GO brzd

Moderátor: Moderátoři

Re: GO brzd

Příspěvekod JmJ » pon čer 01, 2015 21:22

zrovna v nedeli sem asterixovi menil obe zadni prasatka, protoze jedno slabe prolinalo a druhe se docela pochcavalo. Pakny sem gumovou palickou sklepl dolu, trubky kupodivu sly povolit v pohode prevlecnym klicem, takze zadny problem. Jedno prase sem dal nove trw/lucas a druhe sem dal starsi ate, ktere sem po roce provozu vytahl z 2111 z blbosti. Vse slo nad miru snadno, takze cekam pruser.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: GO brzd

Příspěvekod Veteranista » pon črc 13, 2015 18:40

Dám to třeba sem, rychlo dotaz.
01 rok 74 origo stav, brzdí až na zemi, spíše vlažně přibžďuje, vzduch není, dnes jsem vyčistil bubny seřídil excetry, při zadupnutí zadek se zablokuje, předek ne, pedál pořád až na zem.
Nějaká rada?
Mám se vůbec ztracet čas zda předek chodí, nebo rovnou skočit na HBV?Jaké by tam měli být gumičky?
Auto jezdí pravidelně, ale málo.
Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
Veteranista
 
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33

Re: GO brzd

Příspěvekod Jan Vaníček » úte črc 14, 2015 05:48

Projev vadného HBV. H
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: GO brzd

Příspěvekod tomass » úte črc 14, 2015 09:25

Taky si myslím, že po 41 letech by si zasloužil nový HBV. :D A potom odvzdušnit klasicky našlapáním pedálem ve 2 lidech (ne tlakováním nádobky).
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: GO brzd

Příspěvekod corsair » úte črc 14, 2015 10:07

tomass píše:ne tlakováním nádobky).

preco nie? nevrtam, pytam sa
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: GO brzd

Příspěvekod tomass » úte črc 14, 2015 10:26

Když se mění komponenty a dostane se do potrubí vzduch ( v mém případě HBV a jeden celý přední třmen ), tak mi při tlakování nádobky proteklo jen předkem dost kapaliny (kolem 0,5 litru) a bubliny byly stále. Musel jsem sehnat pomocníka na našlapání, tak stačilo v podstatě normální množství 0,5 - 0,6 litru na celé auto. Celé jsem musel odvzdušnit znovu. Totéž se opakovalo, když jsem letos měnil přední hadice - proteklo neúměrně mnoho kapaliny a nakonec neodvzdušněno. Potom pomocník našlapal a bylo to za chviličku.

Pokud mám dokonale odvzdušněno, systém těsný a vše vpořádku a měním pouze kapalinu po 2 letech, tak výměna s tlakováním dopadne dobře. Spotřebuju obvyklé množství kapaliny a práce je za chvilku hotová. Je to vlastní zkušennost. Když se neúspěch s tlakováním opakoval podruhé, asi na tom něco bude. Tlakoval jsem do upraveného víčka s autoventilkem malou plastovou pumpičkou na kolo s citem asi 4-5 pumpování do plné nádobky. Po každém jednotlivém odvzdušněném kole doplnit kapalinu a znova natlakovat. Přitom předtím jsem už úspěšně 2x měnil kapalinu s tlakováním. Pouze výměna kapaliny, bez rozpojování. Těžko se v tom hledá něco logického tlak jako tlak. Pedál zřejmě lepší vyhání bubliny z celého systému.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: GO brzd

Příspěvekod corsair » úte črc 14, 2015 10:38

troch mimo ale ja som menil hadice trubky a odvzdusnovaky som nechal (PO)otvorene. Potom som nalial kvapalinu a isiel som zatiahnut odvzdusnovaky. bez odvzdusnenia, 3-4tis km.

