadlo (gold eagle?) a dojel jsem az domu a pak jsem menil salky.
pockej v Mkach se moc nevyznam, ale co je rapid ve vybave GLX? rapid zadne takove oznaceni nikdy nemel, rapid mel vzdy max. vybavu a lisil se jen motorem 130 nebo 136, popr. 135 nebo exotictejsi 135 RIC bendix - jednobod. Mam i rapida z BAZu, tam je motor a prevodovka vpodstate garde, tzn. 120LS a 4q prev. (zbytek je cistokrevny rapid - hreben, 4 pisty, siroke napravy, zadni naprava s vlecnymi rameny...), par se jich vyrobilo i u nas. Na rapidu jsem nikdy origo chladic oleje nevidel (ale je mozne, ze na vyvoz do tezsich podminek se daval...), no do nekterych garde se asi daval i pro nas trh, videl jsem, ale nevim, jestli v tom kuse byl origo z vyroby, doma mam plech pod motor pro chladic oleje (mozna i vic kusu , ale ten muze byt prvotne urcen na sedana. eMko LX vim, jen, ze melo rapidackou zadni napravu, vic o tom, co dalsiho melo nevim...
George_S76 píše:Jarda_NIVA1.7 píše:2 George_S76:
ahoj, ja nemam chladic oleje, ale mam vymenik voda-olej z octavky. No mam LPG, takze beru do neho nejstudenejsi vodu, co jde z plynoveho vyparniku. U neho je dobre, ze napred olej ohriva (chladici kapalina se ohriva mnohem rychleji, nez olej) a potom zas olej chladi - brani jeho prehrati. Vymenik mam normalne pod olejovym filtrem, nechaval jsem si delat pouze sroub k upevneni.
O tom výměníku z koncernu VW jsem slyšel že trpí na proreznutí. Protože je jen z pozinkovaného plechu. To se mi spíš zamlouvá univerzální sportovní výměník z nerezu, bohužel jeho cena začíná na 7mi tisících. Já jsem si pořídil redukci pod olejový filtr s termostatem, budík tlak a teplota oleje. A podle rady na webu zjistím jak hodně se olej ohřívá, a podle toho pořídím olejový chladič. Akorát nevím kam ho umístit.
Mam ho ve 4 autech, tak doufam, ze k tomu nedojde, vsude mam G12, ktera ma dobre antikorozni vlastnosti.
Henry píše:Naco vam je chladenie oleja na (predpokladam) motoricky seriovej Nive?
spis jde o to, jak je to pouzivano, ale ja spis volil prave ten vymenik... a v dlouhe nive mam olej valvoline VR1 racing 10W60, v kratke mam mogul super 10W40 , ale ta s nim maze, dlouhou jsem na UA pridrel i s olejem 15W50 (jenze te specifikaci UA oleje bych teda vubec neveril) na SK jsem pak koupil hned na prvni benzince nejake zahustovadlo (gold eagle?) a dojel jsem az domu a pak jsem menil salky.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Pritomnost olejoveho chladica nesuvisi s vybavou, ale s motorizaciou. Motory S742.10 (Skoda 105 S, L, GL) mali plechovu vanu. Motory S742.12 (Skoda 120, L, GL) mali hlinikovu rebrovanu vanu. Vysokokompresne (9,5:1) motory S742.12X (Skoda 120 LS, GLS, LX) mali v Uzovkach seriovo olejovy chladic. Od prechodu na M uz iba ako zvlastna vybava za priplatok, to plati aj pre Garde (motory S742.12X) a Rapid (motory S742.13, 135, 136). O Rapide GLX nic neviem, skor to vidim tak ako Jarda. Motory S742.135 a 136 potom plynulo presli do Favorita ako 781.135 a 136 tiez s chladicom oleja iba za priplatok.
Prehrdzavenia vymennika by som sa pri spravnej kvapaline nebal. V chladiacej sustave je vela slabsich miest, ktore by povolili skor. Zadriet Zigulomotor je docela rarita. Dik za info!
Este toto by ma zaujimalo, co je zac. Dik!
Prehrdzavenia vymennika by som sa pri spravnej kvapaline nebal. V chladiacej sustave je vela slabsich miest, ktore by povolili skor. Zadriet Zigulomotor je docela rarita. Dik za info!
George_S76 píše:A sehnal jsem chladící kapalinu bez přidávání vody, která vaří až při 180° a není tak toxická jako ta normální. Sice byla dražší ale je na furt.
Este toto by ma zaujimalo, co je zac. Dik!
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Henry píše: Zadriet Zigulomotor je docela rarita.
Čo znamená zadrieť? Že sa prestane točiť alebo stratí kompresiu? To je naozaj rarita, s takým som sa zatiaľ počas mojej praxe stretol len raz, aj to vtedy, keď zamrzla voda v bloku, motor sa naštartoval, strihlo vodnú pumpu a následne sa motor lokálne prehrial a piesty natrelo na valce. Zato však pridrieť žigulácky motor, to je raz dva. Najrýchlejšie si to odnesú hlavné ložiská a hriadeľ náhonu olejového čerpadla.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Myslel som, ze sa to niekde "kusne" a potom ci uz to rozhybes po vychladnuti alebo to ostane zaseknute az do demontaze, to uz je len vec miery/rozsahu poskodenia. A teda pridieraju sa skor nove ci vybehane motory? Ja mam skusenosti iba s vybehanymi a tam som sa s nicim takym nestretol. Samozrejme o takych zalezitostiach, ze niekto zabudne na olej ci vodu, je zbytocne diskutovat v zmysle prevadzkovej spolahlivosti.