Jak a cim vycistit alternator

Moderátor: Moderátoři

horst16
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od horst16 »

Tak nejak nechapu to: klickovych +12V...telo je prisroubovane na ramu trakturku,tak pocitam,ze je ukostrene jak ma byt.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od Křečík Barbuška »

To jako, ze je tech 12V privedeno jen kdyz trakturek vrci a ma dobijet. V dobe kdy trakturek nevrci a je odstaven tam tech 12V neni. Proste spinaci skrinka.

Alternator (motor), minus baterky a regulator jsou na stejnem potencialu (kostre)?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek: chtěl jsem se přít, ale napřed jsem si našel pořádné schéma zde: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/233.htm . A ještě zde: http://www.ladaklub.com/manualy/obrazov ... bijeni.htm
A místo pření se, se omlouvám za mystifikaci obzvláště Horsta :oops: .
Je potřeba všechny komponenty řádně ukostřit :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
horst16
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od horst16 »

Takze,dnes jsem zkousel nejaka zapojeni a vysledek je,ze kdyz odpojim kabel ze spinacky ktery mam pripojeny na baterku i s kablem na sroub altiku,tak trakturek ani neskytne..tzn ze jsem ted uz uplne zmateny..kdyz jsem ten kabel ze spinacky dal na regulatelor kontakt 15,tak se vubec nic nedelo,jako ze to ani nestartovalo..jo a kdyz jsem ten kabel od spinacky odpojil,prestaloa svitit cervena kontrolka na budiku,kde je napsano rusky MACAO,coz absolutna nevim co je....takze nejake rady?
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od Luděk Musil »

Nesmíš zapomenout na to, že když odpojíš plus ze spínačky - tak ztratí napětí i cívka - tím pádem žádná jiskra, žádné škyt :idea: .
A budík MACAO je tlakoměr oleje, červená kontrolka znamená mazání. A budík někdy něco ukazoval? Nebo se jen rozsvěcela/zhasínala kontrolka? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Maslo je kontrolka mazání. Pokud odpojíš hlavní kabel od spínačky tak to startovat nebude.
VAZ 1117
horst16
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od horst16 »

Takze z toho vypliva ze tam zadnou kontrolku dobijeni nemam..takze to zkusime jeste jednou:jak to teda zapojit,myslim ten regulator do altiku,kdyz ze spinacky nemuzu vest kabl do regulatoru..
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Koko Loko píše: ... Na šroubek altíku pod matičku na desítku klíč trvalý plus pól od baterky. Na svorku 15 regulátoru klíčkových +12V a ze svorky 67 regulátoru natáhnout vodič na uhlíky alternátoru. Tělo regulátoru dobře ukostřit stejně jako mínus pól baterie. ...

To "klíčkové" udělej třeba přes vypínač a přes 8A pojistku. Prostě tak aby když traktůrek odstavíš nebylo na svorce 15 regulátoru napětí.

Ono těžko soudit jak moc divoce to máš na tom traktůrku zbastlené.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od Luděk Musil »

horst16 píše:...takze to zkusime jeste jednou:jak to teda zapojit,myslim ten regulator do altiku,kdyz ze spinacky nemuzu vest kabl do regulatoru..
To řekl kdo???
Z akumulátoru musí jít plus na spínačku (vypínač) a dále na svorku 15 regulátoru. Dále pokračuje ze svorky 67 regulátoru na svorku uhlíky alternátoru.
Samozřejmě, že spínací skříňka spíná i další okruhy, jak jsem psal (i Luďa Ondruch) výše, je jedním z nich okruh zapalování a okruh startování. Takže když nebude na spínačce plus - dohrál jsi.
Na začátku jsi to měl správně, jen ten regulátor - tam je asi zakopanej pes. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
horst16
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od horst16 »

A k cemu teda tam je na altiku ten prostredni kontakt??to je na tu kontrolku co tam nemam??
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ano, pres nej se ovlada rele kontrolky dobijeni. Ke spravne funci dobijeci soustavy neni potreba. Ma jen informativni funkci.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
horst16
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od horst16 »

Tak kabel ze spinacky priveden na regulator na c.15 a ze 67 na uhliky.ze spinacky dal na baterku a dal na altik na sroub.a svete div se,nedobiji.pritom to v regulatoru tzv.klapalo,jak se kotva opirala o kontakty..tak jaky jsou prosim nazory??jo a poznal ksem to ze nedobiji tak,ze jsem zmeril napeti,na baterce melo 12,25,udelal jsem vyjezd a kleslo to na 11,10.
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“