Pytal som sa lebo ten sposob sa niekde spomina, tak som to "preistotu" nainstaloval ventil do viecka nadobky. Nakoniec ani netreba.
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: GO brzd

Příspěvekod Henry » čtv srp 08, 2019 18:57

Zdar!
Potrebujem vymenit jeden zadny brzdovy valcek. Cela brzdova sustava je samozrejme patricne zahrdzavena, kedze sa s kovovymi dielmi 10+ rokov nic nerobilo. Trubky medzi valcekmi a kockou maju uz strhane sesthrany na oboch koncoch. Chcel by som tam menit co najmenej, teda idealne iba valcek a trubku k nemu veducu od kocky. Co s tym? Napada mi vypilovat do prevlecnej matice na trubke 2 drazky, aby bolo o co chytit nejaky kluc a pred pokusom o povolenie nahriat kocku teplovzdusnou pistolou, aby sa roztiahla. Mam v zasobe aj dalsie diely zadnych brzd, keby sa to nepodarilo, ale naozaj nerad by som menil vsetko od HBV smerom dozadu. Diky za tipy!
Henry
 
Příspěvky: 623
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: GO brzd

Příspěvekod valda1971 » čtv srp 08, 2019 19:04

Nevím, jak moc jsou ožvýkané šestihrany na koncích....
A = existuje ne úplně uzavřený nástrčný klíč, který se dá přes trubku nasunout a obepíná víc šestihranu než klasický.
B = obětovat celou trubku od vadného válečku, u kostky ji uříznout a pak ořechem z goly.
C = Pokud by se jednalo o váleček bez samostavu (2101 a 03) nedemontovat ho, ale rozebrat jej na štítu, přes zrcátko zjistit není-li narezlý a přegumičkovat jej tam.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: GO brzd

Příspěvekod Henry » čtv srp 08, 2019 20:12

A: Polootvoreny nastrcny kluc/orech na golu? To som este nevidel, ani to neviem najst (nasiel som iba specialny nastrcny kluc na lambda sondu a ten je taky "prerezany", ale je to iba v tom jednom rozmere). Ako sa to nazyva? Ja poznam iba ockove kluce, ktore su na jednej strane otvorene a vola sa to "ockovy kluc na prevlecne matice".
B: To by slo, dufam, ze orech z goly to bude vediet uvolnit bez pretocenia alebo odtrhnutia casti matice, no vyzera to naozaj fest zahrdzavene.
C: Bohuzial neprichadza do uvahy; valceky netecu, ale su roznych priemerov, takze to nesumerne brzdi. Jeden z tych valcekov teda musim vymenit za taky, aby tam boli 2 rovnake. Najradsej by som to nechal tak a nebabral do toho, lebo to tesni a brzdi, ale...
Henry
 
Příspěvky: 623
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: GO brzd

Příspěvekod valda1971 » čtv srp 08, 2019 20:20

.....na jednej strane otvorene a vola sa to "ockovy kluc na prevlecne matice
To bude ono - já jen neznal správný název :) . Já mám od Tony 8/10 šestihran a je výborný. Viděl jsem náhražku a ta se roztahovala.
EDIT : Ještě mne napadla taková piplačka, kterou jsem jinde použil - šestihran spilovat na menší rozměr. No a den předem bych to zalil brzdovkou, než se to namočí, tak pod tím udělat záchytný žlábek třeba ze žvýkačky, aby to nesteklo bez užitku :wink:
Naposledy upravil valda1971 dne čtv srp 08, 2019 21:16, celkově upraveno 1
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: GO brzd

Příspěvekod Viko » čtv srp 08, 2019 20:29

Volil by som variantu B a keď už budeš objednávať trubky kúp k nim aj kocku do foroty.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1150
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: GO brzd

Příspěvekod Jimmi » čtv srp 08, 2019 21:38

Klíč na převlečné matky, blbě se to shání:
Obrázek
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: GO brzd

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv srp 08, 2019 22:11

Shani se to dobre, ale stoji to za ho☆no. Teda ja poridil od Tony a k nicemu. Pokud to ma jit povolit tak to povolis kvalitnim stranakem pokud to nema jit povolit tak se protoci i s timhle "zazrakem" .
Naposledy upravil Křečík Barbuška dne čtv srp 08, 2019 22:26, celkově upraveno 1
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: GO brzd

Příspěvekod Marťas » čtv srp 08, 2019 22:19

Od té doby, co jsem to nafasoval v práci, tak používám tohle: https://www.google.com/shopping/product ... 4QhC0IICgB
Zatím jsem "nežvýknul" nic a co se mělo utrhnout, utrhlo by se jakkoli :)
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

PředchozíDalší

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků