Coryho 2171 - Jean Prior SE

Moderátor: Moderátoři

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod radek mb » čtv dub 17, 2014 08:02

Luděk Musil píše:.
Mimochodem - dokonalé auto neexistuje. .
L.

Kromě 2107 :mrgreen: :P
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod tomass » čtv dub 17, 2014 09:15

Cory,

zajímalo by mne, jestli máš u Priory převodovku na poloosách těsnění jen takovejma těma gumovejma prachovkama. Ptám se proto, že je to jak jsem zjistil asi obecná bolest předních pohonů přijít poměrně nenápadně a rychle o olej v převodovce během několika hodin, nebo dnů. A všichni se diví, že mají nový auta po pár tisících kilometrech vymletý převodovky, když pak běží na sucho.
12 letý Fiat mi minulý týden tekly 2 deci oleje denně. Byl jsem nemile překvapen (neznal jsem ten systém), že u poloos není klasický gufero, ale jakýsi dlouhý plochý ložisko v té prachovce a celá prachovka je naplněná olejem z převodovky, stažená ledabylou páskou k převodovce. Když to kape, tak si toho na ulici normálně skoro nevšimneš, protože je všude na parkovištích spousta kapek od oleje nových i starších fleků. Měl jsem tam po předchozím majiteli neoriginální prachovky asi 3. rok, ty originály předtím byly 9 let. Prachovka byla pěkná, ale na prvním prohybu u převodovky bylo téměř neznatelné zvrásnění, kde to prostě teklo. První kapky právě člověk moc nepozoruje, jak je to všude na ulicích zamaštěný, až když to kape trochu víc. No a pak jsem zjistil, že to má takhle blbě dělaný i služební felicie. Prostě jsem tím chtěl říci, že když kapou současný nový Lada gufera na starých modelech, že bude potřeba už po takových 2-3 letech poměrně pečlivě a často hlídat únik, aby to těsnilo. Prachovky Lada asi nebudou kvalitnější, než současný gufera Lada. No a u těch starých gufer na klasických Ladách víme, že to vydrželo od doby kdy pouštělo další měsíce a roky a nějaká kapka byla v normálu. Za rok se dolila 1-2 dcl a nebylo třeba řešit.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Cory » čtv dub 17, 2014 09:33

Prioracku prevodovku som uz rozobratu videl a na vystupoch z diferencialu su guferá, ak si dobre pamatám (a myslím, že dobre, pretože mocný Majo mi dal doveru a nechal ma naklepnut ich tam :mrgreen: ) No nespomínam si na ziadne prachovky na polosach. Priora ma okrem mierky oleja v motore aj mierku oleja v prevodovke, takze ked kontrolujem hladinu v motore, tak hned aj v prevodovke. Parkujem v garazi a na dvore a nikde ani kvapka.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod tomass » čtv dub 17, 2014 11:12

Prachovky - takový ten vlnovec, manžeta vizuelně vypadá jako na šaltpáce v kabině u starý klasický Lady. Tak to dávají na poloosy. V průchodu poloosy je něco jakoby 2 trubky v sobě se stěnou cca 2mm a neběží to tiše. Když s tím zatočíš v ruce, tak to škrábe jakoby byl břit z plechové planžety a ne z gumy. Dával jsem servismanovi do ruky nový ital originál, protože k druhovýrobku jsem neměl důvěru. Není do toho vidět, není rozebiratelné. A už od pohledu to nebudí důvěru. Ale po výměně to nikde okolo neteče. Tahle hloupost může být dneska u mnoha aut. A spolehlivost do času, nevyzpytatelné a náhlý konec.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod dvk » čtv dub 17, 2014 11:30

Když jsme u toho, Cory .... : kdy plánuješ přestavbu na zadní náhon ? :mrgreen:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Majo » čtv dub 17, 2014 14:26

Fiat vymyslal rozne kokociny, ale priora ma solidne gufera, prevodovka je samaracka, gufera dost kvalitne a problemy s unikom oleja z prevodovky nikdy nebol nijak vyrazny.
So zadnym nahonom som spekuloval aj ja, nabastlit tam napravu z bmw, kardan a prevodovku z lancie integrale... :-D
Ale koniec koncov, mame koncernove 4x4 montovane napr do Kaliny....

Na ziadost autora temu zamykam, nepacilo sa mu kam to smeruje.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod JmJ » pát dub 18, 2014 07:17

Odmeknout! Kde jinde si poctu o nove lade, kdyz ne tady? Cory neblbni a odmykej ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod zelvotron » pát dub 18, 2014 19:28

wtf?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Cory » ned úno 14, 2016 22:46

No, tak Priora uz ma 2 roky aj niečo, 38tis. km na krku. Pre rýpalov, zatial som vymenil asi 3 ziarovky v hlavnych svetlometoch, nechal si na garancke premazat mechanizmus stieracov a opravil som si ciastocne skrizene sklo na vodicovych dverach. Klop-klop.
Co sa tyka uprav, auto dostalo uz spominane kocky pod zadne tlmice, 5.drziak motora, ktory som dal momentalne stranou, pretoze som vsetky silentbloky zamenil za silentbloky z Priory2, upravil som napojenie reaktivneho tiahla kulisy na prevodovku, osadil kulisu s kratkym chodom, rozperu medzi spodnymi ramenami, automaticke svietenie, programovatelny cyklovac, 2DIN radio s dotykovym displejom a navigaciou, upravu spinacej skrinky kvoli vypinaniu radia pri vytiahnuti kluca zo zapalovania a nakoniec som vytlmil vsetky dvere, batozinovy priestor a motorovu priecku s palubovkou. Na rade bude vytlmenie zvysku podlahy, strechy a prednej kapoty. V plane je osadenie sania s premenlivou geometriou z Priory2 a nakoniec mozno aj domcek riadenia z Kaliny Sport.


Krátka kulisa
kulisa6.jpg

Rozdiel medzi origo (spodná) a krátkymi kulisami
kulisa 2.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod valda1971 » ned úno 14, 2016 22:58

Tak ať to bez problémů slouží dál :wink: Já zatím žádnou žárovku neměnil, ale je fakt, že mám dení svícení a s ním jezdím víc %
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Cory » ned úno 14, 2016 23:08

Uprava spínačky spočívala v osadení mikrospínača zo 110ky a prislusneho kolika, ktory vsak musel byt z novsieho typu, ktora uz ma kratci kluc, cize dlhsi kolik.

Spínačka z Priory a príslušné ingrediencie
spinacka1.jpg

Diera pre mikrospínač - prežitok zo 110ky
spinacka2.jpg

Už len doplniť potrebne ingrediencie
spinacka3.jpg

Hotovo
spinacka5.jpg


Dakujem Valdo, uvazoval som aj nad svetlami z Priory2, ktore maju integrovane denne svietenie.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Cory » ned úno 14, 2016 23:32

A teraz to tu zaspamujem fotkami :mrgreen:

Takto vyzeralo povodne odhlucnenie, same medzery a k tomu odstávalo od plechu
1.jpg

Okolo volantovej tyče široko daleko nic a potom sa clovek cuduje, ze prevodovka strasne huci
2.jpg

STP Bimast Bomb 4,2mm antivibracny material
3.jpg

STP Bitoplast 5mm hlukopohlcujuci material
4.jpg

Bitoplast len na motorovej priecke a blatnikoch, na podlahu pojde termoizolator
5.jpg

Vytlmena kazda medzera
6.jpg

Navrchu ostala povodna izolacia, plochy, ktore nezakryva boli doplnene materialom STP Splen 8mm
7.jpg

Palubovka zozadu, vytlmena antivibracnym materialom STP S&S 1,1mm a hlukopohlcujucim STP Bitoplast 5mm
8.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Cory » ned úno 14, 2016 23:52

Dvere v origo stave
D1.jpg

Antivibracny material Vikar 2mm
D2.jpg

Kazda medzera zaplnena
D3.jpg

Zvuko-termo izolator STP Splen 8mm
D4.jpg

Hlukopohlcujuci material STP Bitoplast 5mm
D5.jpg

Rozobraty tapacir, kazda plocha musi byt vytlmena
D6.jpg


Otvory vo dverach boli povodne opatrene tvrdymi ciernymi "foliami" aby na tapaciry netiekla voda. Bol to nesutocny zdroj hluku, pretoze boli tak tvrde, ze v zadnych dverach sa dolamali. Otvori boli zalepene antivibracnym materialom Vikar 2mm. Analogicky to vyzera u ostatnych dveri, aj 5. su spravene rovnakym sposobom. Batozinovy priestor je vytlmeny materialom STP Bimast Bomb 4,2mm + STP Splen 8mm, no zadne blatniky este planujem dotlmit Bitoplastom. Miesta dotyku plastovych casti a plechu su taktiez opatrene Bitoplastom a dotyk tapacira s dverami 4mm PU tesnenim.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Cory » pon úno 15, 2016 00:02

A na dnes už len spominane silentbloky a sanie z Priory2.

Tzv. záchyty reakcie od švédskej firmy
1.jpg

Silentbloky motora a prevodovky, vyvinuté specialistami z Porsche :shock:
2.jpg

Sanie s premenlivou geometriou 21127 zo 106 konovej 1,6 16V. V základe je o 8cm dlhsie, vo vysokych otackach sa v nom otvoria klapky do pomocneho zasobnika vzduchu, cim sa sanie skrati cca o polovicu
4.jpg

Membrána ovladajuca preklopenie klapiek pomocou podtlaku cez elmag. ventil ala karburator OZON :mrgreen:
5.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Majo » pon úno 15, 2016 08:48

clovek by cakal, ze touto dobou uz budes z Priory sklamany a skormuteny(asi ako Tommel) :mrgreen: a ono nie, este furt do toho vrazas cas a peniaze :lol:
Ale ja mam co hovorit, ja som si sice hodil nutenu pauzu od tohto auta, ale uz som spat pri jeho upravach(hoci za tych skoro 7rokov som toho spravil mozno aj menej ako Ty za rok) :-D
A vlastne aj ta pauza u mna bola len neschopnostou zohnania ingrediencii na 1,8+ motor :oops:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron