koupil jsem 2110 - poraďte nováčkovi- vady, LPG atd.

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod plavec » sob kvě 23, 2009 19:25

Může Ti kecat snímač teploty, nebo rafička.Co na to diagnostika?Pokud by to byl i ten termostat, tak není složitéé jej vyměnit.Je vpravo na boku motoru a skříňka termostatu se rozebere tuším Imbus. klíčem.Jsou tam 3 šroubky.Když to topí, tak fest?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Fišer Jiří » sob kvě 23, 2009 19:32

ahoj kamardíčku.Je to dost pravděpodobné,že to bude termostatem naši měli sjejich desítkou stejný problém.Pomocnej ventilator ,kterej se pomalu nezastavil to naštěstí ochladil alespon, tak jak asi tobě.Jezdili na to ještě nějakou dobu a po výměně termostatu je to v pořádku.Jiří
Lada 2171

LADA JE Můj Život
Uživatelský avatar
Fišer Jiří
 
Příspěvky: 312
Registrován: čtv dub 09, 2009 06:06
Bydliště: Litvínov

Příspěvekod Petr HC » sob kvě 23, 2009 19:43

r520 píše:tak první vada na obzoru: teploměr za normální jízdy ukazuje hodně za 90C, raději jsem včera celou cestu topil... při vypnutí topení šla telota ještě trochu nahoru...

chladící kapaliny je dost a je tam dva měsíce, olej taky nemizí...

co by to mohlo být? termostat?

Pokud nezapíná "sahara" když teploměr na palubce ukazuje přes 100 st.C,nebude to termostat. Motory211x mají dvě čidla teploty. To jednovodičové slouží jen pro teploměr na palubní desce, dvouvodičové je pro řídící jednotku a to je pro funkci chlazení podstatné.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod r520 » ned kvě 24, 2009 08:54

no během jízdy jsem si všiml, že rafička ukazuje nad 90C. topení topí jak blázen. když jsem topení vypnul, tak se mi zdálo, že se teplota o něco zvedla, ale dlouho jsem bez topení raději nejel... voda nevařila, kdybych neviděl teploměr, tak jsem si ničeho nevšiml-výkon ok, chod motoru ok, nic se nepálí...

dneska to zkusím bez topení, co to udělá...

díky
Rudá Střela, jarní spotřeba mezi 6,0-7,0 L/100km
Uživatelský avatar
r520
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 09, 2008 20:36
Bydliště: budějovice

Příspěvekod r520 » ned kvě 24, 2009 18:04

tak to vidím na ten termostat.... při vyplém topení se teplota zvedne, po vypnutí motoru běží "vrtule", pokud víc šlápnete na plyn jde teplota nahoru....

takže: jsem z Budějovic. kde se dá termostat sehnat a cca za kolik? mám př. zkusit auto kelly? dokážu si to fakt vyměnit sám?

našel jsem tohle:

http://obchod.autobenex.cz/cz/sortiment ... =11638.1.0
Rudá Střela, jarní spotřeba mezi 6,0-7,0 L/100km
Uživatelský avatar
r520
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 09, 2008 20:36
Bydliště: budějovice

Příspěvekod plavec » ned kvě 24, 2009 19:56

V c.budějovicích zkus autodíly Thorn.Myslím si ale,že je blbost ten termostat měnit.Většinou když je vadnej tak se chladivo nedokáže ohřát ani po 30km jízdy a netopí to.Ty máš problém opačnej. A tu saharu doporučuji dodělat na vypínač,tak jako to maj škodovkáři fáčkaři. mám to na ladě i na fáčku a je to výborná věc.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod r520 » ned kvě 24, 2009 20:36

to Plavec: aha... co to znamená "dodělat Saharu na vypínač"?

nevyznám se.... dík
Rudá Střela, jarní spotřeba mezi 6,0-7,0 L/100km
Uživatelský avatar
r520
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 09, 2008 20:36
Bydliště: budějovice

