Přizvednutí nivy

Moderátor: Moderátoři

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod wwwwenca » pát črc 08, 2016 23:57

Ahoj!
Taky jsem zvedal tak snad ti dokážu odpovědět. Jinak se omlouvám za pozdní reakci, nějak jsem přehlédl, že někdo reagoval.

Pokud by jsi chtěl zvednout Nivu předu o 6 cm a tak o 6 cm prodloužil těhlici a nedával nápravnici dolů, musel bys dát buď 5-6 cm podložku pod pera a nebo klíny a ještě k tomu cca 3 cm. Ty klíny udělají ve výsledku tak ty 3-4 cm odhadem.
Ale tuto upravu bych moc nedoporučoval, trpí tím klouby v poloosách. Když to takhle zvedneš, více se zalomí a 6 cm už je docela dost.
Delší tlumič je třeba - nebo třeba - je vhodný aby pracoval ve správné úvrati. Buď delší, nebo převařit držáky nebo probloužit jako jsem to udělal já (vsunutí do trubky - najeto asi 12 000 a bez problémů). Na tom předku pak už asi nic řešit nebudeš muset - jen asi řízení a to otočit čepy nahoru. A zjistit, zda budou stačit brzdové hadice.

Vzadu o 6 cm je potřeba se kouknout, zda vystačí brzdová hadice.
Je třeba prodloužit táhlo na brzdový omezovač.
Vyzkoušet, zda při zvednutí je zalomení obou křížů kardanů stejné - případně vyrobit krátké stavitelné ty malé horní kosti.
Dolní, dlouhé kosti můžou být stejné.

A způsob co ukazuješ na fotce se mi tedy moc nelíbí.
Raději bych volil ty klíny.
Uživatelský avatar
wwwwenca
 
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » úte črc 12, 2016 11:09

Díky za odpověď! Taky píšu se zpožděním…
Trochu jsem se v mých plánech posunul, hlavně díky slovenkým vebům...
Ten předek vyřeším jenom 3cm podložkami čepů a podložení mysky pera s klíny, to by se snad na tý geometrii nemělo nějak zásadně projevit... Tlumiče by snad mohli zůstat, když jsou na té mysce... Nevím...
Vzadu si chci nechat vyrobit delší pera v tý plzni, podložky jsem zavrhnul, myslím když mi místo 44cm udělají 50cm tak se to zvedne, ale nevím o kolik, protože to je délka pera v nezatíženém stavu, když se dá na auto, tak to bude míň... Hodilo by se kdyby tu někdo popsal výsledek té hromadné objednávky... Tlumiče z terana2 prý sedí a jsou delší... Chtěl bych to vzadu výš alespon těch 5cm, možná si nechám to pero udělat delší a případně zkrátím, nevím zda je to ale vhodné...
Snad takovéto úpravy nebudou velkým problémem na stk... Do kufru dám kdyžtak kus nějakýho železa aby ten zadek tolik netrčel nahoru...
Mým cílem je trochu zvednout ten prodlouženej zadek s tažným, kterým vžy robím v lese brázdu... a taky si být trochu jistější v terénu...
Nivu mám necelý rok a nikdy dřív jsem se v autech moc nehrabal, jen se snažím posbírat hodně informací a pomocí logiky a snad zdravýho rozumu je pomalu využívat v praxi...
Díky za odpověď! Veškerý rady a typy a zkušenosti uvítám!
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Majo » úte črc 12, 2016 13:39

ja by som na dlhu nivu dal dozadu bud hrubsi drat, alebo ak seriovy, tak 55cm v nezatizenem stavu. Ja mam 55cm, seriova sila a uz tam mam aj 5cm podlozky, pretoze to po rokoch sadlo a to mam nivu kratku.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv črc 14, 2016 13:45

Ok, díky za radu...
Tím hrubším drátem myslíš 14mm? Myslím že original je 13,5 a že se řešilo jestli to bude se 14mm dostatečně křížit... Mě by to křížení tak netrápilo, spíš bych volil kvůli nákladům ten hrubší.
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Majo » čtv črc 14, 2016 18:48

tazko povedat, ci je v inveli k dispozicii aj 13.8mm, ale u dlhej by som sa tej 14ky nebal. Aj chevy ma 14ku...a pokial to ma zvladat naklady tak urcite
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod martas » čtv črc 14, 2016 21:54

V Invelu 13,8 mm nemají ... Když jsme si je nechávali dělat tak se hodně laborovalo, ale nakonec se to nechalo na nich a oni nám je udělali podle našich požadavků. Drát byl použit o průměru 14mm, délka 500mm a tvrdost oproti originálním větší o 25 % ( posílala se tabulka tvrdostí originálů ).

Na mojí krátké nivě jsou super, auto lehce ztvrdlo v terénu se chová dobře, křížení zůstalo stejné, jen nové pružiny už nevypadávají jako originální s podložkama... V autě jezdí max. dva lidi a nevozím ani netahám žadné těžké náklady, to má velký vliv na únavu a sedaní pružin...

Pokud bys objednával tak Ti dohodím dalšího človeka co by měl zájem , snížíte si cenu...
Přílohy
DSC_0897.JPG
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Uživatelský avatar
martas
 
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Majo » pát črc 15, 2016 04:15

ono staci jedna expedicia do rumunska a sadne to.... ak by sa robili, tak by som mozno aj ja vzal sadu, hlavne ak by cenu znizilo aj ked by som bral o chlp dlhsie (14mm drot a 55cm), resp. ja si budem stejne u nich davat v blizkej dobe taketo robit, len este neviem akou cestou :-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » ned črc 17, 2016 09:29

Díky za rozjetí tématu, a za zkušenosti z praxe, to je to nejcennější...
Jsem rozhodnutý pro 14mm drat a 55cm délku, pokud by se někdo chtěl uděláme hromadnou objednávku... Ale myslím že pro nižší cenu musí zachovat sílu drátu i tuhost. Já bych volil o 25% tužší, ale nevím kde najdu parametry té origo prožiny... Nemáte někdo tu tabulku?
Jinak bych na to nechvátal... Stačí když objednám v září...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Mara » ned črc 17, 2016 10:28

kdyby to zdvihlo do 5cm, tak bych se taky pridal, i kdyz stavajici podlozky z nejakeho tuheho pevneho plastu vyrezane primocarkou zatim taky staci. Jen chtelo dotunit usazeni gumoveho ulozeni pruziny, ten se deformoval, tak jsem pro nej vyrezal z fiatacke zadni napravy cast ulozeni pruziny a vypada, ze to staci.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » ned črc 17, 2016 11:14

Když se nechá místo 44 origo délky udělat 50cm tak to určitě nezvedne o víc než 5 cm protože to je délka pružiny v nezatíženém stavu, takže to podle mého odhadu zvedne o cca 4 cm... Ale delší pružiny se dají vždy zkrátit...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř říj 05, 2016 19:26

Zdravím po delší odmlce...
Tak jsem komunikoval s invelem ohledně pružin... chtěl jsem ten stejný typ co se tu na foru řešil loni najaře, s tím rozdílem že délka by nebyla 50 ale 55cm, a jeden závit navíc, přišla mi odpověď že závit navíc by snížíl tuhost o 11% že by udělali 10,5závitů. cenová nabídka je v příloze. Tlouška drátu je 14mm. Jěště bych se zeptal jestli lze uddělat 11 závitů aby se nezhoršilo křížění...
Mám v úmyslu nechat udělat min 4 kusy s tím že potřebuji jen 2, a ty dva nechám náhodě zda je někdo koupí... cena se tím snižuje docela o dost...
Piště pokud máte zájem se k poptávce přidat! telefon na mě je 732 421 599. Já na to nepospíchám ale do konce měsíce bych chtěl objednat...
Přílohy
pružiny.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Majo » čtv říj 06, 2016 10:06

Ja by som ich asi zobral. Teda zobral by som ich celkom urcite len by sme museli poriesit poslanie...(čo by šlo napr. cez niekoho z fóra). A myslím, že tých 10.5 by bolo ok.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv říj 06, 2016 11:02

Ok, to už jste (nebo jsi) třetí, myslím že nás bude víc tak to bude ok...
Ještě ty závity s nima konzultuju...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř říj 12, 2016 13:37

Mám tady poslední nabídku z Invelu na prodloužené pružiny. Jedná se o pružiny které vycházejí z těch co se tu řešili vloni najaře, to byly 50cm délka a 14mm síla a o 25% tvrdší oproti originálu. Toto je délka 55cm síla 14mm a tvrdost o 19%, počet závitů 11. kdyby si někdo chtěl pružinu zkrátit o půl závitu dostal by vlastnosti: délka 52,5cm tvrdost o 25%. Pokud by se zkracovala ta pružina se 10,5 závity a délkou 55cm byla by pak tvrdší o více jak 30%. to je ta první nabídka co je popsaná víše v příspěvcích.
Takže rozumy sem, zájemci hlašte se, cena by byla okolo 900kč za kus... ještě to můžeme poladit...
Já osobně bych bral tu druhou variantu, páč mám trochu strach že se to zvedne moc a budu zkracovat... tak aby to moc neztvrdlo a křížilo to, po tom zkrácení...
Jinak ohlasy na ty pera 50cm jsou kladné, a dají se najít víše v příspěvcích...
Přílohy
fff.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Majo » stř říj 12, 2016 21:52

Ja by som sa prispôsobil väčšine. Mam viac projektov, takže by som ich mal kde otestovať :-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků