Beruška

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Koukal jsem, že Rusáci ještě občas mění firmware ŘJ, ale na to nemám koule :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Volal jsem p. Nedbalovi, vraj se stává, že Kalinám chčije voda z topení na ŘJ a ta jde pak do kytek. Prý bych byl už třetí ...
Takže teď jdu koupit nový topení do baráku, neb mi večer shořel přímotop tak trochu s blesky a smradem, a pak jdu dohánět práci. Zítra se musím věnovat ČOVce a až pak autu.
Kurva drát ... to je zase období, kdy se všechno musí posrat :-(

Jo a Cory, svíčky jsou mokrý, takže benzín tam aspoň chvíli jde.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Beruška

Příspěvek od Cory »

No, ty si tusim mal dole hlavu...nasadil si dobre sanie? Mylsim vsetky tesnenia, hadicky atd. Ci si to niekde neprisava falosny vzduch a potom RJ nevie co ma s tym servom volnobehu robit. Aj ked ona to asi nema ako zistit a startovat by malo.

Edit: Mozno by stálo za to prestriekat kontakty na RJ
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

ŘJ je v suchu, bylo na ní malinko prachu, ale že by na ní tekla voda, to je myslím vyloučeno.
Konektor se mi nepovedlo vytáhnout, spěchal jsem, tak jsem toho nechal, abych něco nepokurvil.
Koupím druhej ten krokovej motorek.

Ještě jedna věc - k tomu motorku vede trubička napojená na krabičku za vzduchovým filtrem, a ta je připojená na benzín. Není možné, že je to nějaké zavzdušněné nebo přicpané? Co s tím? Motor tohle rozhodně ke startu potřebuje. Kde je EGR ventil? To je tuto?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Aha, teď mi došlo, proč anglickému IAC rusáci říkají PXX ... regulator cholostovo choda ... čili regulátor volnoběhu. A nejsem první, komu zemřel, čemuž nasvědčuje kód P1514 v diagnostice :-)
Jinak poslední zpráva od p. Nedbala (asi nejlepší autorizák Lada v ČR) mě strašila vadnou ŘJ (15000 Kč). Prý už měl dvě Kaliny, kterým na ŘJ chcala voda z topení. Jenže - u mě je sucho. Dokonalé.

http://www.autolada.ru/viewtopic.php?t=289692&start=25
http://ladakalinablog.ru/zamena-regulya ... -xoda-rxx/ - jen tak obrázky ... :-)
http://kalinarium.narod.ru/html/2-55.html - no vida, návod pro blbce na prověření ... heh, tak já to zítra rozeberu zase, no ... :D
Eště hezčí fotky: http://wiki.zr.ru/93_%D0%A0%D0%B5%D0%BC ... %82_Kalina
http://www.lada-kalina-faq.ru/articles/ ... stogo-xoda ... u Kalin můůůůže být příčinou problémů se starty. Nicméně volnoběh mi nikdy nechcípal, ... no ... vlastně ... když byl problém se startem, někdy to trochu pochcípávalo, vynechávaly válce. Takže, vlastně by to mohlo být tím - přidáváním plynu nad nějaké otáčky se to lepšilo. Ale fakt je, že to zavání spíš problémem se zapalováním, než s palivem, i když ... když je nesprávná směs, fakt je, že se to chovat blbě může ... aby se v tom prase vyznalo. P1514 zase znamená jednoznačně problém s regulátorem volnoběhu.

Palivo ... poslední tankování Natural 95 VPower Shell, 11. 10., čili před měsícem jsem bral 41 litrů (do plna).
Naposledy upravil(a) dmatej dne úte lis 05, 2013 19:02, celkem upraveno 1 x.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
žež
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Re: Beruška

Příspěvek od žež »

Ještě bych mrkl na čidlo na klice. Už si přesně nepamatuji jaký má odpor. Tuším 550 - 700 ohmů. Pak bych tam narval jinou řj. :)
Já měl taky řj v suchu ale bylo po ní. Oprava stála cca 6000.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

No, tos mě potěšil :D
Ok, na čidlo na klice juknem taky, je fakt, že to je nejvíc vystavený bordelu.
http://wiki.zr.ru/107-1_%D0%A0%D0%B5%D0 ... %82_Kalina ... no vida, tenhle web se mi líbí ... to vyndám a můžu si hrát doma, když najdu nějakej 12V zdroj z PC :D
http://www.lkforum.ru/showthread.php?t=11238 ... no, tady je taky co číst ... a jak psal Cory, ŘJ může dojít k závěru, že když nefunguje regulace vzduchu na volnoběh, hrozí "zabenzínování" motoru a tudíž není přípustné ani odpálit jiskru. Prostě nefunguje regulace volnoběhu, tak ŘJ si řekne "nebudeme to zhoršovat, nakonec ten blbec bude měnit ještě lambdy a kat, protože si řekne, že to přece jezdí. Tohle je kousek do 300 Kč, lambdy jsou za desetinásobek, kat škoda mluvit."

A navíc ... ŘJ mi to říkala, že to je P1514 :D
V pondělí koupím, rovnou vezmu tu rozbitou mlhovku, a pak budu pokračovat v soudech ...
Naposledy upravil(a) dmatej dne úte lis 05, 2013 19:22, celkem upraveno 1 x.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Beruška

Příspěvek od Cory »

Este mi napadlo, ci pocas dlheho startovania zacne pracovat cerpadlo. Malo by. Pokial nie, moze to byt naozaj to cidlo na kluke, resp kontakty.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Sum:
- imobilizér to není
- benzín tam jde, čerpadlo chodí
- váha vzduchu je taky podle všeho ok
- čidlo polohy klapky je ok
- zapalovací blok je nový a ok a nejspíš byl ok i ten starý
- ŘJ je v suchu, s diagnostikou si taky povídala
- diagnostika hlásila dříve (tj. nějaké dva měsíce zpátky) P0300 (304, 305 = missfire, motor pálí mimo), P1514 (od posledního vymazání chyb je tohle jediná, která se objevila, = zkrat nebo neuzavřený obvod ovládání volnoběhu).

- při montáži IAC je varování, abych nezkoušel si s čepem hrát ručně, mohl by se poškodit. To jsem dneska dělal, ale nehnul jsem s tím vůbec. Napadá mě ale, že během půlročního stání se mohl čípek přilepit, během prvního startu po nasazení hlavy, kdy se postupně chytaly válce snad 10 minut a projevovalo se to zrovna tak (musel jsem šlapat na plyn, aby se to nekuckalo), což mi je dodnes divné, ... no, napadá mě, že při tom "odlepení" se ten motůrek malinko pokurvil, a po nějaké té stovce startů od té doby se prostě postupně dokurvil. Pravděpodobně bude ok elektricky, ale v prdeli mechanicky, dovnitř ale vidět není.

- kdyby byl v prdeli snímač kliky, myslím, že motor by nedokázal za tepla jet 190 po rovině bez problémů (a to nebyl plný plyn), za tepla držet volnoběh, fungovat ve všech režimech bez zaváhání. Ale kouknu na něj.

Po vymazání chyb se chyby hned neobjevují, ŘJ nechává motoru zjevně chvíli toleranci, aby si to sedlo. Než se objevila P1514, trvalo točení motoru celkem asi minutu.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

A je to fakt tím motorkem - vyndal jsem ho podruhé a jel jsem dle ruských instrukcí:
Stav baterky: 11,9V
1) Z ŘJ má jít signál 0,5 až 12V proti kostře ... když je konektor sponou nahoru, jde 11,93V na 1. a 3. pin zleva, na 2. a 4. jde 0,03V, takže ŘJ je podle všeho OK.
2) Na konektorech motůrku by mezi A-B a C-D mělo být 40-80 Ohmů. U mě je u obou párů 48,8 Ohmu, takže OK.
3) Mezi tělem motorku a špičkou čípku by mělo být méně jak 23mm. U mě je 28mm, čili tohle je v rejži.

4) Po připojení na 12V na kterýkoliv pár AB a CD minule v motůrku zabzučelo, ale držel jsem ho blbě a neviděl, jestli to něco dělá. Dneska jsem si ho položil tak, abych viděl. Nejen že skoro ani nezabzučel, ale čípek se ani nehne. Ani rukou se s ním nijak nedá hýbat (a prý se to ani nemá zkoušet). Každopádně podle toho, že ledva zabzučí a ani se nehne, soudím, že je v rejži.

5) Diagnostika hlásí P1514, tj. "problém v komunikaci s motůrkem", řečeno slovy řídícího raketového centra :D

Cory by pak měl pravdu, že ŘJ odpojí zapalování, protože ví, že pokud nemůže regulovat vzduch pro volnoběh, nemá smysl startovat.
A teď poslední fatální otázka ...
Je to tak? :shock: :rolleyes: :twisted:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Beruška

Příspěvek od Petr HC »

To Dmatej - projdi si "Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach" str.23 a 24.
Vše tam platí pro ŘJ MP7.0 xxxxx a Euro3. Nevím jestli Kalina nemá jinou ŘJ. Diagnostické kódy se shodují.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Beruška

Příspěvek od Cory »

Kalina ma inu RJ...typ M7.9.7 alebo nieco take - iny konektor.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Kalina má zásuvku OBDII a EURO4. Typ ŘJ nevím jak zjistit, samotná ŘJ na některé věci moc sdílná není (např. nezná ani VIN auta, což by asi měla :) ).
http://wiki.zr.ru/93_%D0%A0%D0%B5%D0%BC ... %82_Kalina

Seznam chybových kódů:
http://www.multitronics.ru/kody_vaz/

Moje zatím minidiagnostika:
https://github.com/dmatej/java-cardiag
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Beruška

Příspěvek od zelvotron »

Cory asi myslel, že samotná ŘJ má jiný konektor, diagnostická zásuvka je samozřejmě OBD.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Beruška

Příspěvek od Cory »

Ano, samotna RJ ma iný konektor. MP7.0 ma 3 rady pinov, takych širších. M7.9.7 ma 4 rady pinov, takych ihličkových a vedla este 5-6 ploskatych pinov
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelu Kalina“