alternator

Moderátor: Moderátoři

Re: alternator

Příspěvekod Majo » stř zář 24, 2014 12:06

ja som mal 278 aj v hrane aj v 061. Pravda, nie ze by to tam sedelo, plastovu(gumenu) vanicku som musel vyhodit a drziak patricne upravit. Vlastne nie. V 061 to voslo natesno, v kombiku som mu dohovaral kladivom.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: alternator

Příspěvekod Luděk Musil » stř zář 24, 2014 12:23

Aha ... no pokud je to myšleno v souboru s gumovou vaničkou ... tak se to tam rozhodně nevydá.
Solová baterka (bez podložky, přímo na plech) se mi tam vlezla i bez úprav (kladivem), natěsno teda, musím ji nasadit napřed ze strany chladiče a potom zlehka domáčknout na podběh a drží tam (i bez zajišťovacího plechu s matkou). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: alternator

Příspěvekod tomass » stř zář 24, 2014 13:30

21043 už gumovou vaničku nemá. Ani mne to v tu chvíli nenapadlo že by se nad vaničkou uvažovalo. Původní originál tam byla ruská v bílým polyethylenu tak nějak skoro akorát. Myslím, že byla o trošku větší, než se vyrábějí 55 Ah tady. Uchycení samozřejmě jen za rybinovou základnu akumulátoru.
Ostatní 55 Ah byly všechny menší (stejně jako 63 Ah). Když jsem před 3 lety kupoval současnou, tak bylo resumé jednoznačné = na větší něco chybělo. Měřil jsem to ještě podruhé i ve skladu, kde jí měli fyzicky (ale s obrácenými póly). Na tu mou jsem čekal asi 1 den od objednání.
Ještě jednou to změřím.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod Majo » stř zář 24, 2014 13:38

ja som v 043 gumenu vanicku mal. A je aj v katalogu nahradnych dielov. Este mi napadlo, ze mam menene vnutorne blatniky a tie boli kupovane v bazare a boli poohynane. Mozno by ani uprava kladivom nebola treba :)
Zaistovanie baterky od havarie 061 nepouzivam, bol som rad, ze z auta vyletela aj s utrhnutymi kablami.
A vojdu mi obe baterky, prava i lava, stacilo presroubovat minusovy pol(v povodnej diere, len inak otocit)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: alternator

Příspěvekod tomass » stř zář 24, 2014 13:43

Majo, jak se přes tu vaničku šroubuje rybinové uchycení ?
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod JmJ » stř zář 24, 2014 14:31

tomass píše:Majo, jak se přes tu vaničku šroubuje rybinové uchycení ?


Je neco, v cem predem nevidis problem? Mas snad dojem, ze by do auta davali dil, diky kteremu nejde uchytit baterie? Ja si nemuzu pomoct, ale ja fakt jen ziram... :rolleyes:

proste ta guma je +/- ke sroubu a hotovo.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: alternator

Příspěvekod tomass » stř zář 24, 2014 15:10

JMJ, kdyby to bylo tak jednoznačné, nebudu pokládat otázku.
Starý způsob: gumová vanička, baterka, dráty se závitem do ok v plechu, úhelníček, matky.
Nový způsob: baterka, plech nemá oka, ale je tam rybina těsně k baterce, šroub. Finíto. To přes vaničku jaksi uchytit nejde (vanička s okrajem asi 2 cm ? Tak si jí pamatuju z 2101) .......
Pak jsou velký baterky, který někomu vejdou do auta a někomu nevejdou. Pak si zkusím představit Coryho s motorem v ruce na držáku baterie (v součtu něco přes 200 Kg a jak to ten subtilní držák baterky zvládá. To je skoro hmotnost co nese jedna strana na kole.) Jsou způsoby, který zjistíš jedině od toho, kdo je už vyzkoušel. Já si tu gumovou vaničku a rybinu dohromady nepředstavím i kdybych se rozkrájel. Všechno je jinak :)
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř zář 24, 2014 15:14

V obou svých autech mám pod baterkou vaničku. Ty vaničky jsem tam implantoval z vraků jiných hranatců :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod JmJ » stř zář 24, 2014 17:36

tomass píše:JMJ, kdyby to bylo tak jednoznačné, nebudu pokládat otázku.
Starý způsob: gumová vanička, baterka, dráty se závitem do ok v plechu, úhelníček, matky.
Nový způsob: baterka, plech nemá oka, ale je tam rybina těsně k baterce, šroub. Finíto. To přes vaničku jaksi uchytit nejde (vanička s okrajem asi 2 cm ? Tak si jí pamatuju z 2101)


Ok, takze tak si to predstavujes. Ted vezmu recena fakta: i pri novem zpusobu uchyceni baterie je pouzita gumova vanicka. Cemu dam prednost. Tomu, ze jak ja si myslim, ze to nejde nebo tomu, ze mi tu 2 - 4 lidi rikaji, ze to tak docela bezne je. Pokud dam prednost tomu prvnimu, pak kladu docela zbytecne otazky. Pokud se na zaklade recenych faktu zamyslim a priberu fakt, ze vanicka nemusi byt treba uplne stejna, jak si ja pamatuju nebo ze guma se da ohnout nebo orezeat a pokud tyto dve kacirske myslenky vpustim do sve fantasie, tak mi dojde, ze to proste bude vyreseno nekterym z techto zpusobu a jsem spokojen a jdu shanet nebo vyrezat kus gumy, misto psani na foru ;-)

btw chtel jsem ti to dokonce i vyfotit, neb jsem dnes byl VAZem v praci, ale pak sem na to bohuzel zapomenul. Pokud chces, vyfotim ti to vecir :-).

v klidu, jen mi proste prijde, ze kdybych ti napsal, ze pisu na 20 let stare klavesnici, tak zacnes resit, jestli po 20 letech nebudou ttl urvone svabu v ni nejake hnute a jestli lze do klaves mlatit jako pred lety, protoze prece plasty krehnou. a na zaver se zeptas, cim ji lestim ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: alternator

Příspěvekod Majo » stř zář 24, 2014 18:57

v tomto jednoznacne suhlasim s JmJ. Jak vidim, ze autorom prispevku je "tomass", je mi jasne, ze to bude prispevok na pol strany a v nom sa hladaju problemy tam kde nie su...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: alternator

Příspěvekod Luděk Musil » čtv zář 25, 2014 07:35

Hoši - nedíval bych se na to tak kriticky.
Třeba má opravdu Tomáš ten držák baterky nějaký atypický nebo nějaký předchozím zásahem "upravený".
Mimochodem přemýšlím, v rámci tvaru dna nových baterií, zda-li třeba není ten držák jiný, jestli nemá třeba protilehlou stranu zahnutou (v pravým úhlu) dovnitř, aby baterka opravdu držela na svým místě. Nevím - neměl jsem delší dobu baterii ven z auta.
A dlouhé příspěvky? Často v nich najdu zajímavou informaci. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: alternator

Příspěvekod Majo » čtv zář 25, 2014 09:19

mne to tiez nepasovalo, takze toto neberem :-P
A to nema byt osobny utok, iba osobny nazor a nie len nas dvoch, to tu vsak nebudeme riesit, toto je tema o altiku, takze mier 8-)

a co sa tyka bateriek, tak som sa stretol s tym, ze rozne 278mm maju rozne sirky a rozny tvar spodku. Mam doma asi 5ks a kazda je ina radovo v milimetroch, jedna je dokonca sirsia navrchu nez naspodu(cca 7 rocna dosluhujuca bosch)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: alternator

Příspěvekod tomass » čtv zář 25, 2014 09:36

Držák baterky mám původní. Okraje mají plech ohnutý nahoru asi tak 10 mm, do pravého úhlu. Přední dlouhá strana má z plechu vytvarovanou rybinu. Zadní strana má v základně závit do kterého se šroubuje plechový díl (druhá strana rybiny). Když bych dal gumovou podložku, byť by měla třeba jen 2 mm a neměla by ani okraj jako vanička, baterka se tam nevejde. Pokud bych chtěl mít nutně pod baterkou gumu, musela by být velmi tenká, spíš pod 1 mm a snad bych jí tam i dostal. Respektive s ohledem na rybinu s problémem, je to akorát. Vůbec mě nenapadlo, že by měla baterka z polyethylenu, nebo polypropylenu mít pod sebou vaničku. Ta vanička tam bývala snad proti úniku kyseliny u asfaltových akumulátorů, ne ? Držák mám nedotčený. Na povrchu je jen na zdravém laku tenoučký povrch hnědorzi, který je z vlhkosti mezi baterkou a plechem a jde utřít hadrem. Vylepšovat se dá snad už jen hadičkama napojenýma na aku a svedenýma mimo motorový prostor.... :)

Spíš bych řekl, že u 2101 byl držák chycený korozí jak se kyselina dostávala z prostředí okolo baterky a možná i částečně přes tu gumu. Netvrďte mi prosím nikdo, že guma je absolutně nepropustná, protože není. Guma není absolutně nepropustná ani pro plyny ani pro kapaliny. Každopádně u asfaltový baterky bylo lepší, když tam guma byla, než když ne. Vanička ze silnějšího polyethylenu by u asfaltového akumulátoru zastala gumu pod aku daleko lépe a spolehlivěji a vyrábět se, dal bych jí tenkrát přednost.

Majo, začnu sledovat zahraniční zpravodajství. Jsem zvědav, kdy někoho sejme letící baterka, nebo jestli budou někdy jen psát, že proletěla kabinou těsně vedle řidiče. Ono když to vyšlo jednou nemusí vyjít podruhé. Co třeba odšroubovat ještě další součásti ? :mrgreen: Mám na řetězu i rezervní kolo v kufru, protože místo úchytu rezervy mám nádrž LPG. Nechci mít místo hlavy na krku náhradní pneumatiku. :D
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod Luděk Musil » čtv zář 25, 2014 09:51

Tomáši, ještě mi, prosím, řekni, o jakém se bavíme autě?
Protože teď to mám trochu spletený, jednak mluvíš o 2101 a jednak mluvíš o nějakém "hranatci" 2104/05/07.
Každý model má držák baterky umístěný jinak a uchycení baterie k držáku je taktéž rozdílné.
U obou (výše zmiňovaných) modelů jsem schopen ty držáky oměřit. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: alternator

Příspěvekod tomass » čtv zář 25, 2014 10:00

21043 je současný. 2101 je již 18 let neexistující auto.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků