Radůzova Nivuška a Skifíček

Moderátor: Moderátoři

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Honza854 » pát črc 10, 2015 09:12

Aha... No hniloba, pokud se jezdí v soli, jako, že se musí, tak je to zlý... Pozink je pozink... A co místo toho?
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Honza854
 
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Raduz » pát črc 10, 2015 09:15

Zatim hledam...
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod zelvotron » pát črc 10, 2015 17:35

Honza854 píše:Já bych to nedělal, ono je to z bláta do Louže, i když u Nivy, coby offroadu to vyznívá poněkud rozpačitě.
Kdysi jsem se nazlobil s pěknou 2103 až jsem jí odstavil a dnes už je nerozjezditelná (byla to a je chyba), což nezměním. Jako další vůz pro všednodenní jezdění jsem si pořídil Opel Astra. Byl ve velmi dobrém stavu, 60 000 km najeto, nějaká léta to mělo, ale garážované, skoro jako nové... No a ať jsem dělal, co jsem dělal, na to, že to byla 1,7 TD, tak to jezdilo jak Felicie, živý to nebylo ani jako 2103 ačkoli deklarované schopnosti byly jinde. Myslel jsem si, že ušetřím na PHM a přitom to jezdilo za 6 litrů nafty, bylo to kupé. Nemohl a nepřišel jsem za pětiletou kariéru tohoto vozu na kámen úrazu.. Auto nekouřilo, nehřálo se, netahalo nijak extra, kola se tomu dobře točila a přesto poměrně vysoká spotřeba. V zimě to moc netopilo, na ježdění po Praze vlastně děs, protože například z jižního města do Libně to začalo topit někde na Želivského... Problémy se žhavením, prakticky před každou zimou výměna alespoň jedné žhavicí svíčky za nějaké peníze atd. atd. Možná to vypadá, že to byl kdovíjaký střep, ale auto bylo pohledově jako nové, motor a ostatní udržované a pěkné, žádný bastl. Klima to nemělo, větrání v létě nedostatečné. Zajímavé byly brzdy - mdlé i po generálce, kdy si v servisu klepali na čelo, proč to chci vůbec řešit (dělal jsem to se známým a na nic jsme nepřišli). Jinými slovy, pěkný vůz, ale jako by chromý. Samozřejmě mne občas někdo znalejší politoval a řekl, že to u těchto Oplíků je normální.
Utekl nějaký čas a objevil se pěkný Fusion - 1,6 DOHC, ještě k tomu na plyn. Pěkné, prostorné, ale akorát velké autíčko, vybavené, pohoda. S tím jsem sice spokojen, ale vezmu-li to objektivně, tak na komfort pohoda až na neskutečně tvrdé vypružení, které kompenzuje nedostatečné stabilizátory. Pružiny unavené během pár roků, s informací ze salonu a servisu, že to je přece normální a mají se co cca 4 roky měnit (mají to všechny Fusiony, koupíte pěkné vysoké auto a za tři léta leze břichem po zemi - mám úchylku, sleduji ta auta a občas chodím s metrem a nenápadně měřím vzdálenost středu kola od hrany blatníku podběhu a sleduji rok výroby). Přesto, že jsou pružiny unavené, jsou stále tvrdé. Nechtěl jsem kupovat nové (v tomto případě krátkozraký nesmysl), tak jsem si v práci nechal vytočit podložky, auto tak zvednul a je to. Motor - živý, dobré svezení, ale DOHC má dutinu mezi vačkovými hřídeli, překrytou plastovým víkem. V této dutině jsou svíčky. Mně pravidelně auto střílelo při určitém zatížení do výfuku a vynechávalo. Vyměnil jsem kabely, svíčky a pohoda - cca 1 000 km, pak nástup toho samého problému - výměna modulu bez výsledku. Očištění svíček v dutině pomohlo... OK, tak jsem párkrát čistil a zjistil svody na izolátorech. Co 1 000 km rozborka a čištění jak u blbejch. Půl roku mi trvalo, než jsem se rozhoupal a nechal si v práci ze silonu vytočit čepičky na izolátory svíček. Od té doby pokoj (tuhle chtěl kolega prodat Forda se stejným motorrem... popsal mi problém, který ho trvale tíží a už jsme dělali izolátory, má pokoj i vůz)... Samozřejmě obecně řízení motoru není nijaké extra, občas se přidře elektronická škrticí klapka, takže to po vyřazení chcípne. Občas vám enormě kecá řídicí jednotka do jízdy, takže motor reaguje po každé jinak (což vás po několika tisíci km začne štvát, ale je to jen psychologie - spoustu věcí totiž vnímáme významněji, než spotřební uživatelé, někomu chcípne auto a myslí si, že je to jeho chyba, to my nad tím furt laborujeme a žere nás to - třeba, že támhle se nějak moc hřeje drát, tuhle to cvaká, tam to rezne).Teď jsem si vzpomněl, že jsem měl poruchu palivového čerpadla (oprava svépomocí, dá se sehnat motorek po internetu - cca 2 000 Kč), rozpadlý alternátor (druhovýroba cca 5 000 kč) atd. atd.
No shrnuto. Každý auto má svý, není moc těch, která jsou bez much a jezdí za celou dobu levně, bez nějakých výměn celků. Když to vztahnu ke starý 2103, tak vlastně byla dobrá, hodně dobrá a levná. Objektivně byl vlastně rozdíl v bezpečnosti (airbag, skelet, abs). Jinak bez rozdílu. Dnes mám veterána 2103 s LPG a Fusiona s LPG, jedno je 1,5 a jedno 1,6 motor. Jízdní výkony jsou srovnatelné jak po Praze, tek venku. Do jižních čech dojedu oběma stejně rychle, do všech kopců jedu srovnatelně (votičák - 2103 asi 110 km/h, Fusion to samé). Z Lady nejsem vydrncaný (i když na nerovnostech vnímám problém tuhé nápravy a ač. nechci, tak si uvědomuji, jak těžká náprava skáče po vozovce, zatím co nezávislé zavěšení by ji jen hladilo), ale mám vyhučené uši a dýchám pyl a prach, Fusion drncá a kymácí se, že si člověk říká, že pekně naklepe slezinu, ale zase poslech hudby a dalšího je lepší.
Co z toho plyne? Jestli se zbavovat relativně nové a vymazlené Nivy, nebo ne? Asi ne, protože co místo toho? Co nebude mít své mouchy a nebude za chvíli na psychiku? Asi nic...


Co na to říci? Snad jen víš proč se vyrábí Opel? :mrgreen:

Radůzi kup zas 2111.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Tommel » pát črc 10, 2015 19:59

zelvotron píše:Radůzi kup zas 2111.


Ano, ideálně tu mojí :mrgreen:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Tommel
 
Příspěvky: 3252
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Raduz » pát črc 10, 2015 21:25

Dneska mně Nivuše utvrdila že si odchod zaslouží nastartovala az na potřetí motor houpal než se ohřál zaplať bůh že se stim už nemusím zlobit. Ve středu ji jdu přepsat.

Jo a jedenáctku už nechci :!:
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Jelen » pát črc 10, 2015 22:29

Co si pořídíš? Předpokládám, že u značky nezůstaneš. Nebo jsi se ještě dost nepoučil? :mrgreen:
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Raduz » sob črc 11, 2015 05:58

Proc ne ja mam Ladu rad. Koukal jsem po Priore byla v placu levna s vadnym motorem ale jak jsem sondoval tak by mohl byt potkany a to uz by se nevyplatilo koukal jsem i po Kalinach. Byl jsem se podivat na Legaci na C max na Lagunu.
Chci neco na dva az tri roky nez se sem zacnou vozit Xraye 4x4. Prachy dam jen z prodeje Nivky tak uvidim.
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Vašátor » sob črc 11, 2015 10:22

Radku, mrzí mne, že jsi musel Nivušku prodat. Autíčko to bylo moc pěkné. Ovšem chápu, že za to zlobení se s ní to opravdu nestojí. Někdo tu haní Opely, přitom já (rodina) mám Corsu B 17let a nedám na ni dopustit. Popsané problémy u Astry 1.7TD jsou přitom tak jasné ... Výkon? U turbo dieselových motorů Opelu se přicpávají kanály sání. A proč špatně brzdí? Slabá vývěva posilovače - podceněná při výrobě. Jsou to známé chyby tohoto vozu. Každý vůz má prostě něco. Ale nebudu zde plevelit.

Radku, jedenáctku nekupuj, byl by to velký krok zpátky. Kalina či Priora ... no dobře, momentálně je to krom Nivy od Lady to nejlepší, i když za velkou slávu bych to rozhodně nepovažoval. Každopádně držím palce aby sis udržel přesvědčení zůstat u značky Lada. :wink: A pokud u značky nezůstaneš, doufám že zůstaneš alespoň s námi - Lada kamarády :wink:

Zde jedna Kalina kombi ;-)
http://www.sbazar.cz/dagautocentrum/det ... to-45000km
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9305
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Raduz » sob črc 11, 2015 11:05

Co se tech Lad tyce vubec jsem na ne nezanevrel. Proste se tam neco deje a nechce se mi dat balik za opravu.

At budu mit cokoliv za par let bych se opravdu rad vratil k Lade. A neboj ze na vas zapomenu.
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Jelen » sob črc 11, 2015 12:03

A co si koupit krabici na plyn? Je to nesmrtelný, diagnostika se dá udělat od stolu, opravíš to za pomoci základních nástrojů, ideálně karburátorovou verzi, jsou na to levný díly, na plyn to jezdí za pár šušňů, do kombíka toho dost nacpeš... A má to styl 8-) komfort tam bude větší, jak v Nivě a vzhledem k tomu všemu to bude asi nejlepší volba.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Raduz » sob črc 11, 2015 12:58

Plyn nee a krabici taky nee :mrgreen:
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod radek mb » sob črc 11, 2015 14:39

Prodam ti Oktavku ap koupím tu Kalinu, na kterou sem dával odkaz Vašek.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Raduz » sob črc 11, 2015 15:26

Ta Kalina je udajne 1.6, dle prodavajiciho se preci jine motory nedelaly :!:
Jakesi vychodni nareci mi to tvrdilo a jestli takhle delal i celkovy servis :roll:

Jinak po Skodovkach jsem nekoukal a koukat nechci. Ale dekuji za nabidku :-)
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod zelvotron » sob črc 11, 2015 18:05

Vašátor píše:Radku, jedenáctku nekupuj, byl by to velký krok zpátky. :wink:


Tak z nivy určitě ne :mrgreen: a jako u auta na dva roky bych to tak neřešil.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Příspěvekod Raduz » sob črc 11, 2015 18:07

...i z nivy možná né zpátky, ale určitě dolů :mrgreen:
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků