Lada 111 z Podkrkonoší

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Chester » ned čer 07, 2009 22:43

Pokud je opravdu v takovém stavu jak píšeš a nevadí ti že bude poněkud lenivá, tak to bude nejspíš lepší kup než 2111 s pochybnou minulostí. Prohlédnout a svézt se i v té Ladě by to možná chtělo, ať víš s čím se ti bude ezdit lépe.

Zarytí fandové značky Lada mi snad tento názor prominou.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
Chester
 
Příspěvky: 849
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Příspěvekod Kychot » pon čer 08, 2009 07:22

Chester píše:Pokud je opravdu v takovém stavu jak píšeš a nevadí ti že bude poněkud lenivá, tak to bude nejspíš lepší kup než 2111 s pochybnou minulostí. Prohlédnout a svézt se i v té Ladě by to možná chtělo, ať víš s čím se ti bude jezdit lépe.


Vidíme to s manželkou taky tak - ta pochybná minulost té Lady (koupil to už s tím LPG od někoho a kdoví od koho a když přiznává 10 l/100 tak kdoví doopravdy a stejně je to dost a když říká "není to zrovna krasavice, ale hnije tam jenom tak občas něco"). Svézt se v té Ladě by nemuselo být od věci, ale zase strávit den jízdou autobusem někam, svézt se pár km ohnilou Ladou a zase autobusem zpátky, možná by člověk našel lepší zábavu. No ale zase nějakou zkušenost by získal, to je fakt.

Ono asi pocit z jízdy je jedna věc, ale jak dlouho ten pocit bude trvat, než se to rozsype, je jiná. Vzhledem k tomu, že jezdím málo, tak ty dvě hodiny jízdy dvakrát za 14 dní mě už tak nevytrhnou (delší štreky jak 150 km nesnáším) a stejně jak šetřím, tak jezdím téměř konstantní plynulou rychlostí na půl plynu (minimalizuju derivace, jak se dá). A jestli ten kousek dálnice Praha-Boleslav projedu za 20 min nebo za 30 mě nevytrhne. Takže dálnice tak 110-120, mezi vesnicema 80-100, vesnice tak 55, na plyn šlapu, co nejmíň to jde a na brzdu skoro vůbec, nechávám pracovat setrvačnost. (No ale je fakt, že tu a tam je také nutné někoho předjet, když to nejde jinak.) Jinak na plný céres jen v kopci, aby mě nepředjížděla kolona, a to jsem těch 90-100 z toho Formana taky vymáčknul. Takže co jsem dokázal s Formanem, bych snad i s tou Astrou 44kW měl dokázat taky, i když to mám vždycky nacpaný materiálem až po střechu, zadní pneu 2.5 bar, péra na doraz.

"Pocit svezení" v té Astře komentovala manželka laxními slovy "no jako v našem Formanovi", možná ku podivu majitele vozidla. Opravdu z té Lady měl člověk pocit "lepšího auta". Jenže zrovna v tomhle případě té Astry Classic ta Lada měla fakt jednu generaci náskok.

Protože to překvapení z otevřené haubny, že v roce 1999 byl Opel v technologii o 10 let zpátky, se mi v průběhu noci šmejdění po Inetu objasnilo zjištěním, že šlo v podstatě o Astru F, jejíž výroba v 1997 v Německu skončila a pak se přesunula do Polska, kde se pod názvem Classic (neplést s Classic II) dále vyráběl v maximálně očesané variantě, určený pro východoevropský trh za extrémě nízkou cenu (něco přes 200 tis. nový), skutečně tak na úrovni Felicie. I ten motor monovstřik 1.4i 44 kW 8V je na úrovni Formana. Takže i ve srovnání s ostatními Oply je to jasný low-end.

Ale ten motor by mohl ještě nějakých pár set tisíc vydržet, pokud mu neodejde těsnění pod hlavou a tak, vzhledem k jeho poměrně pomalým otáčkám a žádným extrémům. Jen nás trochu znervóznělo dost silné pištění čehosi hned po startu, trvalo to pár minut, než to přestalo. Údajně "navlhlý řemen, který by se asi měl dotáhnout", dle mínění majitele.

Ale v kontrastu s tím, jak dokonale vypadala ta kastle, mě překvapila ošuňtělost až zrzavost různých trubiček a převlečných matiček a jiných součástí motoru pod kapotou. Majitel říkal, že při jízdě v dešti pod kapotu docela silně cáká a že je tam pak všechno mokrý.
Uživatelský avatar
Kychot
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned čer 07, 2009 12:10
Bydliště: Praha

Příspěvekod Erik » pon čer 08, 2009 08:12

Ahoj Kychote,
co se Lady 2111 týče, tak svezení je v ní moc pěkné a motoricky je to opravdu nadprůměr ve srovnatelné kategorii. Je ale trošku problém udržet ji v takovém stavu, aby vše fungovalo tak, jak má. Sice jsou to kolikrát věci, které přímo nebrání provozu (např. stahování oken, čidla provozních náplní atd.), ale někdy to zlobí. Pokud má ta Lada, o které uvažuješ nejasný původ, bál bych se toho tuplem. Pokud nemáš kontakty na Ukrajinu, náhradní díly už také nejsou za hubičku, jako tomu bylo u klasiky. Na co si dát pozor? Začnu brzdama - dle mých poznatků a i některých jiných (většinou už bývalých) majitelů Lady desítkové řady jsou lehce poddimenzované. Asi se to nechá vylepšit výměnou kotoučů a destiček jiné značky. Několika Ladám zde odešla vzduchová náha, čidlo klepání (detonací), někdy snímač polohy škrtící klapky a asi ve dvou případech izapalovací blok. Často zlobí el. stahování oken, centrální zamykání, občas se stává, že do kufru zatéká voda. Přední světlomety také nejsou ethalonem pro výdrž, někomu udešly plasty, mě praskla takový ta litinová (nějaká lehká slitina) kostka, která je zvenku na parabole a do níž se zacvakávají drátky, které drží žárovku. Pak už jsou to drobnosti jako motůrky ostřikovačů (mě odešly oba dva, mohla to být špatná série), objímky zadních světel nejsou příliš festovní, někdo měl problémy s mechanizmem stěračů. Přes to všechno, co jsem napsal, je Lada desétkové řady dobré auto, které se chová na slinici docela cnostně. A mimo silnici je to ještě lepší. Díky vyššímu podvozku není problém sjet ze silnice, nemáš strach, jestli nebudeš drhnout. Na sněhu je jízda s touhle Ladou opravdu radost. A dynamické vlastnosti (zrychlování) jsou opravdu moc pěkné, spotřeba příznivá. To auto sráží dolů horší kvalita výroby i některých komponentů.
Co se týká druhé volby - tedy Opela, nevím. Slyšel jsem o několika lidech, kteří mají s touto značkou špatnou zkušenost. My jich máme několik v práci a je pravda, že snad na všech byly docela vážné problémy. Od blokujících předních brzd (závada se několikrát opakovala) přes vysypanou převodovku až po odchod motoru. Felicie nebo Fabie, kterých tu máme více takové problémy neměly. Já bych měl z Opela strach, ale třeba Ti někdo jiný napíše o dobrých zkušenostech s tímto autem.
V každém případěu jakékoliv značky je dobré mít pokud možno jasný původ (skutečný stav km). Koroze je také důležitá, mě Lada rezla celkem dost.
Tak jsem Ti asi moc nepomohl. Myslím si, že vzhledem k tomu, na co to auto potřebuješ a chceš je Lada svými jízdními vlastnostmi ideální auto. Mě na benzin jezdila mezi 6 a 7 litry. Jen u ní musíš počítat s častejší údržbou.
Přeju šťastnou ruku při výběru.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Erik
 
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvekod Jiri » pon čer 08, 2009 08:13

Kychot: Podle všeho se jedná o "stroj" se kterým jsem jezdil dříve já. V historii najdeš snad všecky podstatné události a minulost auta.
spotřeba 10l - je to dost, já zpočátku jezdil s těžkou nohou 8,5 - 9.
Já auto prodával v roce 2006 za 30 000 (kupovala to stejná osoba jako která to teď nabízí)
Nenabízel jsem to tady na ladaklubu, spíš jsem před tímto kusem varoval.
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Re: Lada 111 z Podkrkonoší

Příspěvekod Wolf » pon čer 08, 2009 08:27

Kychot píše:Ahoj! Mám v Podkrkonoší kus lesa a tak jsem hledal nějaké vhodné vozidlo, kterému by nevadila nějaká to polní či lesní cesta a také aby uvezlo pár polen, když se vracím do Prahy....

... k tomu účelu je nejvhodnější kombajn 2104 :wink:
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Kychot » pon čer 08, 2009 08:56

Erik píše:Co se týká druhé volby - tedy Opela, nevím. Slyšel jsem o několika lidech, kteří mají s touto značkou špatnou zkušenost.... Já bych měl z Opela strach, ale třeba Ti někdo jiný napíše o dobrých zkušenostech s tímto autem.


Mám kamaráda, který má Jednu z prvních Aster F, atmosférický diesel 1.7 a nemůže si ji vynachválit. Jezdí s ní v kuse 19 let, už dost přes 300 tis. km, tahá v ní náklady a říká, že přední tlumiče ještě neměnil, jen zadní a jinak za celou dobu neodešlo nic (kromě běžných věcí) a cena ND nižší než na Škodovky. To odpovídá tomu, že se o Oplovi často píše "kvalita výroby dost kolísavá". A u aut z 2. ruky hodně záleží na tom, kdo a jak s tím jezdil.

Erik píše:Tak jsem Ti asi moc nepomohl.


Naopak, pomohl jsi mi hodně, tvoje vyprávění mi celkem dobře dokresluje ten obrázek, který jsem si o těch autech tady za ty dva dny dokázal udělat. Věnoval jsem tomu dva dny a většinu nocí, kdy jsem toho moc nenaspal, a protelefonoval pár set Kč, ale lepší, než koupit nějaký šrot a mořit se s ním několik let. :cry:

Erik píše:Přeju šťastnou ruku při výběru.


No a taky mozek a další věci... :wink:
Uživatelský avatar
Kychot
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned čer 07, 2009 12:10
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kychot » pon čer 08, 2009 09:08

Jiri píše:Kychot: Podle všeho se jedná o "stroj" se kterým jsem jezdil dříve já. V historii najdeš snad všecky podstatné události a minulost auta.
spotřeba 10l - je to dost, já zpočátku jezdil s těžkou nohou 8,5 - 9.
Já auto prodával v roce 2006 za 30 000 (kupovala to stejná osoba jako která to teď nabízí)
Nenabízel jsem to tady na ladaklubu, spíš jsem před tímto kusem varoval.


Jasně, já to tak pochopil, že jsi před tím varoval. Měl jsem v neděli obrovskou kliku: Poprvé v životě jsem si všimnul, jak na ulici parkuje Lada 111, stříbrná metalíza! Nechám za stěračem lístek, že bych se chtěl majitele zeptat, jaké s tím má zkušenosti, že přesně takovou věc chcí zítra kupovat. A jaké překvapení, když jsem hodinu poté zjistil, že auto patří mému kamarádovi! No a ten mi řekl, "Hele, vzpomínám si, že kdysi na tomhletom fóru někdo před takovou Ladou varoval, že někomu prodal hrozný šunt, myslím, že se jmenoval Jirka, zkus to tam dohledat".

Takže jsem hledal, až jsem to našel, jenže mě zmátlo, že to téma se jmenovalo "2110 z Vysočiny", a tohleto je 2111. No nakonec jsem skoro celou noc strávil ještě na Internetu a pro tu Ladu si dnes nejel, což bylo jedině dobře. A pak jsi mi volal a skutečně je to tak, je to ten samý kus a ten samý člověk, co se ji snaží prodat, tak fakt bacha ostatní na to! :!:

Takže moc a moc díky tobě i všem ostatním na tomhle fóru, byly by mně zbyly jen oči pro pláč. :cry:

Ještě mi řekněte, jak se tady na tom fóru přidávají bodíky, někdo tu má třeba že pomohl 2x, já bych vám všem s chutí nějaký ten bodík za pomoc přidal,
Naposledy upravil Kychot dne pon čer 08, 2009 09:16, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Kychot
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned čer 07, 2009 12:10
Bydliště: Praha

Příspěvekod Erik » pon čer 08, 2009 09:12

Kdyby Desétková Lada měla karburátor, okna na kličku, zámky dveří ruční (bez centrálu), žádné kontrolky na kapalinu ostřikovačů atd, sice by to možná žralo o 1,5 l benzínu na 100 km více, ale asi by to splňovalo to, co chceš od auta ty a co jsem od něj očekával i já. Že to bude pověstný držák. Pak bych Ti Ladu s klidným srdcem doporučil. Tk to bohužel není a to, co to auto jakoby postrkuje dopředu (tedy ta elektronika) ho paradoxně nejvíce stahuje dolů. Mamka má Samaru, stejný motor, jako jsem měl v 11, jen vtřikování GM (nikolov BOSH), žádné kotrolky, jen ten cetral,ale ten funguje. A nemá s tím autem jediný problém. Říkal to i pan Burian z Mělníka, že Lad odjezdil několik a že s GM to bylo líp sladěný, míň to žralo.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Erik
 
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Re: Lada 111 z Podkrkonoší

Příspěvekod Kychot » pon čer 08, 2009 09:48

Wolf píše:
Kychot píše:Ahoj! Mám v Podkrkonoší kus lesa a tak jsem hledal nějaké vhodné vozidlo, kterému by nevadila nějaká to polní či lesní cesta a také aby uvezlo pár polen, když se vracím do Prahy....

... k tomu účelu je nejvhodnější kombajn 2104 :wink:


Jó, jo, chlapče, pravdu díš, zlatá slova! Přesně tak to mělo být! Jak jsem v roce 1995 udělal ten blbý kauf s prohnilou 2102 za 18.000, tak jsem pak sháněl nějakou pětirychlostní, protože mi tam ten pátý kvalt fakt chyběl. V té době se 2104 po bazarech nebo na inzerát daly sehnat za nějakých 40 tis. Dodnes pamatuju, že jsem volal na inzerát na nějakou "zánovní" 2104 za nějakých 40 tis, a prodávala to nějaká ženská, která o tom věděla kulový a to mě naštvalo, takže jsem praštil telefonem. Tak jsem na ten svůj mužský šovinismus doplatil, že jsem se na to ani nejel podívat, třeba to mohl bý hezký kousek. A já o tom tenkrát nevěděl o moc víc, ani jsem nevěděl, že se to jmenuje 2104, prostě se tomu říkalo "to je ta pětirychlostní". A ta ženská ani nevěděla, kolik rychlostí to má, prostě to zdědila po nějakém tom dědečkovi nebo co, jak to tak v těch krásných pohádkách bývá, co to měl celý život stát ve stodole a každý rok na velikonoce s tím vyjel do kostela a zpátky.

A pak jsem nalítnul tomu podfukářovi. Byl to známý jednoho známého od jedné známé, jak to tak bývá. Ten jeden byl autokarosář a říkal, že ho celého vyvařoval, aby byl jako nový, pro svého kolegu automechanika, který to údajně celé opískoval, celé přestříkal, celé vyladil a porychtoval si to pro sebe a pak to musel z fianančních důvodů prodat, plakal u toho tak dojemně i celá jeho rodina, že takový krásný žigul musí z domu, že mě tím tak dojal, že jsem mu těch 40 tis. vypláznul. No a pak koukám, techničák na jiné jméno, a už druhý, protože ten první byl popsaný, tak jdu za tím chlapem, co byl v techničáku, kvůli přepsání, a on tak mimochodem se ptal, za kolik ho kupuju, já že za 40, a on, že to tomu dotyčnému prodal za 3, že s tém autem už několik lidí předtím včetně něho postavilo barák, takže to prodal tomu automechanikovi na náhradní díly. :(

Takže nebýt blbec, který naletí na ty známé známých, kteří to umí ještě dojemně zahrát, tak jsem v té době za těch 40 tis mohl při troše hledání mít fakt zachovalou 2104, předělat si ji za 10 tis. na LPG a jezdit s ní doteď a do konce života a nemusel se starat o nějaké Formany, Felicie a Oply. No jo, pozdě bycha honit.
Uživatelský avatar
Kychot
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned čer 07, 2009 12:10
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kychot » pon čer 08, 2009 10:02

Erik píše:Kdyby Desétková Lada měla karburátor, okna na kličku, zámky dveří ruční (bez centrálu), žádné kontrolky na kapalinu ostřikovačů atd, sice by to možná žralo o 1,5 l benzínu na 100 km více, ale asi by to splňovalo to, co chceš od auta ty a co jsem od něj očekával i já. Že to bude pověstný držák. ...


Jo, přesně. Až na to, že by to možná ani nežralo o těch 1,5 l benzínu na 100 km více. Vemu příklad s tím pitomým Formanem z toho pitomého roku 1993, kdy se začaly dělat monovstřiky. Říkám si, jdeme do té Evropy, lambda sonda, řízený katalyzátor, dobrý, beru to. A pak ty problémy! A koukám do papírů a srovnávám to s předcházejícím karburátorovým, a nevěřím svým očím: Výkon o 10% nižší, spotřeba o 10% vyšší! To říkaly oficiální papíry výrobce a lidi, co to měli, ještě potvrdili, že realita předčila veškerá skeptická očekávání. Stačilo pár "vylepšení", který wolksvagen udělal, a kvalita celého stroje šla rázem dolů. Více peněz, více problémů, méně muziky :(

Koukni http://srovnani.katalog-automobilu.cz/

* karburátor Škoda Forman 136 46kW, max.rychlost 140 km/h, Spotřeba ve městě: 9.4 litrů na 100 kilometrů,
* karburátor Škoda Forman 135 43kW, max.rychlost 140 km/h, Spotřeba ve městě: 9.0 litrů na 100 kilometrů,
* monovstřik Škoda Forman 135 40kW , max.rychlost 135 km/h, Spotřeba ve městě:9.8 litrů na 100 kilometrů :!:

No já blbec! Taky jsem naletěl na představu, že elektronika motoru snižuje spotřebu a zlepšuje parametry motoru!

Nehledě na to, že LPG bylo (a asi pořád ještě je) na karburátor za 10 klacků a na monovstřik za 20 a za MPI 30 tis. :evil:

A místo jednoho počítače tam máš už dva. Jdu do servisu a ani tam už si s tím neporadí: škodovkový mechanik se není schopen připojit notebookem k té benzínové řídící jednotce a v LPG servisu nejsou schopní nastavit volnoběh přes ten LPG,
Uživatelský avatar
Kychot
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned čer 07, 2009 12:10
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » úte čer 09, 2009 20:43

Kychot píše:Jo, přesně. Až na to, že by to možná ani nežralo o těch 1,5 l benzínu na 100 km více. Vemu příklad s tím pitomým Formanem z toho pitomého roku 1993, kdy se začaly dělat monovstřiky. Říkám si, jdeme do té Evropy, lambda sonda, řízený katalyzátor, dobrý, beru to. A pak ty problémy! A koukám do papírů a srovnávám to s předcházejícím karburátorovým, a nevěřím svým očím: Výkon o 10% nižší, spotřeba o 10% vyšší!

To já mám fáčko naštěstí ještě poslední karbec ročník 92 a lpg do toho stálo 12tisíc Tartariny( jestli si dobře pametám). Jsem štastnej, že se ten motor točí, protože nemá ty elektronický vychytávky jako lada.Takže je menší pravděpodobnost že to nepojede, protože motoru něco "něco nedá" . V Ladě by třebas ten motor klidně jel a i líp, jenže když odejde nějaký čidlo, váha vzduchu nebo tak něco tak mu to nedá a nejede.Tím to myslím všebecně, NEmyslím hradní střelu.
Kychot píše:"Pocit svezení" v té Astře komentovala manželka laxními slovy "no jako v našem Formanovi", možná ku podivu majitele vozidla

No to bych neřekl.Forman je spíš bedňák a Astra je příjemnější na svezení. :wink:
Kychot píše:Erik napsal:

Přeju šťastnou ruku při výběru.



No a taky mozek a další věci...

ten mozek už nemám, tak pozor na mě až mě někde potkáte :lol:
Erik píše:objímky zadních světel nejsou příliš festovní
to potvrzuju, už jsem je měnil.Předělávám to implantováním jiných patic.
Erik píše:drobnosti jako motůrky ostřikovačů (mě odešly oba dva, mohla to být špatná série),

motůrek zadního ostřikovače jsem nedávno měnil, ale řekl bych, že spíš odešel kvůli tomu, že se moc nepoužíval, to je jako s hydraulickým naklápěním světel, když se s tím jednou za čas nezahejbá tak to přestane fungovvat.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Erik » úte čer 09, 2009 23:26

plavec píše:Erik napsal:
drobnosti jako motůrky ostřikovačů (mě odešly oba dva, mohla to být špatná série),

motůrek zadního ostřikovače jsem nedávno měnil, ale řekl bych, že spíš odešel kvůli tomu, že se moc nepoužíval, to je jako s hydraulickým naklápěním světel, když se s tím jednou za čas nezahejbá tak to přestane fungovvat.


Tak já jsem používal poctivě oba dva a přes tuto péči se odebrali do věčných lovišť. :-)
Hydrokorektor naklápění předních světlometů odchází standartně i u škodovek (Favorit, Felicia). Proto jsem o něm napsal.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Erik
 
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Předchozí

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků