Stránka 42 z 77

LADA KALINA CROSS (2194)

PříspěvekNapsal: ned črc 23, 2017 13:42
od KRAES
Malé vylepšenie napájania „čiernej skrinky“ teda kamery SJCAM, aby mi už nezavadzal kábel zo zásuvky 12V/5V USB . Myslel som si, že v stropnom osvetlení je pod mriežkou ďalší snímač teploty vnútra kabíny, ale samozrejme nie je, tak som jeho miesto využil na pripevnenie modulu 12V – USB 5V.

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

PříspěvekNapsal: ned črc 23, 2017 17:56
od zelvotron
nebylo by lepší to schovat za zrcátko aby to nepřekáželo výhledu? tak to mám já a přijde mi to dobrý řešení.

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

PříspěvekNapsal: ned črc 23, 2017 18:09
od Georgius
Hlavně za zrcátkem nemůžou PaChové/Švestky/Chlupatí frflat že to zavází výhledu ...

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

PříspěvekNapsal: ned črc 23, 2017 18:10
od zelvotron
tak s tou kamerou a navigací takhle vypadá sám jako švestka s radarem, takže kolegu stavět nebudou :)

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

PříspěvekNapsal: ned črc 23, 2017 19:00
od Georgius
:lol: to mne nenapadlo :idea:

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

PříspěvekNapsal: ned črc 23, 2017 20:12
od stano112
zelvotron píše:nebylo by lepší to schovat za zrcátko aby to nepřekáželo výhledu? tak to mám já a přijde mi to dobrý řešení.

Na verzii Luxe to tam nemáš kde moc dať,je tam totiž dažďový a svetelný senzor...

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

PříspěvekNapsal: ned črc 23, 2017 20:23
od stano112
KRAES píše:Po od skrutkovaní kontrolno-nalievacej skrutky, nič von nevytekalo a zaujímavé pre mňa aj bolo, že miesto písaných 2,2 litra tam vošlo do vytekania z kontrolno-nalievacej diery až 2,45 litra. Trochu ma to vykoľajilo, tak po návrate domov som na Ruských stránkach našiel, že LADA KALINA II od r.v. 2017 má objem olejovej náplne v prevodovke 2,35 litra.

Presne toto bolo riešené na ru.webe.Od určitého času výrobca upravil obsah z 2,2 na spomínaných 2,35 litra.Ja som vypustený olej prelial do plastovej fľaši obsahu 2,25 litra a chýba v nej do plnosti cca deci.
Mne sa hlučnosť neznížila :( ,alebo len minimálne,zato kvalty idú zasúvať lepšie.Tiež môžem tento olej doporučiť z vlastnej skúsenosti,ale treba ho meniť čo najskôŕ.Ideálne pri prvej výmene oleja.Ja som menil bohužiaľ už neskoro...

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

PříspěvekNapsal: pon črc 24, 2017 10:13
od Gallič
Mám dotaz pro zkušené. Má Kalina Cross v základní verzi 1.6 8V Komfort klimatizaci ??? Já bych řekl, že ano..........jinak obyčejná Kalina ji ve verzi Komfort nemá....

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

PříspěvekNapsal: pon črc 24, 2017 10:26
od Luděk Musil
stano112 píše:Presne toto bolo riešené na ru.webe.Od určitého času výrobca upravil obsah z 2,2 na spomínaných 2,35 litra.Ja som vypustený olej prelial do plastovej fľaši obsahu 2,25 litra a chýba v nej do plnosti cca deci.
Mne sa hlučnosť neznížila :( ,alebo len minimálne,zato kvalty idú zasúvať lepšie.Tiež môžem tento olej doporučiť z vlastnej skúsenosti,ale treba ho meniť čo najskôŕ.Ideálne pri prvej výmene oleja.Ja som menil bohužiaľ už neskoro...
Za týden v pondělí jdu na servisku po 15 tkm. A chtěl bych si nechat vyměnit převodový olej. Cože jsi to nalil do tý převodovky?
Dík. L.

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

PříspěvekNapsal: pon črc 24, 2017 17:47
od posim
KRAES píše:...Čo sa týka správania sa prevodovky po výmene oleja na LIQUI MOLY TDL SAE 75W-90 , tak sa mi zdá, že sa stíšila a určite ide lepšie radenie spiatočky.

Pri výbere tohto oleja by som bol rozhodne veľmi opatrný, pretože olej so zvýšeným obsahom vysokotlakových (EP) prísad - teda olej triedy API GL5 (tzv. hypoidný) do synchronizovanej prevodovky nepatrí. Predovšetkým nie do prevodoviek s trecími plochami synchronizačných krúžkov vyhotovených zo zliatin medi (mosadz, bronz), nakoľko nadbytok EP prísad na báze síry spôsobuje postupnú degradáciu ich trecích povrchov koróziou, čo sa prejaví rýchlejším ubúdaním drážkovania na kužeľových funkčných plochách. Presnejšie povedané - úbytok bude i na ostatných plochách, avšak tie nemajú na synchronizáciu tak zásadný vplyv. Síce sú dnes vyvinuté i oleje, ktoré používajú rôznu kombináciu vysokotlakových aditív (čiže neobsahujú až toľko síry), no k podrobnému zloženiu toho ktorého oleja sa človek dostane len ťažko, preto je lepšie sa vo všeobecnosti pridržovať zásady, že do synchronizovanej prevodovky olej radu GL5 nepatrí.
Zaiste nejeden majiteľ "krabice" dobre túto zásadu pozná: GL4 do prevodovky (klasika PP90) a GL5 (hypoidný PP90H) do mostu rozvodovky. Už nehovoriac o tom, že sú to vyhodené peniaze, pretože prevodovka Kaliny nepracuje s takými vysokými tlakmi a sklzmi, ako kužeľový hypoidný prevod v náprave.

