Chester píše:Pokud je opravdu v takovém stavu jak píšeš a nevadí ti že bude poněkud lenivá, tak to bude nejspíš lepší kup než 2111 s pochybnou minulostí. Prohlédnout a svézt se i v té Ladě by to možná chtělo, ať víš s čím se ti bude jezdit lépe.
Vidíme to s manželkou taky tak - ta pochybná minulost té Lady (koupil to už s tím LPG od někoho a kdoví od koho a když přiznává 10 l/100 tak kdoví doopravdy a stejně je to dost a když říká "není to zrovna krasavice, ale hnije tam jenom tak občas něco"). Svézt se v té Ladě by nemuselo být od věci, ale zase strávit den jízdou autobusem někam, svézt se pár km ohnilou Ladou a zase autobusem zpátky, možná by člověk našel lepší zábavu. No ale zase nějakou zkušenost by získal, to je fakt.
Ono asi pocit z jízdy je jedna věc, ale jak dlouho ten pocit bude trvat, než se to rozsype, je jiná. Vzhledem k tomu, že jezdím málo, tak ty dvě hodiny jízdy dvakrát za 14 dní mě už tak nevytrhnou (delší štreky jak 150 km nesnáším) a stejně jak šetřím, tak jezdím téměř konstantní plynulou rychlostí na půl plynu (minimalizuju derivace, jak se dá). A jestli ten kousek dálnice Praha-Boleslav projedu za 20 min nebo za 30 mě nevytrhne. Takže dálnice tak 110-120, mezi vesnicema 80-100, vesnice tak 55, na plyn šlapu, co nejmíň to jde a na brzdu skoro vůbec, nechávám pracovat setrvačnost. (No ale je fakt, že tu a tam je také nutné někoho předjet, když to nejde jinak.) Jinak na plný céres jen v kopci, aby mě nepředjížděla kolona, a to jsem těch 90-100 z toho Formana taky vymáčknul. Takže co jsem dokázal s Formanem, bych snad i s tou Astrou 44kW měl dokázat taky, i když to mám vždycky nacpaný materiálem až po střechu, zadní pneu 2.5 bar, péra na doraz.
"Pocit svezení" v té Astře komentovala manželka laxními slovy "no jako v našem Formanovi", možná ku podivu majitele vozidla. Opravdu z té Lady měl člověk pocit "lepšího auta". Jenže zrovna v tomhle případě té Astry Classic ta Lada měla fakt jednu generaci náskok.
Protože to překvapení z otevřené haubny, že v roce 1999 byl Opel v technologii o 10 let zpátky, se mi v průběhu noci šmejdění po Inetu objasnilo zjištěním, že šlo v podstatě o Astru F, jejíž výroba v 1997 v Německu skončila a pak se přesunula do Polska, kde se pod názvem Classic (neplést s Classic II) dále vyráběl v maximálně očesané variantě, určený pro východoevropský trh za extrémě nízkou cenu (něco přes 200 tis. nový), skutečně tak na úrovni Felicie. I ten motor monovstřik 1.4i 44 kW 8V je na úrovni Formana. Takže i ve srovnání s ostatními Oply je to jasný low-end.
Ale ten motor by mohl ještě nějakých pár set tisíc vydržet, pokud mu neodejde těsnění pod hlavou a tak, vzhledem k jeho poměrně pomalým otáčkám a žádným extrémům. Jen nás trochu znervóznělo dost silné pištění čehosi hned po startu, trvalo to pár minut, než to přestalo. Údajně "navlhlý řemen, který by se asi měl dotáhnout", dle mínění majitele.
Ale v kontrastu s tím, jak dokonale vypadala ta kastle, mě překvapila ošuňtělost až zrzavost různých trubiček a převlečných matiček a jiných součástí motoru pod kapotou. Majitel říkal, že při jízdě v dešti pod kapotu docela silně cáká a že je tam pak všechno mokrý.