Kalina II. - oficiálne

Moderátor: Moderátoři

Páči?

Óčeň charašó :)
28
74%
Hmmm, vazmóžna..
9
24%
Fuj, humus!
1
3%
 
Celkem hlasů : 38

Re: Kalina II. - oficiálne

Příspěvekod valda1971 » pát srp 28, 2015 07:00

Že by do klubu zas přibyla nová LADA ? :) Tak držím palce ! :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Kalina II. - oficiálne

Příspěvekod JmJ » pát srp 28, 2015 07:19

To zni vsechno tak krasne, ze se to zakonite do mesice musi cele pokazit ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Kalina II. - oficiálne

Příspěvekod Raduz » pát srp 28, 2015 14:17

Hmm v CZ není zrovna dobrý kurz vůči euru.....
.......ale i tak jsem zvědav za kolik tu bude jestli vůbec ???
A kdo ji bude v CZ prodávat LadaCS? Nebo u Renaulta?
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Kalina II. - oficiálne

Příspěvekod valda1971 » pát srp 28, 2015 15:13

Madeinrusia :mrgreen:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Kalina II. - oficiálne

Příspěvekod zelvotron » pát srp 28, 2015 21:18

JmJ píše:Nejsem zbehly v rustine, takze se mi tato informace blbe hleda - je nebo neni kalina cross 4x4 ? predpokladam, ze spis ne, ale leckde se zminuje ze snad ano...


Je to chiméra, Lada nemá sériovou technologii pro pohon všech kol s příčnou zástavbou motoru a už vůbec ne zastavitelnou do kaliny, max něco v malosérii, prototypy byly už na 110, ale to je tak všechno. Sériový 4x4 se dočkáme až na renckovský platformě z dusteru podle mě.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Kalina II. - oficiálne

Příspěvekod Tommel » pát srp 28, 2015 21:28

valda1971 píše:Madeinrusia :mrgreen:


8) nevím no, aby nám pak lidi tvrdili, že to tento model nemá Evropskou homologaci :lol:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Tommel
 
Příspěvky: 3252
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK

Re: Kalina II. - oficiálne

Příspěvekod zelvotron » pát srp 28, 2015 21:30

dovozce dovoz zvažuje :lol:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Kalina II. - oficiálne

Příspěvekod DJW » pon zář 07, 2015 07:18

Dopocul som sa, ze Kalina cross ma nizsi staly prevod, 3,7 oproti 3,9 v beznej verzii.. Napadlo ma, ci to nebude mat vysoku spotrebu pri 140 km na dialnici, a naopak, ci bezna Kalina sa nebude s vyssim prevodom trapit s max. povolenou na dialnici (ak bude na 15kach kolesach). Chcem najvyssiu vybavu, 98k motor, 5 stupnovy manual a po zabehu nacipovat motor.
Taktiez prosim skusenych o radu : v pripade ze hrozi dieta v dohladnej dobe, je realne napchat do kratkej verzie kocik? Alebo brat radsej rovno universal (teda combi)? Uprimne - viac sa mi paci kratsia ale kocik ma prednost.
Snazim sa vygooglit rozmery na ru strankach, no nemam spravne vysledky. Vopred vdaka.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
DJW
 
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Re: Kalina II. - oficiálne

Příspěvekod JmJ » pon zář 07, 2015 07:27

Mozna bude moje odpoved k nicemu, ale stejne to zkusim ;-)

Kalina I je auto, kde je dost mista pro posadku, coz je ale vykoupeno malym kufrem. Pokud si dobre pamatuju, tak Foma o kaline uvazoval, ale prave to, ze hatchback ma maly kufr a kocarek by se do nej tezko daval (pokud vubec) ho od kaliny odradilo. Tedy mam obavu, ze jedine rozumne karosarske provedeni bude combi. Ale je mozne, ze u kaliny II to je jinak.

btw co chces na atmosferickem benzinu "chipovat"? Myslis, ze to lehke obohaceni smesi stoji za tu namahu? ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Kalina II. - oficiálne

Příspěvekod DJW » pon zář 07, 2015 14:46

Myslim ze to za namahu stoji - tipujem ze na 1600 cm3 je dost priestoru pre viac ako 98 koni, navyse aktualne mapy asi predsa len rataju s menej kvalitnym ruskym benzinom. Ja jazdim na OMV, dufam ze tam bude priestor pre zlepsenie chodu spodnom pasme aspon o trochu.
Auto bude na trvalo, nielen na 4 roky, tam mi to nepride ako uplne hlupa investicia.

Dakujem za tip s kufrom, ak by k tomu mal este niekto nieco, vopred vdaka.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
DJW
 
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Re: Kalina II. - oficiálne

Příspěvekod Cory » pon zář 07, 2015 16:55

Cipovaniu sa uz trochu venujem a popravde...Dosiahnes tak 5-7koni. Da sa aj viac, ale to potom nebude len o nacipovani. Ano, je to prinos, ale vzhladom na to, kolko stoji cipovanie (ak si to nevies spravit sam), tak to nema zmysel. Nieco by sa dalo dohnat sanim 21127, ked vravis ze plnka ma 98k. Mne sa zda, ze plnky maju 106 konove motory so sanim 21127. Ale tam uz treba inu RJ, pretoze namiesto vahy vzduchu je snimac teploty a snimac tlaku v sani. Keby to bolo na starsich jednotkach M797+, tak by sa to dalo uhrat vymenou za Janvar7.2, ten vie spolupracovat s premenlivou geometriou sania (Rusi s prichodom 1,5 16V uvazovali a pripravovali sanie s premenlivou geometriou). Lenze RJ 21127 sa da nahradit akurat tak Mikas-om a ten to asi tiez nevie. A k tomu, cipovanie M17.9.7 sa nevyhne rozobratiu RJ, resp navrtaniu diery cez obal RJ. To by sa potom na zaruke blbo vysvetlovalo :D Dalej by si potreboval zvacsit kanaly v hlave, druhe vacky a zvody 4-2-1. Potom sa uz da hovorit o cipovani :P Dalej pocitaj s tym, ze na to, ze je to 1,6 16V odlahceny, tak to ma kurva dobry zatah v nizkych otackach. Akymkolvek prenastavenim map sa to zhorsi, tomu ver. Malo by to vyhodu, keby si mal kratsi prevod a motor naladeny na vyssie pasmo otacok a jazdil by si 90% dialnice. K tomu ber do uvahy, ze Lady maju strasne dlhe prevodovky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Kalina II. - oficiálne

Příspěvekod zelvotron » pon zář 07, 2015 17:21

3,7 je delší převod jak 3,9, takže standard 3,7, byl už v desítkách a samarách a 3,9 v cross asport a pokud vím tak rovněž byl k dispozici už v minulech modelech i když ne nanašem trhu.

Myslím, že ta 3,9 je pořád dostatečně dlouhá, navíc cross má větší 15" kola tedy s větším obvodem, takže ten kratší převod nebude ve výsledku až o tolik kratší než kdyby se 3,9 dala do standardní verze.

Kombík má 350 litrů, což je o 100 l míň jak 2111, ale skladnost bude asi dobrá.

U Crosse mi spíš než spornej chiptunnig motoru přijde smysluplnější úprava se zaměřit na zlepšení průchodnosti terénem např. samosvorným diferenciálem.

skoro jak z pohádky o řípě :) https://youtu.be/ccw-yXmkjdg?t=7m33s
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Kalina II. - oficiálne

Příspěvekod DJW » pon zář 07, 2015 22:51

Vďaka za postrehy.

Cross bol pôvodne myslený pri príležitosti pohonu 4x4, ktorý rusi síce testujú ale seriovo naozaj k dispozícii nie je, takže v dohľadnej dobe budú aj Cross iba predohraby. (Aktuálne info priamo z fabriky z piatku)

Inak 4x4 som chcel len kvôli snehu tu na strednom Slovensku, inak s tým do terénu moc chodiť nebudem, doteraz som chodil po cestách určených pre Patroly so sériovým Expertom aj 2111 s kostkami vzadu - a prešiel som.. Po predch, info asi od Cross upustím, aj keď je pekná - kratší prevod radšej asi nechcem, jazdím skôr dialnice a tam inú rýchlosť ako 140 nepoznám a zas rád by som normálnu spotrebu.. Aj keď dnes ma už napadla alternatíva s LPG - čo už, v investíciách som hrozný špekulant. Áno, viem že LPG zníži výkon ale zas viac ľudí ma presviečalo že potom môžem motoru stúpať plný knedlík a spotreba ma nezaujíma - aj keď sa mi to nezdá (min. z hľadiska životnosti), je to lákavá predstava.

Ďakujem za info ohľadne chiptuningu, sám som čakal niečo do 10 koní, no veľa som čítaj aj naživo počul o subjektívne lepšom chode hlavne nižších otáčkach aj na atmo beznínoch. Hlavne ruský benzín údajný BA95 má v reále nezriedka 88 oktánov, rátal som že s tým vo VAZe počítali = rezerva. Čo sa úprav týka, chcel som športový filter a sviečky NGK ako mám na desiatke (tie sviečky mám podľa RU článku - meranie na motore tuším 21123 (link je kdesi v desiatkovej sekcii), čo tipujem by mohol priamy evolučný predchodca 21127), plus možno ešte vyleštiť sanie, iné upravy by boli asi proti záruke aj ekonomický nezmysel.. Chcem auto na vozenie sa s rodinou, síce auto relatívne rýchle a výkonné ale predsa len nestaviam závodný špeciál..

106k sa predávajú iba v Rusku, u nás je iba 16v 98k a 8v ?k (slabý - nechcem). Úprimne - nevedel som že je aj fyzický rozdiel v motoroch, nazdával som sa že 98 a 106 je rozdiel iba v mapách riadiačky.

Samosvor je dobrá vec, ale to až po záruke.

Ad rozmery: našiel som takéto porovnania:
Obrázek
Kala II má tuším +- podobné rozmery ako prvá generácia, orientačne stačí. Pre istotu zbehnem predsa len na UA pozrieť sa do nejakého salónu, nech mám istotu..
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
DJW
 
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Re: Kalina II. - oficiálne

Příspěvekod JmJ » úte zář 08, 2015 06:06

K tomu lesteni sani - nejspis bude z velke casti plastove ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Kalina II. - oficiálne

Příspěvekod Luděk Ondrůch » úte zář 08, 2015 10:18

Pokud pojedeš do Jedovnice, tak si I. kalinu kombi můžeš prohlédnout naživo. Roměry jsou stejné.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelu Kalina

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron