V konusu je vyříznutý závit. Má to hned několik výhod a důvodů: - Aby se tam vešel šroub - musel by se konus vybrat a tak by zbytečně došlo k úbytku materiálu což by mělo vliv na pevnost vršku těhlice - Proti povolování. Dolní pojistná matka bude sloužit vlastně jen jako kontra. - Do konusu krásně pasuje a dá se bez problému opět vrátit čep.
Prodloužení na našroubované v těhlici masivním šroubem. Zítra jedu do Fabory koupit ještě jiný šroub o vyšší pevnosti. Tohle je jen 8.8.
Na prodloužení je udělaný zámek aby to ní druhý díl s konusem pro čep zapadl a nemohl se nikam hýbat. K zajištení slouží 3 pevnostní šrouby vystavené tak pouze tahu, nikoliv střihu.
Samozřejmě při prodloužení těhlice vniká větší páka na těhlici a řekl bych, že by mohlo být větší riziko například zlomení. Místo jsem označil červenou šipkou.
Proto mě napadlo vyrobit vzpěru z plátu ocele (černě) a k prodloužení jí přivařit (oranžově) a k těhlici jí přištoubovat dvěma šrouby. šrouby by byly vedle těhlice (na obrázky tu vypadá, jako bych chtěl do těhlice vrtat - tak ne) a fungovaly by jako objímka..
Vyzera to dobre. Myslim ze to dodatocne vyztuzovanie by bolo kontraproduktivne - oslabil by si tehlicu vrtanim diery na sroubu. Aj tie srouby m8 by som dal tvrdosti 8.8. Tvrdsie by mohli byt nachylnejsie na zlom, 8.8 su este stale dost pruzne.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
No právě, že bych do těhlice nevrtal.. Jak píšu nad fotkou, drželo by to na dva šrouby a vlastně by to tvořilo takovou objímku okolo těhlice. Jako je to na obrázku, šroub by byl vedle těhlice a na druhé straně další... Co myslíš? Sichr je sichr, ne?
A ty tři šrouby jsou 8.8, takže to tak asi nechám...
Do pátku to musí být složené, takže pak změřím na pevném podkladu, kolik je reálná výška. Sériovku jsem neměřil ale tak to nebude tenhle údaj sehnat na fóru. Mám pryže 195/80/15, ty by měli být výškou (průměrem kola) nějak podobné sériovým.
Vzadu zvednuto +10,5 cm (miska přužiny nad nápravou +5,5 cm; podložka nad pružinu 5 cm) Vpředu zvednuto + 9,5 cm (nápravnice dolů 6 cm; zvednutí na ramenech 3,5 cm)
Koukaje teď na ty obrázky mě něco napadlo, možná že se Tě už někdo na to ptal: Vlezou se takto upravený ramena do disku? Třeba já u svého břichoplaza mám schovaný oba čepy (horní i spodní) uvnitř disku. Niva to má jinak? Horní čep už je mimo disk? L.
Jojo, Niva to má jinak. Oba čepy má mimo disk. Teda tohle jsou disky ze Samuraie a jsou asi o něco víc vylezlý než normální disky.. Toto je fotka ještě s původním a špatným řešením podložek ale jako ukázka to bude stačit.. Takže abych ti odpověděl: Ja myslím, že vlezou (i na seriová kola) a je tam prostor ještě pro nějaké kreace..