Zkouška alternnátoru

Moderátor: Moderátoři

Zkouška alternnátoru

Příspěvekod mušketýr » pon led 12, 2015 18:41

Potřebuji vyzkoušet alternátor z 2105 a nechce se mi ho zamontovávat do auta a zkoušet.Mohu ho upnout a roztočit na cca 3tis.ot.To mám vyřešeno, ale nějak se nikde nemohu dobrat zapojení.Mohl by mi někdo nakreslit či popsat zapojení?Prostě jak zapojit a kde a co měřit.
Díky M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Re: Zkouška alternnátoru

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon led 12, 2015 18:59

Měřit budeš na svorkách akumulátoru. Průřez vodičů k baterce aspoň 4 mm, plusový špagátek k regulátoru může být o chlup tenší. A hasičák měj poblíž :-) .
Přílohy
alt.JPG
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Zkouška alternnátoru

Příspěvekod Luděk Musil » pon led 12, 2015 19:04

Máro ... to už je dost hardcore :shock: . A při tomhle zapojení bych neměl odvahu ani na třetinový otáčky :koko: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Zkouška alternnátoru

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon led 12, 2015 19:10

Copak je to snad špatně? :-)
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Zkouška alternnátoru

Příspěvekod Luděk Musil » pon led 12, 2015 19:14

No ... zase až tak špatně to není :oops: . Principielně se dá takto zapojit jakýkoliv alternátor :idea: .
Vlastně pokud je to altík 2105 s tou plochou krabičkou na uhlících (=regulátor) - tak by to i mohlo takhle fungovat.
To (= ten vestavěný regulátor napětí) jsem si neuvědomil :oops: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Zkouška alternnátoru

Příspěvekod mušketýr » pon led 12, 2015 22:00

OK.Já to takhle myslel.Jen jsem chtěl mít jistotu.M.S.
Jediné co mi ještě chybí je údaj, kolik mám naměřit.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Re: Zkouška alternnátoru

Příspěvekod JmJ » pon led 12, 2015 22:10

mušketýr píše:OK.Já to takhle myslel.Jen jsem chtěl mít jistotu.M.S.
Jediné co mi ještě chybí je údaj, kolik mám naměřit.

Predpokladal bych napeti, na ktere ma regulovat regulator. Puvodni by ml davat cca 14,4 jina nahrada muze davat treba jn 14. Ale melo by to byt tak, ze treba do 1500 rpm to poroste k regulovane hodnote a dale uz to rust ani klesat nesmi.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Zkouška alternnátoru

Příspěvekod Majo » pon led 12, 2015 22:23

no... takymto meranim odhalis len ci dobija alebo nie. Teda ci nie je pretrhnuty rotor alebo stator, pripadne, ci nie je vadny regulator napatia. Akekolvek zvysenie napatia po roztoceni znamena, ze rotor+stator su v poriadku, cokolvek nad 13.8V znamena, ze je v pohode aj regulator napatia. Keby si mal kliestovy ampermeter, vedel by si zmerat aj kolko A dokaze dat pri tych otackach. Ci je vadna jedna dioda, by si zistil jedine osciloskopom.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Zkouška alternnátoru

Příspěvekod mušketýr » úte led 13, 2015 19:17

Tak sem dneska sestrojil testr alternátorů.Na cca.3cm vysokou ocelovou desku jsem řetězem připevnil altík a zapojil a roztočil.Docela mě zaujalo že po připojení buzení klesne napětí na 11V.Našel jsem všechny altíky(pomalu dvacet ks!) a testoval a testoval.
Zajímavé je, že nedobíjely alternátory u kterých nespadl proud po zapojení buzení.
Šlo by teoreticky je jen proměřit a zjistit třeba jen na základě měření že maj špatnej regulátor?
M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic


Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků

cron