Tohle dnes napsali

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod JmJ » úte bře 28, 2006 19:57

Flipper Tom píše:JMJ: a proč by to jako dělali ?
benzina mnogo, počemu nado dizilinovych agregatov ?

vynálezy typu vvti nebo pd jsou sice dobrý, ale né když se ti něco vysype a kolem sebe máš akorát stokilometry stepi nebo tajgy

ameriky se taky nedělají 1,3 :)


delali by to jako proto, aby to udali i jinde nez v rusku. pokud to tedy udat chteji. nechtel jsem tim rict, ze to tak udelat musi, ale ze si myslim, ze by to tak udelat meli, aby zakazniky u nas zaujali.

ideal by byl ten, delat jak motory s vvti & spol. tak motory bez tehto vymozenosti.

pro me za me, at to ma treba karburator, kdyz to tady nejak prodaji a pokud to bude hezky jezdit, klidne si to s tim karburatorem i koupim :-), ale na jedno magorovi diru do evropy neudelaji. opet dodavam, pokud to maji v umyslu.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Flipper Tom » úte bře 28, 2006 20:21

no právě mám dojem že je to zas až tak netrápí ... kolik se udá žigulů v evropě ročně ? 1% celkový produkce ? a kuli nim vyvíjet dýzl nebo na něj kupovat licenci ?

přesně takhle mi připadá postoj cs autolada - musíme tu bejt protože musíme zajišťovat nd, no a když při tom prodáme občas nějaký auto navrch tak dobře, ale za větší logistickou a marketingovou námahu nám to nestojí :/
Uživatelský avatar
Flipper Tom
 
Příspěvky: 403
Registrován: úte čer 01, 2004 08:11
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Deli » stř bře 29, 2006 09:27

Flipper Tom píše:vynálezy typu vvti nebo pd jsou sice dobrý, ale né když se ti něco vysype a kolem sebe máš akorát stokilometry stepi nebo tajgy

A myslis, ze kdyz ti odejde ladovsky motor, tak ten si opravis sam?
Deli
Deli
 
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Flipper Tom » stř bře 29, 2006 12:48

jak odejde motor ?? :)

byl jsi v bechyni u sundavání hlavy ? a troufl by si totéž majitel (byť třeba věci znalý) s motorem vvti ?

samaru jsem jednou zlikvidoval na závodech, dojel jsem 10km na jeden válec a nakonec celkem bez oleje. svíčky jsme srovnali nožem, vopucov
ali smirkem, jednu svíčku (kdoví jakou) jsme vysomrovali, jinde jsme vysomrovali kanystr vyjetýho dýzl oleje, vrazili jsme to tam a hurá na další závod.

né že si auto usmyslí zabliká, zapípá, zhasne, odtáhne se na podvalu do servisu, připojí se na diagnostiku, dignostika nic, tak se zkusej vyměnit nějaký součástky, auto odjede, zabliká, zapípá, zhasne, odtáhne se na podvalu do servisu, připojí se na diagnostiku, dignostika nic, tak se zkusej vyměnit nějaký jiný součástky, auto odjede, zabliká, zapípá, zhasne, odtáhne se na podvalu do servisu, vymontuje se z něj pulka věcí v motorovým prostoru, odešlou se do německa, z německa pošlou nějaký jiný věci no a za měsíc, dva už můžeš odjet

to jsem měl na mysli.
Uživatelský avatar
Flipper Tom
 
Příspěvky: 403
Registrován: úte čer 01, 2004 08:11
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Deli » stř bře 29, 2006 14:22

Flipper Tom píše:jak odejde motor ?? :)

byl jsi v bechyni u sundavání hlavy ? a troufl by si totéž majitel (byť třeba věci znalý) s motorem vvti ?

samaru jsem jednou zlikvidoval na závodech, dojel jsem 10km na jeden válec a nakonec celkem bez oleje. svíčky jsme srovnali nožem, vopucov
ali smirkem, jednu svíčku (kdoví jakou) jsme vysomrovali, jinde jsme vysomrovali kanystr vyjetýho dýzl oleje, vrazili jsme to tam a hurá na další závod.

né že si auto usmyslí zabliká, zapípá, zhasne, odtáhne se na podvalu do servisu, připojí se na diagnostiku, dignostika nic, tak se zkusej vyměnit nějaký součástky, auto odjede, zabliká, zapípá, zhasne, odtáhne se na podvalu do servisu, připojí se na diagnostiku, dignostika nic, tak se zkusej vyměnit nějaký jiný součástky, auto odjede, zabliká, zapípá, zhasne, odtáhne se na podvalu do servisu, vymontuje se z něj pulka věcí v motorovým prostoru, odešlou se do německa, z německa pošlou nějaký jiný věci no a za měsíc, dva už můžeš odjet

to jsem měl na mysli.

Jo, to je mi jasne ... ale kdyz je tam jednou elektronika tak pri nejake zavade uz je treba diagnostiku - at je to jakykoli motor ...
Motor vvti by tam zrovna nemuseli davat ... ale neco, co ma vykon odpovidajici obsahu ....
Deli
Deli
 
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Majo » stř bře 29, 2006 15:02

Flipper Tom píše:jak odejde motor ?? :)

byl jsi v bechyni u sundavání hlavy ? a troufl by si totéž majitel (byť třeba věci znalý) s motorem vvti ?

hmm, mam na to odpovedat? :)
Neviem, urcite by som to skusil, otazne je ako by to dopadlo :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Jiri » čtv bře 30, 2006 08:13

Tome... totež by se dalo napsat o každym 30 let starym autě.
a radši se neptej co se dělo když jsem s Ladou dojel do Mělníka a diagnostika jim nedala žádnou uspokojivou odpověď.
A co tomu předcházelo- měsíc dopředu se objednat. Prostě starý motor bez elektriky a s karburátorem to je věc s kteru si člověk nějak tak umí poradit. V případě problémů s něčím moc moderním je to jedno, jestli to vyrobili v rusku nebo nekde v japonsku. V neprospěch lady mluví totalni ignorantsvi servisu a dovozce.

Přednosti starších aut jsou v tomhle jasné...

Trochu mi to připomíná volání po starých časech, kdy si člověk všecko doma opravoval sám. Sám si stavěl rádio, zesilovače, opravoval televize a videa, protože se to jednak vyplatilo a jednak na bolševický služby nebylo spolehnutí.
zaplatpanbuh že je to pryč. Nejásám nad tím že si něco můžu opravit sám, můj čas taky není zadarmo. U Lady je to trochu jiné, protože cestování do Mělníka a z Mělníka při respektování jeich otevírací doby sebere víc času než oprava některých prkotin.
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod dmatej » čtv bře 30, 2006 09:39

Dneska je na "nebolševický" služby spolehnutí? Je to prašť jako uhoď, jen ta technika je ještě o něco složitější. A je o dost větší výběr.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Jiri » čtv bře 30, 2006 11:48

dmajtej: jak na koho. ale lepší se to. Rozhodně není důvod se někomu strkat litr do kapsy aby si vubec udělal čas, sehnal to co se sehnat kdysi nedalo atd. člově dnes může vystupovatz jako zakazník a ne jako ubohý prosebník. A taky existuje internet kam se dá zveřejnit "antireklama" v podobě zdokumentovaneho dila, neodpovídající faktury atd.
A taky začíná existovat korelace mezi kvalitou služby a cenou.
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod dmatej » čtv bře 30, 2006 11:57

Hm, to máš víceméně pravdu. I když.... auta jsou mnohem složitější, ale znalosti mechaniků jsou z velký části na úrovni let 80., aspoň na co jsem já narazil. A ty mladý neumí leckdy ani to - i když to asi záleží ze kterýho učňáku vylezou (Bor u Tachova je katastrofa sama o sobě).

Rozhodně je jednodušší shánění dílů, to jo.

Elektroniku se většinou snažím opravit sám, ale jak narazim na nějakou "kouzelnou krabičku", jde to do opravy. Časem se člověk naučí vyhýbat servisům, kde to neumí, nebo jsou drahý. Stejně tak u aut. V tomhle dřív taky moc výběr nebyl.

Pravda, mě bylo v r.1989 10 let, ale leccos mi utkvělo v paměti. A hlavně nevěřím, že by se změnou "režimu" změnili lidi. Na to prostě nehraju, lidi jsou tu pořád stejný. Jen se malinko změnily principy.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod JmJ » čtv bře 30, 2006 12:18

Jak je vyse psano, nekteri mladi neumi ani "to". A to je svata pravda. Sice vi, ze mam 13 kola a ze je to hnus, ale aby vedeli, jak v aute funguji brzdy a umeli to opravit a vedeli, co zkontrolovat, kdyz uz do toho vrtaji, to ne. Vi o tom kulovy a max umi zachazet s nejakou tou diagnostikou. Ale auta sou furt stejny a tak je myslim lepsi, kdyz umi poradne opravit mechanicke dily a elektroniku stejne tak jak tak chytnou a vymeni.

A stejny je to u pocitacu. Delaji ze sebe odborniky, ale skutek utek. Nejak moc se dnes abstrahuje od zakladnich principu :-(.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Jiri » čtv bře 30, 2006 13:28

ach jo zase narikame na to jak se zemekoule otaci... lidi jsou stejyn ale jiny system je nuti chvat se trochu jinak - to je pozitivni.
Problem je v tom ze dat do servisu experta co hodne umi je blbost. Bude delat velmi dobre malo kvalifikovanou praci ,protoze ma na vic. Je tu reseni- a to spociva ve vybudovani systemu, poskytnuti a tzv podpory servisum. Aby jim stacilo napojit diagnostiku a s nekym konzultovat co se deje.
A vymena dilu je samozrejme v pohode jenze když je to o pomeru vyhon/cena ono vymenit treba ridici jednotku na nove lade je za 20 000, blok zapalovani za 9 000 a malokteremu zakaznikovi se to necha vysvetlit ze mu preventivne vymenime co se da :-)
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod Flipper Tom » čtv bře 30, 2006 16:23

Jiri: to máš pravdu (s těma starejma autama a všeobecným průserem elektroniky)
ale stejně myslím že lada obecně vydrží víc a je jednodušší na servis. Nebo jak ty jsi stou tvojí závadou elektroniky dojel do mělníka ? po svejch nebo na podvalu ? :)
Uživatelský avatar
Flipper Tom
 
Příspěvky: 403
Registrován: úte čer 01, 2004 08:11
Bydliště: Liberec

Příspěvekod martina » pát bře 31, 2006 07:06

Flipper Tom píše:Jiri: to máš pravdu (s těma starejma autama a všeobecným průserem elektroniky)
ale stejně myslím že lada obecně vydrží víc a je jednodušší na servis. Nebo jak ty jsi stou tvojí závadou elektroniky dojel do mělníka ? po svejch nebo na podvalu ? :)


tomu bych neříkala, že lada vydrží víc. je prostě jen nastavená tak, že elektronika tě v případě poruchy neodstaví. ale nikde není nijak zajištěný, že tím, že pojedeš i přes závadu po svejch něco nedomršíš. hláška v návodu k obsluze, že v případě závady je nastaven nouzový režim a můžeš v jízdě pokračovat je krásná, ale skutečně platí jen pro něco (myslím, že asi spíš pro minimum případů). nemůžu říct, že je to špatně, ale nemůžu říct, že je to dobře. je to prostě tak.

lada podle mě prostě víc nevydrží.
m.
martina
 
Příspěvky: 86
Registrován: stř čer 02, 2004 12:28
Bydliště: praha

Příspěvekod Jiri » pát bře 31, 2006 12:57

za to ze lada dojela do melnika nebo do servisu v madarsku vdecim sroubovaku a regulacnimu sroubu misto serva na LPG. Proste kdyz odejde neco na elektrice prepnu na lpg a misto serva tam dam skrtici sroub.. pod zarazku plynove klapky nalepim par vrstev lepenky aby do niceho nekecalo servo co si samo privira nebo zavira pomocnou skrtici klapku a jede to. Je to jako karbec ale elektronika keca jen do rizeni zapalovani.
Katastrofalni je to ze jsem nedojel kvuli mechanickym zavadam
v 36000 to bylo tesneni pod hlavou, pak 2x starter a nakonec jsem mel kliku s tim ze krome zpatecky se dalal zaradit trojka i když prevodovka mlela z posledniho. Chladici soustava= kapitola sama pro sebe. Nic co by se dalo nazvat vydrzi.
Mohl bych pokracovat ale nejak me to uz nebavi......
Kdybych byl pouhy neznaly uživatel tak pocitam ze bych do servisu byl dovlecen minimalne 5x....
Funkci nouzoveho dojeti ma kazda ridici jednotka. Je jen otazka jak jsou nastaveny priority a jestli dovoli ridici pokracovat dal i za cenu zniceni nekterych jinych soucasti auta (zadny soft neni neomylny a dokonaly takze vyjimek je vsude dost)
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelu Kalina

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků