Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Moderátor: Moderátoři

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod Vašátor » pát zář 19, 2014 11:00

Úprava tzv. máčením rozhodně musela být. Za prvé přesně jak píše Prekupnik - všude v dutinách je velmi tvrdá barva. Za druhé pokud by toto nedělali, bylo by auto za 5let schnilý jako brambory a to z jednoho prostého hlediska. I při bodovém sváření nastává prohřátí plechu, kdy se barva okolo onoho svařeného bodu spálí. V každém bodovém svaru by tudíž velmi rychle začala karoserie reznout. A za třetí ... o elektroforéze píše i Tůma :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod tomass » pát zář 19, 2014 11:22

Dobře, tak jste mě přesvědčili. :) Dloubat tam asi nebudu, protože bych musel nejdřív rozpustit Tlumex s petrolejem. V kufru to ale máčený nebude, tam jsem odvrtával kus plechu na přístup k matce od svislého šroubu od trubky nárazníku, protože to servis nezvládnul opravit a musel jsem si to opravit sám. Bodovaná matka byla na plechu zkroucená a manipulací jsem jí utrhnul.

Akorát nechápu, proč 2102 r.v. 1982-3 sousedovi schnila totálně během cca 8 let. 10 cm ve všech dveřích v celé délce kolem celýho auta zvenku totálně rozpadlý plech, totéž blatníky, přední čelo, zadek, víko 5. dveří. Prahy už neměl vůbec. Z toho poslední 2 roky drželo pohromadě snad jen silou vůle. Dutiny zajisté nedělal, spodek nenatíral. :!: Na díru v karoserii nebylo možné v té době jít na STK (ale to netřeba rozebírat). Tenkrát nebylo možné jezdit intenzivně 4 roky s viditelně rozpadlým autem bez ztráty techničáku. Půl roku možná, s neskutečným štěstím. Autem jezdil denně, zhruba 15 tkm ročně po městě.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát zář 19, 2014 16:21

Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod tomass » pát zář 19, 2014 16:51

Krásný video. Hezky se na takové dokumenty kouká :D
Drobné chyby, které asi neměly být natočeny: jeden auťák na lince má ve výši klik přebroušenou celou pravou stranu (asi koroze ve výrobě). U dalších jsem to nepostřeh.
Potíž bude zřejmě, že ty plechy vlezou do ochrany, zřejmě jen po odmaštění v takovém stavu, jak se momentálně nachází. Proto dál pochybuju, že by se v takové hromadné výrobě očišťovaly třeba svary, jak tam svařuje ručně třeba ty dveře. Než jde plech do lisu, tak celou plochu určitě nepřeleší na čistý kov.

Jedině nedbalé mechanické očištění plechů, spojů (nebo vůbec žádné mechanické očištění), jen odmaštění, případně úplná absence ponoru by snad vysvětlovala tu totálně rozpadající se 2102 za 8 let. Jinak mi to není jasné, proč shnila. :(
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod Jan Vaníček » sob zář 20, 2014 09:12

Omlouvám se předem, pokud někoho urazím, ale štvou mě lidi, kteří nejsou ochotni uznat argumenty a fakta a stejně si myslí, že se kastle nemáčí, případně jen částečně, kolego Tomass, zároveň uznávám řadu postřehů, které zazněly. To, že konkrétní auto shnije,má mraky příčin, jednou z nich i kvalita konkrétní várky plechu co se týká struktury, koroze a pod.. Nehovořím již o způsobu, místu užívání a parkování auta. ø
Poslední poznatek: pokud se u starého auta dělá "spodek", je úplně jedno, čím se to udělá, protože to stejně neviditelně hnije pod plastizolem. Přesně jsem to viděl u mé Lady. Spodek vypadal hezky, přesto jsem škrábal až na plech. Metr čtverečný byl bez chybičky a pak najednou 5x5 cm téměř durch. A Nic vidět nebylo. A že takových místeček nakonec bylo. H
Naposledy upravil Jan Vaníček dne sob zář 20, 2014 13:12, celkově upraveno 1
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod Cory » sob zář 20, 2014 09:42

Mozem potvrdit, ze napriklad prahy a nosniky boli u mojej 05 zvnutra do šeda až zelena
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod prekupník » úte zář 23, 2014 18:47

Ako píše tu pán Ján Vaníček... Kľudne to môže hniť niekde pod starou vrstvou, ktorá vyzerá pekne.... Aj také miesta sme už pri renovácii našej 2103 našli. Preto dávame všetko preč a potom otryskávame na holý kov.... Človek nikdy nevie, čo môže byť pod tým. Veď to jazdilo kopec rokov...

No a k tomu hnitiu odcitujem jeden úryvok z dobového časopisu STOP. Týkal sa hnitia LADY a antikoróznej ochrany. Mal nadpis KDE LADY NAJVIAC KORODUJÚ. V prípade záujmu dodám zachovanú časť.
"Sovietsky odborníci zo Sojusbitchinu zistili, že životnosť karosérie vozidla LADA je bez používania antikoróznej ochrany dutín od výroby až do jej úplného zničenia, kedy sa musí vyradiť zhruba 6 rokov. Používaním antikoróznej ochrany dutín metódou ML je jej životnosť možné predĺžiť na 9 a viac rokov. Preto sa do tejto metódy oplatí investovať"

Preto totálne zhnitie po 8 rokoch a bez starostlivosti je dobrý výsledok. A v tej dobe hnili všetky autá. Jak tuzemské, tak zahraničné.....Proste to bol bežný štandart vtedy.
prekupník
 

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod tomass » úte bře 31, 2015 19:35

Potřeboval jsem opravit kliku u PZ dveří. Překvapilo mne, jak vypadá starý nástřik dutin uvnitř. Tak pro Vás ostatní mám kontrolní otázku na kterou neznám odpověď. Co je ten skoro průhledný povrch, který se loupe ?

a) nástřik dutin z výroby Valvoline
b) nástřik dutin v prvním roce Resistin ML, možná značka Lobakon, kterým stříkal servis spodek

S jistotou vím, že tmavý (černý) stékající části je recept, který používám je směs tlumex na spodky - olej - petrolej, jak jsem tady popisoval. Tvrdou slupkou se petrolej nepropil, protože by to nemohlo popraskat, ale spíš by to mohlo maximálně vyměknout. Ale v popraskaný části není ani přeteklý tlumexovou směsí. Každopádně, mikrotrhlinky v "profesionálním" výrobku musely být už před mnoha mnoha lety, když má tolik prasklin a samovolně odpadává. Netvrdím, že byl nástřik úplně na nic. Konečně mohu předvést, že má profesionální nástřik výrazně kratší trvanlivost, než téměř stejně starý vlastní nástřik receptury s petrolejem, vybádaným v českém výzkumném ústavu. Jak asi vypadají současné vosky, když je vysuší sluníčko...... :(
Přílohy
dvere 1.jpg
dveře 2.jpg
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?

Příspěvekod Jan Vaníček » úte bře 31, 2015 20:29

Nebudu hodnotit nástřiky, které tam máte, neb dle fotky se moc co se struktury týká nepozná. Mě se to v minulosti loupalo též, ale to tam byl pouze origo nástřik + nástřiky resistinem, který byl na nic, protože po čase ztvrdnul.
Pokud budeme hovořit o opravdu špičkovém "vosku", který používám, tak ten je i po třech letech vláčný a prstem ho setřu, přesto ze dveří spolu s vodou, která se tam dostane, nevytéká.
Vše ostatní, co ztvrdne je na nic. H
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Předchozí

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků