Ivo, ano, pravé světlo svítí na dopravní značky. Když svítíš autu před sebou na RZ, tak při jízdě po rovině mu do kabiny určitě nesvítíš. Pokud bys hodně zatížil jen kufr, viděl bys osvětlenou kabinu toho před sebou...tak to bylo, je a bude.
Taky mi dost lidí nesvítí do kabiny, ale někteří svítí až na zrcátko, myslím osobáky. O nových dodávkách se světly 1,5 metru nad zemí ani nemluvě........
A výmluvná slova "kdyby to tak dělal každý" mi lezou ještě víc krkem, než to že to tak opravdu "skoro" každý dělá (nebo nedělá). Není to nic osobního
Nic není o tom kdyby to tak dělal každý. Nejde zrealizovat aby to tak dělal nebo nedělal každý. Každý by dělal všechno. Před léty jsem pochopil jaký je nesmysl vůbec vyslovit "kdyby to tak dělal každý". Kdyby všichni pracovali jsme tam co jsme byli před oběma válkama. Je to jen a jen o vedení lidí a kontrole dodržování pravidel. Jiný způsob nebyl a není. Vyplní se jediné "kdyby to tak dělal každý": všichni budou postupně sr.. na všechno a na všechny, protože to k tomu nezadržitelně spěje. I když zůstane pár trpících slušných jedinců. Protože to jediné bude časem dělat opravdu každý. A podstata není založena na tomto slovíčkaření a upomínání "kdyby to tak dělal každý", nebo jestli tu napíšu, že za jízdy nešteluju hydroštely světel podle zatížení. Protože když je začnu štelovat, celkový stav okolních se bude stejně postupně zhoršovat a nebude tomu jinak....protože by se muselo důsledně začít od základů. Pokud to vezmeme u automobilismu, tak třeba tím, že nebude 40% aut na silnicích kradených, dodržování těch nejzákladnějších pravidel a znalostí řidičů. U světel u toho, že si každý pořádně vymění žárovku H4 a nedá jí tam šejdrem, nebo obráceně. Někde úplně vzadu můžeme řešit "relativně" nepodstatné hydroštely........ Systém je nastaven tak, aby se stav zhoršoval a my si mysleli, že je to vše pod kontrolou. Jedinec stav neovlivní. Ani skupina jedinců. Je to všechno pod kontrolou směrem k zhoršování, mimo naše možnosti změnit stav. Systém nastavil nepředstavitelný chaos. Bohužel.
Kdyby se platila drobná pokuta za každou blbost na silnici 100 - 200 Kč, třeba světla, kontrola 3x za měsíc, stav by se změnil. Spoustu let není zájem zlepšit stav. Oni by totiž časem mohli přestat jezdit moderní auta (nebyla by po některých kontrolách způsobilá) a jezdili by jen úplně nový tak do 2 let a udržovaný leštěnky bez ohledu na stáří. To by docela pokazilo automobilový byznys a hodně by to poznamenalo po všech stránkách státní kasu.