Příspěvekod Maysner » ned kvě 24, 2009 20:44

plavec píše:V c.budějovicích zkus autodíly Thorn.Myslím si ale,že je blbost ten termostat měnit.Většinou když je vadnej tak se chladivo nedokáže ohřát ani po 30km jízdy a netopí to.Ty máš problém opačnej. A tu saharu doporučuji dodělat na vypínač,tak jako to maj škodovkáři fáčkaři. mám to na ladě i na fáčku a je to výborná věc.


zelezi v ktere poloze zustane. zda otevrenej nebo zavrenej. kdyz zustane otevrenej tak ohrivas rovnou vsechno chladivo, kdyz zavrenej tak neohrivas chladic

sahara na tlacitko je dobra kdyz se ti spatne spina, nebo vubec nespina vrtule. v tomto pripade bych ji videl jako zbytecnou, protoze se mu voda v chladici neohrala, tim padem sahara nemela co chladit
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod plavec » ned kvě 24, 2009 20:57

Vlastně máš pravdu s tím termostatem,jen mě to nenapadlo.Mě kdysi dávno zústal otevřenej a právěže se mi to neohřívalo tak abych mohl topit.Stále foukal vlažný nikoliv teplý vzduch.
Sahara na vypínač je pro jistotu,když přijedeš v horku do kolony tak si ji zapneš sám a s předstihem a nemůžeš vařit.Kam ten vypínač přesně napojit neporadím,mě to dělal autoelektrikář.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod r520 » ned kvě 24, 2009 21:03

takže co radíte? podle přechozích příspěvků i podle Maysnera je problém v termostatu.... vzhledem k tomu, že stojí 500 a výměna prý není složitá, začal bych tam....

teda Klucí.. ještě že vás mám... :-) díky za každý info
Rudá Střela, jarní spotřeba mezi 6,0-7,0 L/100km
Uživatelský avatar
r520
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 09, 2008 20:36
Bydliště: budějovice

Příspěvekod Maysner » ned kvě 24, 2009 21:17

zkus po jizde sahnout na spodek chladice, vrsek by se mohl lehce ohrat od vody v horni hadici, zelzi na tom jak dlouho bezi motor. pokud bude chladic chladnej je to termostat
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod r520 » čtv kvě 28, 2009 13:43

pánové, kde ten termostat konkrétně najdu? jsem asi slepej/vůbec motorům nerozumím...
Rudá Střela, jarní spotřeba mezi 6,0-7,0 L/100km
Uživatelský avatar
r520
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 09, 2008 20:36
Bydliště: budějovice

Příspěvekod zelvotron » čtv kvě 28, 2009 14:04

Trčí to z motoru jakoby doprava (když stojíš vpředu) a je to částečně zakrytý vzduchovým filtrem. A vedou do toho tlustý hadice od chladiče a taky nějaký další tenký.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod r520 » pát čer 19, 2009 16:06

tak termostat je vyměněnej. u mého šikovného garážníka... ještě mi dodělal ruční spínač na ventilátor....
Rudá Střela, jarní spotřeba mezi 6,0-7,0 L/100km
Uživatelský avatar
r520
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 09, 2008 20:36
Bydliště: budějovice

Příspěvekod rudo. » sob čer 20, 2009 08:04

A pomohlo to?
Škoda, že tam nemáš počítač, lebo bez neho, sa podľa RU ani presne teplota motora určiť nedá. T.j. ručička na tachometri môže byť napichnutá hocijako, toto je ale môj názor.
Pretože si myslím, že mám podobný problém ako ty, tak som to začal riešiť, lenže ja viem presne podľa počítača, že jazdím na 97 stupňoch a počas plynulej jazdy trochu do kopca a pod. to ide až na 101. Vtedy sa zapne ventilátor a ten vypne až na 95 stupňoch. A tak dookola. Ak ti zapína ale ventilátor v kolónach a občas na križovatke, a voda ti nikdy nevrie, tak to netreba podľa RU riešiť.
Teraz akurát na RU klube riešia tento problém, tak ti môžem ponúknuť, ak ti termostat nepomohol, tak to poriešime priamo s Rusami, pokusne. :wink: A možno si to ani nemusel riešiť. Čo ty na to?
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků