elektrika na 2107

Moderátor: Moderátoři

Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

ludo tisíckrát a jednou díky!!!! je ještě jak sou otazníky u toho voltmetru??.. to si nejsi jistej co??.. tak zapojim a uvidim.. dám vědět...
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10494
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Voltmetr to samozřejmě je, nejsem si v jeho případě jistej kde je plus a kde mínus (a ve svém autě to zatím nemám v úmyslu rozdělávat a přeměřovat, zrovna jako otazník na patici v prostřední řadě, který je přes diodu spojen s parkovací brzdou).

Ale když se nad tím tak zamýšlím, začínám přece jen přemýšlet nad přepojením zdroje voltmetru. Neboť v 2107modelu je zapojen společně s blinkry a rafička podle toho taky běhá. Zapojení na jinou pojistku (na kterou samozřejmě přichází proud až po otočení klíčku) by bylo velmi vhodné. L.
Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Doporučuju to přepojit jinam tak jak doporučuje Luděk Musil-rafika lítá jako blázen. Jinak, u mé 05-ky voltmetr ukazuje bludy jako hrom-lehce za 12V je ve skutečnosti 14 a když jsem měl regulátor v páně, rafika byla u 16 a ve skutečnosti tam bylo 18,5V. Jde jen o informativní měřidlo. Bude se nejspíše lišit kus od kusu.
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Luděk Musil píše:Voltmetr to samozřejmě je, nejsem si v jeho případě jistej kde je plus a kde mínus (a ve svém autě to zatím nemám v úmyslu rozdělávat a přeměřovat, zrovna jako otazník na patici v prostřední řadě, který je přes diodu spojen s parkovací brzdou).

Ale když se nad tím tak zamýšlím, začínám přece jen přemýšlet nad přepojením zdroje voltmetru. Neboť v 2107modelu je zapojen společně s blinkry a rafička podle toho taky běhá. Zapojení na jinou pojistku (na kterou samozřejmě přichází proud až po otočení klíčku) by bylo velmi vhodné. L.


no palubka by měla být celá připojená na klíč??... dyť přece když otočiš klíčem tak se teprv spustí...

jo a ještě prosimtě.. jak je tam to plus a pak to mínus tak to je napájení palubky co?.... ale nechápu kčemu to pluc.. když to plus by měli spínát vlastně ty kontrolky a rafičky..
Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Palubní deska se zapojí na plus po otočení klíčku. - budíků jdou na čidla teploty, tlaku oleje atd. Ten budík voltmetru by se musel celý zapojit jinam-nejlépe - na baterku (já válčil s kostrou u budíků) a + by se dalo zapojit taky přímo na baterku a spínalo by se relátkem, které by bylo ovládané klíčkem, ale myslím, že za cenu neskákání ručičky to asi nestojí, zvláště když tomu moc nehovíš-myslím elektrice. :wink:
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

ini sem zvědavej.. :) ale jinak všem thanks!!!!!
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10494
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

denis píše:Palubní deska se zapojí na plus po otočení klíčku. - budíků jdou na čidla teploty, tlaku oleje atd. Ten budík voltmetru by se musel celý zapojit jinam-nejlépe - na baterku (já válčil s kostrou u budíků) a + by se dalo zapojit taky přímo na baterku a spínalo by se relátkem, které by bylo ovládané klíčkem, ale myslím, že za cenu neskákání ručičky to asi nestojí, zvláště když tomu moc nehovíš-myslím elektrice. :wink:


Velmi správně - píšu Vám jedna studente! :D :D :D
Velmi zajímavé řešení připojení voltmetru přes relátku - to by šlo (možná to tak udělám - pokud nenarazím za palubní deskou nebo v jejím nejbližším okolí na jiný, nerušený +12 V zdroj).
Jinak ten otazník pod signálem parkovací brzdy - po prostudování manuálu jsem došel k závěru, že by to mohl být signál od opotřebení brzdových destiček. L.

PS: Obrázek je přemalován a popsán čitelněji (původní verze byla strašná)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

alebo to urobte ako ja, vyhodte voltmeter...
v prvom kroku som ho iba odsunul nad radio, v druhom kroku vymenil za rovnako zbytocny teplomer oleja :D
kontrolku dobijania mam zapojenu, alternator po GO, takze snad tomu aj verim...
co mate 07 neda sa namiesto voltmetra dat tlak oleja?
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10494
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Myso píše: ...
co mate 07 neda sa namiesto voltmetra dat tlak oleja?


Určitě by to šlo - z druhé strany tišťáku by se však musely udělat jiné elektrické dráhy. L.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Little Red Riding Hood píše:jo a ještě prosimtě.. jak je tam to plus a pak to mínus tak to je napájení palubky co?.... ale nechápu kčemu to pluc.. když to plus by měli spínát vlastně ty kontrolky a rafičky..

1. některé kontrolky jsou spínány mínusem (ruční brzda, sytič, tuším že i kontrolka tlaku oleje)
2. plus potřebuje voltmetr i otáčkoměr.
Odpovědět

Zpět na „Manuály a schémata“