Tady pokračuju téma, které jsem nakousnul v "modrém Valentýnovi" ohledně leštění karoserie. viewtopic.php?f=56&t=18642&p=390298&hilit=b2000#p390296
Druhý týden leštím karoserii, kterou jsem naposledy ošetřoval před rokem na jaře příšerným Turtle Wax s teflonem. http://www.zbozi.cz/vyrobek/turtle-wax- ... em-500-ml/
Takhle to vypadá po roce od leštění. Už jsem v loni neměl sílu ošetřit karoserii před zimou.
Lak byl tak nehezky zoxidovaný. Použil jsem http://autokosmetika.hledejceny.cz/colo ... ovac-laku/ Na netu jsem zjistil, že už se ale nedělá. Co je aspoň trochu dobrý, to se nedělá. Očištění s ním bylo poměrně optimální. Ale vůbec mi to nevadí že se už nedělá, protože po tom co mi provedl Turtle Wax s teflonem (krátký efekt ošetření 2-3 týdny po naleštění) změním určitě firmu i na oživovač a budu hledat lepší výrobek.
Turtle Wax - tvrdý vosk v tmavě zeleném obalu už taky nepoužiju. Mám skoro plné balení. http://www.nissanclub.cz/graphics/msgbo ... .htmlx.jpg Tohle je jen podobné balení. Taky jsem ho na netu už nenašel. Je to jen průhledná řídká vodička. Po jejím nanesení se i na naleštěném laku sníží lesk. V loni jsme ho zkoušel a místa ošetřená předtím Turtlem Wax s teflonem částečně ztratí po nanesení tvrdého vosku lesk okamžitě. Předem neošetřená Turtlem s teflonem mají stejný výsledek se snížením lesku. Ani v jednom případě to nechrání lépe. Půlka kapoty byla ošetřená první verzí, druhá půlka kapoty druhou verzí. Obojí vypadá po roce bídně a není poznat, která část byla ošetřená čím - ani jedna část kapoty není odlišná. Ono to vlastně nebylo poznat ani bezprostředně po nanesení. A ošetření kdy přestává odpuzovat vodu zmizelo také po zhruba 3 týdnech od ošetření. Skoro bych se nebál mluvit u tvrdého vosku Turtle Wax na téma velký podvod.
Leštěnka od Valma měla podobně mizernou trvanlivost jako Turtle Wax s teflonem. Po 3 týdnech ztrácela vodoodpudivý účinek. Použil jsem ten první na fotce vlevo "Speed shine" stál o 70 Kč méně než Turtle wax. http://www.steico.gr/1318C8D0.el.aspx Teď na novém balení asi vím proč http://www.valma.cz/ . Používají stejné obaly, kopírují design předchozích želvích produktů. Že by ve skutečnosti stejný výrobce ?
Bylo potřeba vzít 2x po sobě leštěnkou na starý laky (tou želvou). Bohužel jsem se na 2 hranách už proleštil na základovou barvu. Proto nesnáším Turtle wax s teflonem, že nedostatečně chrání a příliš často se musí používat leštěnka na staré laky!
Pak jsem použil na konečné ošetření mě známý B2000. Nakonec se mi ho na radu tady v diskuzi podařilo sehnat zde: http://www.tarte.cz/b2000.php Nemají sice nic moc stránky, ale ochotně leštěnku zašlou i na dobírku. Leštěno 2x po sobě B2000.
(Zkušebně jsem dělal 1x na starý laky a 1x B2000, nebo rovnou B2000 bez leštěnky na starý laky. Hlubokýho lesku se dá dosáhnout jedině zmíněným postupem 2x na starý laky a 2x B2000. Mám hotový 2/3 auta a už jsem strávil 8 hodin leštěním. Výsledek ale stojí za to. Hlavně aby ošetření dlouho vydrželo a stačilo jen tak 2x ročně lehce přeleštit (po 2-3 hodinách) jako dříve s B2000.
Všiml jsem si, že jeden blatník (LZ-není na fotkách) lakovaný před 3 lety, má výrazně horší hloubku lesku i po naleštění 2x na starý laky, 2x B2000, než původní lak. Lesk se mi nepodařilo ani přiblížit stejným postupem 2x na starý laky a 2x B2000. Blatník lakovaný před zhruba 10 lety také nemá takovou hloubku lesku jako původní lak, ale výrazně lepší, než nejnovější lakování. Ach ty nové technologie.... Před 3 lety lakovali ve škoda servisu. Lakovaný poměrně precizně, ale ten lesk tam prostě není a nikdy nebude. Pozoroval jsem na parkovišti pár let starý škodovky a vysoký lesk tam prostě žádná taky nemá vidět ani omylem.
Časem přidám fotky, jak dlouho vydrží ošetření.