Čo sa týka tzv. kontrolného otvoru, tak si myslím, že v máloktorej prevodovke nového auta dosiahneš ten stav, že po odskrutkovaní zátky bude siahať hladina oleja k jeho spodnej hrane. Dnes sa pri výrobe spravidla plnia prevodovky na určenú hmotnosť (hmotnosť suchej prevodovky + hmotnosť predpísaného množstva oleja). V praxi je veľmi ťažko dosiahnuť stav, pri ktorom Ti bude z takto naplnenej prevodovky olej z kontrolného otvoru práve odkvapkávať. To ani nehovoriac, že v prevodovke auta s predným náhonom je vďaka tvaru skrine kladený veľký nárok na postavenie vozidla do roviny. Už malý priečny či pozdĺžny náklon značne zmení presnosť "merania".
Navyše ak sa z rôznych dôvodov zmení vo výrobe predpis na množstvo oleja, tak sa na výrobnej linke skrátka zmení hmotnosť, pri ktorej plniace zariadenie zastavuje plnenie olejom, no kontrolný otvor sa len zriedka premiestňuje, pretože to si vyžaduje už hlbšie zásahy (zmenu odliatku i obrábania), čo sa v podmienkach dnešnej výroby často odloží, alebo zruší, pretože sa šetrí každý cent. Náliatok pre kontrolný otvor sa zmení najskôr vtedy, až sa z nejakého dôvodu (najčastejšie opotrebenie) pripravuje nová forma na tlakové liatie skrine. A i to nie vždy, pretože treba robiť zmenu vo výkresoch atď. atp... Proste šetrí sa.
Tiež keď vypúšťate olej z prevodovky a chcete si byť istí, že ste ho vypustili čo možno najviac, tak u niektorých vozov je dobré krátkym pojazdom auta v neutrále (cca 180° otáčky kolies) dosiahnuť pootočenie skrine diferenciálu, pretože táto nemá za týmto účelom vŕtané či predliate otvory po celom obvode, ale zväčša iba na dvoch protiľahlých miestach. Otočenie jedného kolesa nápravy nepomôže. Pri nepriaznivom natočení skrine diferenciálu môže v sebe uzavrieť i deci až dva oleja. Takisto z prevodoviek s dutým výstupným hriadeľom nemožno vypustiť vždy všetok olej, vždy v ňom malé množstvo zostane.

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

PříspěvekNapsal: pon črc 24, 2017 18:38
od Cory
Ja len chcem dodat, ze origo sa liali (neviem od ktoreho roku a ci este v sucastnosti sa leju) do prevodovky klasiky a Nivy oleje GL-5.

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

PříspěvekNapsal: pon črc 24, 2017 20:48
od posim
Môže byť, urýchlil sa tým zábeh synchrónov a hlavne sa ušetrilo zrušením jedného druhu oleja vo výrobnom procese. Je bežná prax, že oleje pre zábeh nemajú nič spoločné s odporúčanými náplňami. A to sa týka i motorov. Tam sa tiež vždy vo výrobe dávalo len to najlacnejšie (napr. u nás M6A / M3A plnili v AZNP ešte v časoch Favoritov, pričom detergentné oleje AD sa bežne používali v motoroch osobných áut už celé desaťročia).

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

PříspěvekNapsal: pon črc 24, 2017 21:15
od stano112
Luďku-ja som tiež nalial ten Liqui Moly 75W90 GL4/GL5.Radí to lepšie,ako na ten olej,čo tam bol od výroby.Stačí ti objedneť 2,5 litra cez net.Mňa to stálo aj s dovozom tuším 39€.Menil som si ho sám.
Posim-takto dopodrobna to nepoznám,no výrobca predpisuje do týchto prevodoviek aj olej špicifikácie GL4/GL5.Takže preto som sa rozhodol pre tento.Aj na základe odporučení z ru.webu.
Respektíve teraz som bol pozrieť fľašku,ten môj má špecifikáciu API GL4+.

LADA KALINA CROSS (2194)

PříspěvekNapsal: pon črc 24, 2017 23:50
od KRAES
Tak som prekročil hranicu 5 000 km, pre niektorých je to brnkačka, ale pre mňa rekord za 4 mesiace :D . Spotreba je ako pri mojom starom dieselu Renault R21 GTD s obsahom 2,1 litra a to podľa palubného počítača 6,6 litra na 100km a podľa tankovania na tretie vypnutie pištole v hornatom prostredí a diaľnice ( obchádzka Strečna cez Terchovú ) 6,7 litra a pri rovinatom teréne južnej Moravy 6,2 litra. Skrátka čo dodať, samá a jedinečná spokojnosť, mrzí ma však, že som za prejdených 950 km nestretol nikde ani Vestu, Grantu či Kalinu. Ale ako hovorí môj kamarát, „aby si vyzeral ako snob, nemusíš si kupovať Ferrari či Maserati za milióny, ale stačí kúpiť novučičkú LADU a budeš jediný v okrese a možno piaty na Slovensku“. Ľudia čo kupujú autá s mrzáckými motormi ( litrové trojválčeky, či obsah pod 1,2 litra) netušia o čo prichádzajú, keď nevlastnia žihadlo zn. LADA!!!

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

PříspěvekNapsal: úte črc 25, 2017 11:40
od Vašátor
Jen bych podotknul, ze olej GL4+ ci GL4/GL5 lze bez problemu u synchronizovanych prevodovek pouzit. U oleje GL5 se to nedoporucuje, viz.vyse.