Luděk Musil píše:Obdobným způsobem mi sáhnul "profesionální" opravář do uzavíracího ventilu na nádrži LPG ... prej teď to natlačíte do 100%. Výsledek? Natlačil jsem tak do 50% a bylo po ptákách. Další pokusy o seřízení vedly k tomu, že jsem musel koupit celý nový uzavírací ventil.. L.
PS: kdyby náhodou někdo chtěl tento ventil na pokusy (Lovato) - snad jej ještě v garáži najdu.
Sem to rozvádět se nepatří, tak prosím za prominutí.
Jestli nešlo o nepovedenou sérii ventilů. Mě se ventil začal samovolně občas zasekávat už po 4 letech asi o 7 litrů před 80% naplnění nádrže. Nádrž je 39 litrů a mělo by do ní vejít kolem +- 31 litrů plynu. Někdy vešlo jen 24-25 litrů. Ze začátku (po těch 4 letech) zlobilo cca každé druhé naplnění. Prý se s tím občas setkávají a v záruce takové ventily vyměňují, už jsem měl smůlu, že se stalo později. Po dalších dvou letech (celkově 6 let od začátku) se nenaplní 2-3x a jednou ano. Ještě to mám 2 roky do konce platnosti nádrže, tak to tímto způsobem vydržím, pokud se to ještě nezhorší. Cca 1x za rok (tedy asi 6-8x od začátku) do ní vešlo 33,5-34,5 litru a to nebyla pokaždé vyjetá úplně, musel v ní být aspoň minimální zbytek, protože auto stále jelo. Pokud bych nechal vyměnit multiventil (jediné co doporučoval), rozhodím si datumy výměny nádrže a ventilu a s tím přibude kromě té první výměny multiventilu asi za 2000 Kč další mezivýměna v průběhu před další 10 letou výměnou nádrže. Multiventil je totiž taky na 10 let jako nádrž. Profík mi radil nechat to tak jak je, pokud je to pro mne možné, že doštelování nemá valný význam a nemusí přinést žádné zlepšení i když se dá poloha plováku v nádrži nastavovat.