Otackomer 06 a bezkontakny rozdelovac 07

Moderátor: Moderátoři

Otackomer 06 a bezkontakny rozdelovac 07

Příspěvekod Cory » ned bře 16, 2008 20:35

Zdravim,
konecne sa mi podarilo namontovat do auta bezkontaktny rozdelovac. Je tam bezkontakt z 2105, komutator 08 a cievka 08. Problem je ten, ze otackomer ukazuje stale "0".Na klasicku cievku funguje. Treba tam dorobit nejaky medzikus alebo co?Napadlo ma, ci pre otackomer nie je nahodou vyvod z komutatora, pretoze prvy kontakt zlava na komutatore je neobsadeny.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod aapetr » pon bře 17, 2008 18:09

Otáčkoměr připoj na cívku (tam kam jdou pulzy od elektroniky ) .
aapetr
 
Příspěvky: 31
Registrován: úte čer 01, 2004 16:08
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod Saša » pon bře 17, 2008 18:34

Cory píše:Problem je ten, ze otackomer ukazuje stale "0".
Elektronické zapalování si žádá vřazení odporu cca 80 Kohm do vstupu otáčkoměru.(seriově)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Cory » pon bře 17, 2008 18:53

Saša píše:
Cory píše:Problem je ten, ze otackomer ukazuje stale "0".
Elektronické zapalování si žádá vřazení odporu cca 80 Kohm do vstupu otáčkoměru.(seriově)

To je dobre, lebo uz som sa zlakol, ze som ho odpiekol.Dnes som ho vyskusal napojit na staru cievku s klasickym rozdelovacom a pri rucnom toceni ukazuje.Takze zajtra tam dam odpor.Dakujem Saša ;)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod aapetr » pon bře 17, 2008 21:06

Já jsem elektronické zapalování na 2106 provozoval bez toho odporu . Nevydím důvod toho vřazeného odporu . Ta elektronika tam pouští větší napětí :?:
aapetr
 
Příspěvky: 31
Registrován: úte čer 01, 2004 16:08
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod Cory » pon bře 17, 2008 21:09

No neviem, skor mensie napatie a vacsi prud, pretoze cievka ma mensi odpor ako klasicka.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon bře 17, 2008 21:54

Sašo, jaké je logické vysvětleni toho 80k odporu?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » pon bře 17, 2008 23:34

Koko Loko píše:Sašo, jaké je logické vysvětleni toho 80k odporu?

Abych Vám rovnou odpověděl , tak to ani já nevím ! Řešil jsem to nedávno u známého který dával otáčkoměr ze Š 120 do Fáčka .Též nešel .A byl to pouze pokus - omyl . (tam se taky musel přidat odpor aby to chodilo). To samé mají "íčka" oproti "kontaktům" (04/044)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Cory » pon bře 17, 2008 23:37

Takze malo by to takto fungovat?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Saša » pon bře 17, 2008 23:42

...Pokus/omyl... :?: Ale věřím že jo . Ten odpor neber přesně na tom Fá to bylo cca 130Kohm . Skus 100K . Najdeš ho všude.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Cory » pon bře 17, 2008 23:47

100K by som mal mat aj doma, no mozem kupit aj 82K.Dufam, ze sa tym neda nic pokazit :P Myslim teda tym experimentovanim :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte bře 18, 2008 19:18

Tím rezistorem nemáš co pokazit, ale stejně mi to vrtá v bedně, vždyť ten odpor musí snížit citlivost. Na klasice vstup otáčkoměru přizemňuje kladívko, tedy tam padá "0V" zatímco na elektronice bude sepnutý stav jen úbytek na tranzistoru či darlingtonu, což bude tak asi 0,6-1,1V , že by v tom byl problém?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cory » úte bře 18, 2008 19:22

dal som tam odpor 100K a nic,dal som odpor 20 alebo 22K (neviem teraz) a tiez nic.A zda sa mi,ze ked prudko pridam, tak sa rucicka pohne asi o 1mm,ked je to bez odporov.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Štěpán » úte bře 18, 2008 19:39

Cory píše:dal som tam odpor 100K a nic,dal som odpor 20 alebo 22K (neviem teraz) a tiez nic.A zda sa mi,ze ked prudko pridam, tak sa rucicka pohne asi o 1mm,ked je to bez odporov.


Zkus ten odpor vložit mezi výstup komutátora a zem. A pak připoj otáčkoměr na výstup komutátora. Mělo by tam potom docházet ke střídání kladného napětí s nulou, což by ho mohlo rozpohybovat. Něco podobnýho, jako je odpor na katodě na elektronce, alias sledovač.
Štěpán
 

Příspěvekod Cory » úte bře 18, 2008 19:44

Ten vystup komutatora si myslel vystup,ktory ide na cievku na kontakt "1"?Nebude tam dochadzat ku skratu?Ale znie to logicky.Popripade by som mohol dat medzi vystup komutatora a kostru odpor a k tomu ledku, aby to neslo do skratu?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků